Damire, zato što bi vozač auta trebao biti svjestan da:
1. U autobusu se nalazi 50 ljudi
2. Autobus je težak 20 tona i tu težinu je veoma teško kontrolisati (mislim na upravljanje i kočenje - naročito u zimskim uslovima)
Pa moj tetak je za vrijeme radnog vijeka po Evropi i Jugoslaviji imao jednu jedinu nesreću i to upravo zbog budale. Motorista mi je ušao u makaze i da spasi motoristu, sleti sa puta na njivu. Male su šanse da se motorista vratio i priznao da je on skrivio nesreću, veća je vjerovatnoća da je pobjegao. Sve je na sreću završilo bez posljedica.
Sad zamisli situaciju (nije bilo ovako ali pretpostavimo): Noćna linija, svi spavaju, niko od 50 putnika nije vidio da motor ide u susret i eto vozač završi na robiji zbog razbijenih glava, slomljenih ruku itd. ni kriv ni dužan... Zbog izjava putnika da je pričao na telefon, izgubio kontrolu nad vozilom, bio umoran, prekovremeni rad... A gdje je motorista sa početka priče i gdje je njegov sačuvani život?
Što se tiče ove nesreće u kanjonu Vrbasa, ovo mjesto na ulazu u kanjon (gdje je CTS imao udes), je najgore u čitavom kanjonu. Pa ni tuneli nisu toliki problem koliko ovo mjesto. Stvar je u tome što je desna krivina, a stijene su sa desne strane i vozač mora malo u drugu traku zaći. Ajmo sad posmatrati situaciju iz suprotnog smjera, odnosno izlaz iz kanjona: krivina ulijevo, svi je vole sjeći, a ovamo ti ide autobus koji je već pola u tvojoj traci zbog stijena... Nadam se da razumijete. Mislim da ovdje kod vozača autobusa nema baš velike odgovornosti za ovu nesreću... Jedino ako nije imao osjećaj za visinu, tad bi jedino bio odgovoran, ali ni banjalučke autoškole ne praktikuju da se ide ovim putem obučavati za kamion i autobus, tako da, ono... Prepušten je sam sebi... Ali ako je izbjegao auto ili motor da ne bi napravio nesreću, nema govora o odgovornosti vozača busa...