Vecina firmi ima svoju Unutrašnju kontrolu, oni kontrolišu vozne karte, urednost autobusa i vozača. Inspekcija takodje ima pravo da provjeri vozne karte, al vecinom gledaju dozvole, kartice i ostalo.
Malo primjera iz HR - ČZM kontrola je relativno OK, jedina im je mana što se uvijek nabriju na iste vozače, a pojedincima ne smiju da priđu busu, a kamoli da izvrše kontrolu. I uvijek kad im dođe neki novi voditelj, pokuša napraviti nešto revolucionarno ali mu ne ide, jednostavno u nekim stvarima nemaju takta, al aj dobro.
S druge strane imamo Arrivinu kontrolu - u pojedinim situacijama mi je žao vozača, među njihovom kontrolom ima likova koji su toliko predani svom poslu pa nije problem doći u ponoć na kolodvor i napraviti kontrolu i gleda samo pravo, postupa i gore nego po PSu...za najmanju sitnicu će hvatati vozače, po tom pitanju su oni baš ono ekipa za bolje izbjeći.
Općenito posao kontrole je specifičan, ali nekad i prijevoznik treba osigurati uvjete vozačima da im se malverzacije svedu na minimum. Pr. dati vozačima plaće kakve zaslužju i sve što ide uz to, garantiram da velika većina njih neće pomisliti uzeti nešto što pripada firmi. Sve ove malverzacije oko kontrole i vozača vam proizlaze iz jednog razloga - a to su neadekvatna primanja vozača i voznog osoblja.
Žalosno je reći, ali normalno je da će APPov vozač na lokalu pokušati nešto maznuti, kad jedva uspije navući 4500 kn plaće i onda mu radi takvih stvari kontrola drži predavanje i ispiranje mozga...