Prikaži postove

Ova sekcija vam omogućuje pregled svih postova koje je objavio ovaj član. Napomena: možete vidjeti postove samo iz rubrika kojima trenutno imate pravo pristupa.


Poruke - Dreamwalker

 Str: 1 [2] 3 4 5
16
Rad foruma / Odg: Škola slikanja autobusa
«  u: 11 09, 2019, 12:03:21 poslijepodne »
Hare, rezultat ti nije loš. Mislim da si sad i sam shvatio koliko se uređenjem slike može povećati kvaliteta i da sve ovo nije bezveze pisano. Ovo što ću ti reći samo je dorada nekih finesa jer ipak je ovo nekakva "škola".
Vjerujem da ti je nakon rotiranja slike ostalo više ovog parka s lijeve strane. Taj dio onda nisi trebao rezati nego si i desnu stranu trebao prilagoditi tako da je Tourismo u sredini slike. Na taj način bi vjerujem i City bio u kadru u komadu kao i ovo usko visoko stablo otraga. Ako želiš i ako možeš, na pp mi pošalji original sliku u original rezoluciji, pa ti pokažem na što mislim.

17
BOSNAEXPRES Doboj-Jug / Odg: Bosnaexpres, Doboj-Jug - Razno/Diskusije
«  u: 10 09, 2019, 00:56:34 prijepodne »
Je. Taj bus je došao iz Dinama. Ima jako malo kilometara (nešto oko 250 tkm), ali ima i dosta godina pa je vjerojatno postao skup za održavanje. Inače, koliko mi je poznato, interijer su mu za prodaju malo izmjenili (nije originalan). Dinamo je kao zamjenu za ovaj bus ugovorio prijevoz druge ekipe s Arrivom.

Drugi bus koji je u ovu firmu došao iz Hrvatske je MAN Lion's Coach ex Baltik, Samobor. (A12-O-544)

18
Rad foruma / Odg: Škola slikanja autobusa
«  u: 04 09, 2019, 23:22:12 poslijepodne »
Evo i primjera kojim potkrepljujem ono što sam napisao u prošlom postu.

Prije


Poslije



Ljetni dan bez oblaka idealan je za slikanje jer sliku uvelike podiže plavo nebo, ali treba paziti kako ste okrenuti u odnosu na sunce (da vam ne blješti u lice nego u leđa kad slikate). Autobus je na originalnoj slici u donjoj polovici slike. To ostavlja dovoljno prostora za eventualnu rotaciju slike, rezanje slike sa svih potrebnih strana, a plavo nebo opet dominira. Ako je bus u gornjoj polovici slike, onda imate dosta ceste za odrezati, nebo se ne vidi, a ako je potrebna rotacija, i tu ste ograničeni. Slika je cropana s lijeve strane, s gornje strane do lampe (lampu nisam rezao jer je bolje da se vrh ostavi nego da imamo čisti stup), i s donje strane, a s desne strane nije dirana zbog drveta koje podiže sliku. Što bi rekao mate - kompozicija. Na kraju nakon kozmetike koja u ovoj situaciji i nije bila pretjerano potrebna, radi se resize i udara se potpis. Obrađena slika ima dimenziju 1024x749 što je gotovo idealno.

19
Rad foruma / Odg: Škola slikanja autobusa
«  u: 04 09, 2019, 21:53:00 poslijepodne »
Slaviša, bolje je. Na uređenim slikama možeš pročitati registraciju, a na neuređenim ne možeš.

Što se tiče moje slike Ambasadora, ona je napravljena s "punim rukama" u trenutku kad nisam očekivao da bi tom ulicom mogao proći autobus. Zato je original takav kakav je. No, takve situacije su rijetke. Većinom bude dovoljno vremena za neku osnovnu pripremu kadriranja. Kod kadriranja je bitno da je u originalnoj slici autobus na polovici ili u donjoj polovici slike (primjer Tourismo). Tako ostaje prostor za micanje smetnji u gornjem dijelu, lakše je rotirati samu sliku, a vrlo često se dobije i vrlo lijep efekt plavog neba u visokoj rezolucije jer nije potrebno puno rezati sliku.
Kod rezanja slike je poželjno (no nije uvjet) da se ne reže samo po jednoj duljini (vertikali ili horizontali), nego ako je moguće po obje duljine kako bi omjer slike ostao približno isti originalu. Neki idealni omjer kojem težim je 1024x(680-760) (ako sliku ne režem onda je 1024x768).

20
Autobusi generalno / Odg: Parking autobusa
«  u: 04 09, 2019, 11:28:23 prijepodne »
Parkiraju se na istočnom parkingu ZG Velesajma. Što se tiče Mirogoja, ima i tamo buseva, no vrlo malo. Ulica ti se zove Aleja Hermana Bollea. Najlakše doći do gore je da se na Kaptolu (5 minuta hoda sjeverno od Trga bana Jelačića) sjedne na autobusnu liniju 106 ili 226 te da se ode do stanice "Mirogoj - Arkade".
Jedan veći parking je uzduž Vončinine ulice (popularna Šalata). To je dvije tramvajske stanice istočno od Trga bana Jelačića (linije 11 i 12).

21
Rad foruma / Odg: Pitanja korisnika vezana za rad foruma
«  u: 01 09, 2019, 11:55:05 prijepodne »
Pregledavajući forum Autobusi.org naletim na temu "Hrvati prije nego što su postali Hrvati ili nakon što su bili Hrvati" što označava autobuse hrvatskih prijevoznika prije dolaska u Hrvatsku ili nakon što su napustili Hrvatsku a temu je otvorio kolega Dreamwalker.

Pa mogli bi smo i mi tako započet i za naše autobuse ?

U temi na Autobusi.org su većinom korištene slike sa Bus Bilda ili slićnih sajtova ali je tema veoma interesantna.

Kakvo je mišljenje ostalih članova i moderatorskog tima o ovom ?


Poslano sa mog EVA-L09 koristeći Tapatalk

Hvala na pohvali i drago mi je da ti je tema zanimljiva. U skupljanje podataka i istraživanje uloženo je puno vremena i truda. Svi postavljeni autobusi (iz mojih postova) su provjereni na više mjesta. Tako da ako mislite radit tu temu, u temi ne bi trebalo biti mjesta za pretpostavke u stilu: "Ovo bi trebalo biti..." ili "Pretpostavljam da je ovo...".
E sad, dolazimo i do još jedne stvari oko koje se ja nisam htio puno miješati u zadnje vrijeme. To je kvaliteta slika. Kvaliteta slika mora biti dobra ili odlična. Upravo zbog ovakvih tema i  gledatelja (pratitelja) iz drugih zemalja je bitno da je slika odlična. To diže reputaciju samom forumu s kojeg se slika uzima. Kao što si spomenuo, slike uzimam samo tamo gdje su kvalitetne. I na ovom forumu bilo bi dosta materijala za temu na autobusi.org, naravno, ako autorima fotki odgovara da se uzme slika (ili slike) i napiše autora i izvor :)

22
Autobusi generalno / Odg: Aktuelno - Info - Bus - Business - Afere
«  u: 16 08, 2019, 12:49:41 poslijepodne »
Generalno, situacija je loša u svakoj struci, ne samo u autobusnoj branši.

Što se tiče autobusne branše, cijene prijevoza vrlo su niske, svatko ih danas još pokušava i dodatno spustiti. Kad voziš za male novce, ni vozaču i drugom osoblju ne možeš dati plaću koja zadovoljava. Nekad nije čak ni sve u novcima, ima nešto i u radnim uvjetima. Ako su uvjeti loši (puno radnih sati, neodržavani autobusi, neredovna isplata...) to zna češće potjerati vozača nego manjak novaca.
Nije ni u EU ništa bolje. Plaće su niske s obzirom na troškove života. Jedino kad se isplati otić van je situacija kad ode cijela obitelj pa se s dvije - tri plaće može lijepo živjeti što vjerujem da u BiH nije slučaj.
A što se tiče puno mlađih/friških vozača koji većinom idu s B na D kategoriju, to je rezultat nedostatka adekvatno (redovno) plaćenog posla u primarnoj struci priučenog vozača. Onda dođe na autobus (za čije polaganje često firma pomogne u financiranju), pa mu je prvih par mjeseci dobro jer su primanja napokon redovna. Kad skupi iskustva, a nije mu problem voziti turizam ili međugrad, odlazi na mjesto gdje je lova veća. Potpuno prirodan tok.
Kako to pokušati spriječiti? Zakonom urediti cijene prijevoza, zakonom urediti i poboljšati radne uvjete,... ali i to ćemo teško doživjeti.

23
Prevoznici E-K / Odg: Kalabria Turs, Gračanica
«  u: 08 08, 2019, 18:23:46 poslijepodne »
Tablice su Gospić danas sam krenuo dole da ga slikam ali nije bio

Ako su GS tablice, onda je to Velebitov. Jedino je pitanje je li to onda prinova (jer nema zelene tablice) ili je viđen kod Kalabrie iz nekog drugog razloga.

Zar nije zlatni Velebitov završio u Loritransu ?


Poslano sa mog SM-J400F koristeći Tapatalk

Nije. U Loritransu je završio Neoplan prijevoznika Čagalj Tours :)

24
Prevoznici E-K / Odg: Kalabria Turs, Gračanica
«  u: 08 08, 2019, 11:20:00 prijepodne »
Ovde imate pravu novost,prinova Zlatni Cyliner uvoz parikran u njihovoj novoj bazi u Klokotnici u Kimu ,zamolio kolegu Junuza da poslika

Zna li se otkud je stigao taj zlatni Cityliner? Iz Hrvatske ili iz neke druge zemlje? Pretpostavljam da se radi o N 1216 HD modelu.

25
Setra / Odg: Setra - modeli
«  u: 26 07, 2019, 11:41:36 prijepodne »
Samo za Setru pošto je ovo tema o Setri. :) Svaki proizvođač vozila ima svoj princip šifriranja vozila preko VIN-a.

26
Autobusi generalno / Odg: Prinove u firmama (2017-2021)
«  u: 26 07, 2019, 10:59:30 prijepodne »
Hvala Semir.

27
Setra / Odg: Setra - modeli
«  u: 26 07, 2019, 10:57:49 prijepodne »
Setra je do 2005. imala takvu "numeraciju". Nakon 2005. takva numeracija više ne vrijedi već zadnjih 5 znamenki označava redni broj autobusa proizvedenog u Njemačkoj nakon uvođenja nove numeracije. Setre proizvedene u Turskoj imaju drugačiju numeraciju.

28
Autobusi generalno / Odg: Prinove u firmama (2017-2021)
«  u: 26 07, 2019, 00:49:21 prijepodne »
Prinova kod Avisa, Starliner 1. generacije ex Panturist i Sprinter

Možeš li opisati Starlinera? Ima li 2 ili 3 osovine i ima li Panturist šarenu shemu ili je čisto bijeli?

29
Autobusi generalno / Odg: Prinove u firmama (2017-2021)
«  u: 27 06, 2019, 22:08:26 poslijepodne »
Nema potrebe prenositi objave sa bhbus facebook stranice jer svi koji prate forum uglavnom nas prate i na facebook stranici ;)

Iskreno, nema ni potrebe prenositi s FBa sve novosti koje osvanu, posto velika vecina koji su i na forumu, imaju i FB naloge, cisto jedna dobronamjerna sugestija, posto nije cilj sjediti za racunalom i cekati da bi kakva novost osvanula na FB...drugovi aparaturu u ruku i na noge lagane na teren hvatati...
Nema potrebe prenositi objave sa bhbus facebook stranice jer svi koji prate forum uglavnom nas prate i na facebook stranici ;)

Ne bi volio da ovo netko shvati kao pametovanje, ali itekako ima smisla prenositi s Facebooka novosti. Postoje tako neki trenuci nakon nekoliko mjeseci, godina...kad netko tko je član ili netko tko nije član želi saznati određenu informaciju o tome kad je neki autobus kupljen i od koga. Na Facebooku je zbog njegovog koncepta takve informacije vrlo teško pronaći već nakon 10 dana. Na forumu zbog njegove preglednosti je dovoljno uzeti par minuta vremena i prolistati nekoliko stranica. Forum (ne samo ovaj, nego i drugi tematski forumi) zato i postoji da neka zainteresirana osoba vrlo brzo pronađe željenu informaciju. Takvi ljudi su npr moderatori koji nakon nekog vremena moraju ažurirati vozne parkove za koje svi volite da su ažurni. Najbrži način je prolistati teme "Prijevoznik - razno" ili "Prinove u firmama". Za nas kojima bhbus nije matični forum, a autobuse pratimo generalno, ovo je jedna od najzanimljivijih tema.
Druga stvar zbog koje se ne slažem s vama je ta da je jako mali broj ljudi voljan ili u mogućnosti "uzeti aparat u ruke i slikati". Pogotovo novije autobuse koji vrlo često voze turizam po inozemstvu ili međunarodne linije pa ih je jako teško uhvatiti.
Treća stvar koju sam primjetio, vidim da novosti s Facebooka prenose uglavnom djeca do 16 godina starosti (+- koja godina) jer oni imaju najviše vremena provoditi po društvenim mrežama. Treba ih podržati jer na kraju krajeva i to je jedan od načina na koji se doprinosi forumu. Tu se ne radi o vozilima koja su već neko vrijeme u voznim parkovima pa da se stavljaju slike s Facebooka jer to nema smisla, nego isključivo o prinovama i novostima.

30
Setra / Odg: Setra serije 400
«  u: 17 06, 2019, 10:09:57 prijepodne »
1. Proizvodila se do 2014. S tim da nisam siguran jel se zadnja proizvela u prosincu 2013. ili je već ušla pod 2014. godinu proizvodnje.
2. Bio je u ponudi i ručni mjenjač. 

 Str: 1 [2] 3 4 5