BHBus.ba Forum

Razno => Autobusi generalno => Autor teme: mikibus - 26 05, 2017, 23:58:34 poslijepodne

Naslov: Bus-ekonomija
Autor: mikibus - 26 05, 2017, 23:58:34 poslijepodne
Postovani clanovi, pozdravljam sve. Posto je ovo tema za sve i svasta imam pitanje pa bih zamolio ako neko zna neke odgovore da pise ovdje, naime, planiram uzeti dva busa i mini bus i raditi samo vanredne ture u drzavi i inostranstvu. Pa pitam sta mi sve za pocetak treba, od papira, objekata, kome da se sve obratim i ostalo, Ja sam iz Gradiske(BiH)
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 27 05, 2017, 10:36:24 prijepodne
Kod nas ti je, kao i sve, malo komplikovano za ispratiti proces, jer uvijek fali jedan papir i jedan pečat :D
Ali recimo za početak možete pročitati više na ovim linkovima, pa na osnovu stvari ovdje da pokrente prve korake.
https://www.kontoprom.com/?strana=DOOiliSP

http://osnivanjepreduzeca.rs/osnivanje-preduzeca-u-republici-srpskoj/

http://www.investsrpska.net/files/131210_Koraci_u_registraciji_jednoclani_doo.PDF

Sretno vam i nadam se da ćete uspjeti te da će naš forum dobiti jop jednu temu :D
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: mikibus - 27 05, 2017, 12:55:18 poslijepodne
Hvala na linkovima, nesto sam vec nasao, citao, ne zurim puno ali nadam se da cu staviti vasu naljepnicu na svoj bus. Imam prostora za posao samo mi treba malo srece. :)
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Marko NS - 21 01, 2018, 01:49:50 prijepodne
Nadam se da sam na pravom mestu postavio komentar :D
Moje pitanje je sta je sve potrebno da se otvori prevoznicka firma u Bih ?
Hvala unapred.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 23 01, 2018, 09:50:21 prijepodne
strašno puno papira i veza :D
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Dani - 23 01, 2018, 17:12:36 poslijepodne
Papira treba puno, veze trebaju da se to sve ubrza, a vala treba i para...

Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk

Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Marko NS - 26 01, 2018, 02:27:49 prijepodne
To su najmanji problemi  ;D nego interesuje me jel mora vlasnik da ima polozeno D Kategoriju ko u Austriji ?
Hvala unapred. :D :D
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Dani - 26 01, 2018, 03:27:39 prijepodne
Ne mora ako registrujes kao d.o.o. a ako registrujes kao obrt onda mora

Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk

Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: piksi007 - 04 03, 2018, 21:10:00 poslijepodne
Pozdravljeni

Zanima me sledeće, tačnije imam nekoliko pitanja. Često posjećujem ovu stranicu jer volim autobuse i sve vezano za njih, mada mi je struka skroz deseta. Vidjeo sam red voznje na stranici ministarstva TK i zanima me da li je i dalje validan taj raspored voznje kantonalnih linija. Drugo pitanje je sledeće: Zanima me koliko kosta otvaranje linija sledećih i da li se one plaćaju glede na broj polazaka ili kako vec
a) Opštinske
b) Kantonalne
c) Federalne
d) Međuentitetske
e) Međunardone linije

Pokusao sam naci podatke na netu ali ih nisam pronasao
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 05 03, 2018, 07:51:58 prijepodne
nema podataka zvanično, jer se u ovoj državi ništa ne poštuje.
Pitanje je pravo, ali jednostavno neće ti niko dati pravi odgovbor zato što to vladajćim tako odgovara. Bukvalno ti ide po principu koliko "podmažeš" tolike su ti šanse za neku liniju...
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: mikibus - 17 03, 2018, 11:43:01 prijepodne
Postovanje, ne znam da li trebam ovdje pisati ali pisem...
Zanima me sta mi treba sve od papira da bih mogao imati dva tri busa za iznajmljivanje, koja bi radila turizam u bih i inostransvu. Takodje zanim me sta vozilo trebe da posjeduje od dozvola papira i tako dalje.. Recimo da namjeravam kupiti mb sprinter 20 mjesta, setru 315 hd koji su koraci da bih ostvario poziciju za rad. Unaprijed hvala.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 17 03, 2018, 18:29:16 poslijepodne
ako mislis na poslovanje u BiH, prvo moraš otvoriti firmu sa odgovarajućom djelatnošću, ući u pdv sistem i onda tek krenuti na kupovinu vozila.
Ovisno jel vozilo uvezeno ili je kupljeno u BiH idu određene procedure oko carinjenja, homologacije, registracije i izdavanja licenci za rad vozila.

Dakle, prvo u svoju opštinu da vidiš šta je potrebno za otvaranje firme pa onda dalje korak po korak :D
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Dani - 18 03, 2018, 01:01:47 prijepodne
Za otvaranje firme je potrebno:
Ljekarsko uvjerenje
Potvrda sa suda da nemas zabranu obavljanja samostalne djelatnosti
Potvrda iz centra za socijalni rad o poslovnoj sposobnosti
Potvrda iz porezne da nemas dugovanja
Diploma
Ovjerena kopija licne karte
Ovjerena kopija diplome
Dokaz - uplatnica o uplacenoj opstinskoj taksi
I zahtjev za pokretanje samostalne djelatnosti


Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk

Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 18 03, 2018, 20:42:04 poslijepodne
Ajd da ovdje pitam....

Jesu li većina autobusa na međunarodnim/međugradskim linijama na dizel?
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 18 03, 2018, 20:46:31 poslijepodne
zvanično 100%, nezvanično ko zna kakvih mješavina ima hhahahaha :D

koliko znam samo su Kinezi do sad napravili visokopodne buseve na struju, ali zbog toga njihov domet nije velik pa nisu zasad zaživjeli niti su trenutno isplativi
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 18 03, 2018, 20:49:47 poslijepodne
Baci se u sevdah, ajd reko bolje da pitam neg da skitam.

Koliko sam goriva treba do nekog Študgarta, a sad je dizel oko 2.00km, a busevi su tu oko 22-25 litara troše na 100km, kako koji.
Te stanične usluge, te pdv indirektnom i poreskoj upravi, plate vozačima, putarine, mnogo rasoha, ali očiglendo ima i mnogo prihoda. :)
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 18 03, 2018, 20:57:38 poslijepodne
ma kakav prihod... gorivo skoro nikad skuplje, a karta jeftinija dok putnika nikad manje...

da ne govorimo da se mora platiti porez za svaku državu posebno. Ovi mali privatnici što voze jednu liniju prema vani su pravi čarobnjaci kako se uklapau i ostaju da rade. Svaka im čast
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: damir050 - 18 03, 2018, 21:30:44 poslijepodne
Ja mislim da Svi ovi imaju neki Popust  na Gorivo
Neznam  kako to  sve ide  sa Ovim karticama za Gorivo
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Dani - 18 03, 2018, 21:53:57 poslijepodne
Ovi koji sipaju na Benzinskim pumpama imaju 5-15 feninga popusta po litru, ovi sto imaju vece firme, cisterne, pa i svoje pumpe gorivo, dobro prolaze sto se goriva tice, ali troskova ima bas bas mnogo

Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk

Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Busfahrer - 18 03, 2018, 22:09:03 poslijepodne
Putnika nikad nije bilo vise, ali nikad vise ni polazaka.
A o cijenama da ne pricam, da im autobusi idu na vodu ne znam dal bi se isplatilo
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 18 03, 2018, 22:53:07 poslijepodne
Pogotovo međunarodnih linija ima mnogo otkakako su "otvorene" granice.
Iz BL sigurno ima 4 poslaska ka njemačkoj u toku dana, a možda i koja više, za Beč isto 3-4.

Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Dani - 19 03, 2018, 06:55:55 prijepodne
Iz Zenice npr za Njemacku ide ujutro prvi Jelinak, pa Halilovic, Kantic, Centro-flix, globturs, biss-flix, srijeda, petak i subota je i Prosic tu,   i svi krecu u razdoblju od 7 do 11:30.
Za Bec ujutro prvi Biss, pa  Centro, Globtur, pa Kantic
Npr Zagreb, u 7 ide Jelinak, 8:30 Biss, 8:45 Kantic, 11:30 Kantic, 14:30 Jelinak i da sastavis putnike sa tih svih polazaka pitanje je bil imo pun jedan bus


Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 21 03, 2018, 23:14:46 poslijepodne
Jel imaju vozači na međunarodnim linijama gdje spavati il  moraju u busu?
Odnosno plati li agencija neki smještaj, kakav je da je.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Dani - 22 03, 2018, 12:26:01 poslijepodne
Normalno sa imaju, agencije iznajmljuju stanove

Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk

Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 22 03, 2018, 14:05:31 poslijepodne
Mislim da je i zakon da se odmor mora koristiti van vozila i da moraš imati potvrdu (račun) iz hotela, pansiona il gdje si već odmarao u slučaju da te inspekcija zaustavi.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Marko NS - 03 06, 2018, 02:33:37 prijepodne
Posto se na prethodnim Komentarima Gorivo spominjalo zar nema povrat poreza za Dizel ?
I koliko znam dosao je novi zakon u EU pre nekoliko meseci gde duze pauze ne smeju da se prave u Vozilu vec mora Hotel da bude sa racunom.
Hvala unapred  :D
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Miki Machak - 15 06, 2018, 13:45:33 poslijepodne
Veće firme u glavnom dobijaju gorivo po povlašćenijoj ceni jer se uzima na veće količinie.
Što se odmora tiče bar u Srbiji niko ne traži račune i td jer ima dosta linija preko dana gde sedimo po autobusima jedino za noćenja svi ili uzimaju stanove/hotel ili ako je neka linija lokal ili slično vozač koji radi je iz tog mesta pa spava kući.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 21 06, 2018, 22:48:57 poslijepodne
Pitao bih ovdje mada nije adekvatna tema.

Kako vozači iz Bosne voze za inostranstvu, tj zemlje EU, s obzirom na onu foru od tri mjeseca da možeš biti tamo? Odnosno, kako ih vode na graničnom prelazu?
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Miki Machak - 24 06, 2018, 01:04:20 prijepodne
Ne znam iz Bosne naši iz Srbije dobijaju radnu vizu.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Busfahrer - 24 06, 2018, 19:33:26 poslijepodne
Kao prvo ja nisam nigdje cuo da vozaci autobusa spavaju u autobusu, na linijama ili prevoznici imaju stanove iznajmljene ili spavaju u jeftinijim hotelima npr ibis budget i sl.
U turizmu spavaju gdje i grupa.
Inace kad smo vec kod ekonomije, stariji vozaci su mi pricali da je na Njemackoj ranije bilo pravilo sve preko 15 putnika ide dobit.
Sad racunajte da li se isplati do Münchena i nazad otici za 750eur s obzirom da je povratna 50ak eur?
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Controller - 27 06, 2018, 10:43:19 prijepodne
Od 2019. će se vjerovatno ograničiti uvoz polovnih vozila u BiH na Euro 5 standard, a novih vozila na Euro 6. Kada o ovom bude bilo još priče sigurno ćemo viditi veliki uvoz starijih autobusa kao i prije pred zabranu. Nadam se da će se ova odluka odnositi i za autobuse.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 08 11, 2018, 22:08:41 poslijepodne
Ajd ovdje da pitam, čisto zbog radoznalosti.

Jel mogu svi prevoznici voziti sopstvene linije ili negdje moraš imati kooperanta?

Jel to ima uslov neki za liniju, ili prosto agencije nemaju infrakstrukturu pa moraju uključiti još nekog sa sobom, ili su to neki skroz treći razlozi?
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 08 11, 2018, 22:55:29 poslijepodne
na koje tačno linije mislis? jer mislim da samo za vanjske linije moraš imati kooperanta.

Da su ukinuti kooperanti čak i za međuentitetske linije, a unutar entiteta ti ne trebaju kooperanti, ali tu provući liniju je postala nemoguća misija....
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 08 11, 2018, 23:14:18 poslijepodne
Mislio sam generalno.
Da, za inostranstvo gotovo svi imaju kooperanta, il otvore firme vani, tipa Kantić.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: piksi007 - 30 12, 2018, 23:16:19 poslijepodne
Pozdravljeni forumaši..Pošto sam veliki ljubitelj autobusa, a nisam šofer, imam nekoliko pitanja za Vas..
1. Kada bus vozi međunarodne linije npr. Tuzla - Hamburg, da li se pregled i servis busa radi posle svake linije ili kako već?
2. Koliko jedan šofer smije voziti kad su međunarodne linije u pitanju? Mislim sati i km
3. Koliko košta otprilike održavanje jedne međunarodne linije (plaćanje mjesta na autobuskoj stanici) te ako ste upućeni koliko košta takva jedna linija msm na ostal troskove, putarina, gorivo i ostalo sto ide.
4. Koliko smije biti bus star na međunarodnoj linij?

Nadam se da ne pitam previše :D
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: The_Dubster - 04 01, 2019, 13:56:02 poslijepodne
piksi, ja koliko znam:
1 . po pravilu bi trebao i prije i poslije svake vožnje bus da se detaljno pregleda, ali...
2 . msm da na netu ima radno vrijeme vozača, a pisali smo i mi jednom o tome, ali ipak i tu se svašta radi....
3. troškove, osim plaćanja stanici, možeš i sam sračunati, sve je dostupno na internetu
4. sudeći prema praksi - i dalje su Euro 3 autobusi na snazi na međunarodnim linijama :)


Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 26 02, 2019, 17:16:53 poslijepodne
Po kojem principu funkcioniše kooperacija sa "Flixbusom"?
Jel plaćaju po kilometraži ili?
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: MAN464 - 26 02, 2019, 19:15:26 poslijepodne
Pozdrav placaju ti po kilometru znam da imaju kao 3 vremenska roka isplate gdje je ovaj treci najduze cekas ali su ti cijene tu najbolje . Moras imati skroz novi bus ili do 5-6 godina maximalno starosti , dosta se kilometara prelazi ali sto je vise kilometara to ti je veca zarada . Sad ako mislis uzet bus bas da bi samo sa njima radio to je ovako malo ispocetka komplicirano ali se moze naravno . Oni ti u biti traze srednja poduzeca koja mogu bez problema nabaviti 2-3 busa nova i koji imaju jos par novijih. Po meni ti je puno bolje kupiti neki bus ( solidan Starliner 1 pr 2003-2005 ) godiste i raditi izvanlinijske voznje jer za Flix su ti dosta velika ulaganja ali normalno povratak na ulozeno je veci .

Pozz. ;)
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 13 04, 2022, 10:34:11 prijepodne
U čemu je fora sa tim da registruješ na drugu firmu svoj bus?
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Manas - 13 04, 2022, 12:10:26 poslijepodne
Pa da ne bi otvarao svoju firmu vjerovatno,  zbog poreza prvenstveno.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: MAN464 - 13 04, 2022, 13:53:45 poslijepodne
Trebaš imati i dosta dozvola koje nije baš najlakše skupiti, npr kod nas treba imati upravitelja prijevoza a to se polaže u Zagrebu.
Naslov: Odg: Bus-ekonomija
Autor: Surinam - 01 01, 2024, 09:32:08 prijepodne
Zna li se cijena novih autobusa, kad ih kupuješ?
Ono, sa osnovnom opremom, što se i najviše kupuje u okviru Jugoslavije.
Čitao sam na portalu, kad je Centrotrans kupio 4 Neoplana, da su platili preko 2 miliona km. Ajd ja sam to sebi stavio u glavi da je oko 550 000-600 000 maraka, novi Neoplan.
Cijenim da su skuplji Setre i Mercedesi.
I koliko su novi doubldeckeri, to vjerujem prelazi 500 000 eura.