Autor Tema: GP Banja Luka - Istorija i stare slike  (Posjeta: 71203 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7351
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #60 u: 03 07, 2020, 23:26:10 poslijepodne »
Ovaj narandžasti nije sigurno 240

220 možda, ali 240 nije

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #61 u: 04 07, 2020, 17:39:43 poslijepodne »
Prvi "plinaši" u Banjaluci - Den Oudsten Alliance City CNG. U Banjaluku su stigli oko 2008. godine i vozili su uglavnom na linijama 1, 10 i za Kuljane (13A ili neka prigradska, ne znam tačno). Nosili su reklame Perex, Aleva, Kosili (Nevena Leskovac) - ima ta reklama u slikama ispod i ne znam da li je bila još neka ili ne. Sjećam se da je jedan prestao biti "plinaš" i da mu je ubačen dizel motor, ali opet nije dugo vozio. Nezvanično, proizvedeni su oko 1997. godine. Nažalost, nisu dugo vozili, možda oko 4 godine u vrh glave (možda negdje do 2012). Konkretan razlog njihovog povlačenja mi nije jasan, jer CNG busevi su nešto sasvim normalno u evropskim gradovima zbog manjeg zagađenja i ekonomičnosti i zato mi nije jasno kako su oni previše trošili.
Citiram Borislava sa starog foruma:
Citat:
zato sto su puno trosili jer nisu mogli na plin propan-butan vec na zemni gas. Jednom prilikom sam cuo da su trosili i do 100 litara plina.

Slika iz 2011. godine. Izvor: fotobus.msk.ru


I nekoliko Makljenovih slika sa starog foruma, kada su povučeni iz saobraćaja i bili u krugu Velesajma:





Ja koliko znam ovi busevi su oko 2014-2015. godine isječeni, a jedan od njih se nakon isijecanja prodavao kao kamp prikolica. Bila je na OLX-u.
« Zadnja izmjena: 04 07, 2020, 17:53:34 poslijepodne od Stefan_Rudic »

Offline The_Dubster

  • Administrator
  • Legenda
  • *
  • Postova: 11017
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #62 u: 04 07, 2020, 18:39:37 poslijepodne »
koliko vidim kapacitet boca nije bio velik pa je možda i to bio jedan problem.
Zna li se gdje su točili tada CNG?

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #63 u: 09 07, 2020, 19:16:53 poslijepodne »
1999. godina. Čuveni Centralovi Saureri RH 525-23 koji su vozili negdje do 2012. godine.



Ovo je sigurno neki Mercedes ali ne znam koji je tip i koji je prevoznik. Zna li neko šta znači ovo CP4 ili šta već piše u lijevom uglu busa? To sam vidio da piše i na jednom Autoprevozovom TAM-u 260 A 116 P čija slika ima na forumu Gradskiprevoz.

Izvor: Flickr.com
Autor: Claudio Angelini
« Zadnja izmjena: 09 07, 2020, 19:23:13 poslijepodne od Stefan_Rudic »

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7351
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #64 u: 09 07, 2020, 21:53:44 poslijepodne »
Taj zadnji je vjerovatno Mercedes O405 tadašnjeg laktaškog prevoznika Žis (kasnije se firma zvala M-Diss)

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #65 u: 18 07, 2020, 13:52:33 poslijepodne »
1997. godina, isječak sa jednog AP-ovog videa. Ne znam koji je bus kao ni čiji je, te stoga će mi neko pomoći oko modela i prevoznika. Ovog videa do sada nije bilo na njihovom sajtu, danas sam ga prvi put pogledao i uhvatio ovaj bus, kojeg do sada nisam vidio ni na jednoj slici.

Foto: printscreen AP Archive
Izvor/Source: aparchive.com
« Zadnja izmjena: 18 07, 2020, 14:01:29 poslijepodne od Stefan_Rudic »

Offline Surinam

  • Član
  • *
  • Postova: 448
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #66 u: 18 07, 2020, 14:40:36 poslijepodne »
Autoprevozov.

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #67 u: 18 07, 2020, 15:16:13 poslijepodne »
Ukoliko je Autoprevozov, sigurno je neki uvezeni polovnjak u poslijeratnom vremenu jer se jasno vidi da nije u njihovoj crveno-bijeloj šemi (mada je možda i bilo izuzetaka u šemama buseva), a i izgledom mi ne liči ni na jedan model busa domaćih proizvođača iz prijeratnog doba. Zna li neko možda barem koje je marke ovaj bus?

Pored ovoga, čuo sam da je Autoprevoz prije rata imao par zelenih Ikarusovih buseva (Ikarus Zemun, ne mađarski Ikarus) i da su to bili tada njihovi noviji modeli. Zna li neko nešto više o njima?
« Zadnja izmjena: 18 07, 2020, 15:21:36 poslijepodne od Stefan_Rudic »

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #68 u: 18 07, 2020, 15:50:56 poslijepodne »
Evo još jednog busa koji je, koliko ja vidim, u istoj šemi kao i onaj sa prethodne slike. Godina je 1998, samo nadam se da neće smetati žene koje su u prvom planu zbog intervjuisanja.
Ovaj sa slike je sigurno MAN SL 200 ili SU 220 (Avtomontaža), ili neki od SG-ova, mada je izvjesnije da je Švabo nego Jugosloven jer ima istu šemu kao i prethodni, koji je, kao što sam spomenuo, najvjerovatnije neki uvozni polovnjak.


Izvor/Source: aparchive.com
Foto: printscreen AP Archive

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #69 u: 27 08, 2020, 17:04:05 poslijepodne »
Autoprevozov Sanos S-115, 26.08.1997. godine.

Foto: printscreen AP Archive
Izvor/Source: www.aparchive.com
« Zadnja izmjena: 27 08, 2020, 17:07:01 poslijepodne od Stefan_Rudic »

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #70 u: 30 12, 2020, 22:18:35 poslijepodne »
Dva autobusa u centru Banje Luke - Ikarus (ne znam tačno koji je) a ovaj TAM je sigurno 260 A 119.
Slika je iz '90-tih godina. Izvor: printscreen Youtube https://www.youtube.com/watch?v=_f9udW_HpSE&t=3s

« Zadnja izmjena: 30 12, 2020, 22:18:47 poslijepodne od Stefan_Rudic »

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #71 u: 30 12, 2020, 23:08:36 poslijepodne »
Evo još slika gradskog prevoza Banje Luke od prije 10-15 godina
Čivčijin G&S i Centralov MAN NL 222, negdje oko 2005. godine. Foto: Glas Srpske



Evo još dvije slike Čivčijinog G&S-a, nisam siguran da li je na sve tri slike taj isti samo s vremenom osvježavan. Znam da su slike više za crnu hroniku ali nadam se da će poslužiti jer su rijetke. Godina obje slike je 2008.




Centralov Saurer RH525-23, početkom 2000-tih godina (vidi se stari gradski park, koji se počeo renovirati krajem 2004)


Autoprevozov legendarni MAN SG 312 i Ostićev Mercedes O305 (godina nije poznata, ali sigurno je sredina 2000-tih)


Autoprevozov MAN SG 312 i Mercedes O307 (nisam siguran koji je prevoznik). Na ovoj slici prvi put vidim da je MAN SG 312 vozio liniju 8. Autoprevoz je, kada ju je vozio sa Bočcom, uglavnom vozio Karosama ili MAN-ovima NL 222. Ova slika je uslikana sigurno negdje prije 2008


Za kraj, Bočcov MAN NL 202 I jedan Pavlovićev kraći MAN, oko 2011.


Foto: Nezavisne novine
« Zadnja izmjena: 30 12, 2020, 23:14:04 poslijepodne od Stefan_Rudic »

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7351
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #72 u: 31 12, 2020, 11:18:35 prijepodne »
Jeste, zglobni su redovno viozili osmicu prije Karosi i solo MAN-ova. Kao i 14-ku dok je bila njihova linija. To ti mogu ja potvrditi, kao redovan korisnik iste 8-ce i 14- ke 2001. godine.

Što se tiče zhlobnih MAN-ova pred povlačenje iz saobraćaja su bili na sledećim linijama:

1176 - 10 (ili 2, to se ne mogu sjetit)
1177 - 13
1178 - 2
1179 - 13
1180 - 13
1181 - mislim 13
1182 - 13
1183 - 13
1184 - povučen je godinu - dve ranije od ostalih jer je imao težak kvar, a bio je na liniji 10.

Plinaši 1267-1270 su bili na linijama 1 i 10 do dolaska King Longova 2011.

Karose su stvarno bile na svim mogućim linijama, od starih (19-ke dok je bila njihova) do novih. 1203 i 1207 su jedan period bile van saobraćaja. Imale su noz incidenata, od kvarova i pucanja crijeva zraka, do slijetanja na Paprikovcu i na Pobrđu.

Ostalo mi je u sjećanju da su Karose skinute sa linije 13b nakon sletanja u dvorište na Pobrđu i da su ih zamijenili King Longovi kad su stigli, ali mi se ne ukapaju...

King Longovi su, prema mom sjećanju, bili raspoređeni na sledeći način:

1290 - 1
1291 - 1
1292 - 2
1293 - 1
1294 - 2
1295 - 1
1296 - 1
1297 - 2
1298 - 1

Kobre su, kad su stigle, radile linije 2, 10 i 13 ali se ne sjećam rasporeda.

LiAZ-i su pretežno bili na prigradu, a nekad se znalo desiti da uskoče na 10-ku.

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 237
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #73 u: 31 12, 2020, 14:34:04 poslijepodne »
Hvala Marko na informacijama, pojma nisam imao da su zglobnjaci vozili osmicu i da je 14-ka bila Autoprevozova početkom 2000-tih. Inače, u drugoj polovini 2000-tih godina (negdje od 2005-2009) bio sam čest korisnik 13-ke a tada sam imao 4-8 godina. Iako se nisam vozio svakodnevno 13-kom, jedva da je bilo dana da se nisam vozio MAN-om SG 312. Te MAN-ove pamtim po onim šarenim sjedištima (koja su oko 2011. zamijenjena crvenim kožnim) i po tome što su nekako previše lupali kada se ide neravnim putem a vrlo često su ostavljali i crn dim iza sebe. Moguće je da ih je Autoprevoz slabo održavao, ali uprkos tome ja ih smatram dobrim busevima i ostaju mi u sjećanju kao vozila sjajnog dizajna (naročito mi se dopada njihov prednji dio).
Inače, dvicu je vozio uglavnom zglobnjak sa regama 114-J-929 (nemam pojma koji je on gbr), mada je sigurno i još neki vozio dvojku (nekada davno je bila slika na forumu sa 145-A-652 na liniji 2). Skoro sve registracije zglobnjaka su išle sa 145-A-... a pored njih znam da je jedan imao 900-T-379. Kasnije, oko 2011. znam da su gbr. 1176 lakirali i da je dobio nove rege K58-O-763. On je, nakon što je krajem 2013. okončana karijera svih zglobnjaka, ponovo vozio tokom 2015. godine, kada je stalno bio na 13-ki sa novom reklamom kompanije "Infomedia group" i regama O41-M-968 ali u 2016. ja mislim da ga više nije bilo. Zglobni su u drugoj polovici 2000-tih vozili 10-ku, 13-ku i dvicu ali pred kraj karijere vozili su uglavnom 13-ku (bar koliko se ja sjećam).
Apsolutno je tačno da su Karose redovno vozile liniju 13B sve do 2010. godine kada je jedna od njih sletila iznad Alasa i nakon čega su one zamijenjene MAN-ovima NL 222. Ta ista Karosa koja je sletila na Pobrđu malo poslije toga je zbog neispravnih kočnica napravila udes u njihovoj bazi a dvije godine kasnije (2012. godine) je sletila na Paprikovcu kada je radila na liniji 1. Karose su nastavile voziti na većini AP-ovih linija osim 13B. King Longovi su počeli voziti 13B tek negdje krajem 2011. ali ne predugo, jer 2013. AP je odmijenio Aldemo.
« Zadnja izmjena: 31 12, 2020, 14:38:14 poslijepodne od Stefan_Rudic »

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7351
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #74 u: 22 01, 2021, 17:33:09 poslijepodne »
Izvor facebook