Što se tiče japanskih buseva sa prethodne strane, prvi koji su prestali da voze su MAN-ovi SG 312 jer je, navodno, Grad Banjaluka zabranio upotrebu istih zbog neadekvatnih stajališta, a u Autoprevozu su govorili da su bili neispravni. Tako su ti busevi vozili od 2000. do 2013. godine, dok su Karose ostavili da voze sve do 2017. ili 2018. godine, a MAN-ovi NL 222 su vozili do prošle godine. Na OLX.ba se može vidjeti oglas jednog od MAN-ova NL 222, čijim su isključivanjem iz voznog parka Banjalukom u potpunosti prestali da voze autobusi iz japanske donacije 2000. godine.
Japanska donacija 35 novih autobusa (12 MAN-ova i 23 Karose) za gradski saobraćaj je bila, koliko ja znam, prva poslijeratna donacija novih autobusa u Banjaluku. Prije njih Italija je donirala polovne i izraubovane Fiate 128 koji su, prema nečijim riječima, brzo završili u dijelovima. Isti je bio slučaj i sa Pegaso autobusima u Sarajevu, koji su došli kao donacija iz španskog grada Barselone (došli su već stari i nisu se dugo zadržali u voznom parku). Međutim, i japanska donacija bila je sa jedne strane utrpavanje loših buseva, jer nabavljeno je najviše Karosa, koje su navodno bile loše i kad su bile nove, ali ipak su bile bolje od milanskih Fiata jer održale su se 18 godina a Fiati eventualno 2 ili 3 godine.
P.S. Zna li neko šta je sada sa MAN-ovima SG 312 i Karosama? Da li su rashodovani, isječeni, prodani ili trunu u Autoprevozovoj bazi?
Pored ovoga, zna li neko do kada su tačno vozili narandžasti Fiati? Mogu pretpostaviti da su odjavljeni japanskom donacijom novih buseva.