Autor Tema: GP Banja Luka - Istorija i stare slike  (Posjeta: 72771 vremena)

0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 239
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #15 u: 02 04, 2020, 20:54:12 poslijepodne »
Evo i jedne slike iz proljeća 2000. godine, pronađena je na sajtu Autoprevoza. Fotografija je nastala neposredno nakon japanske donacije 35 novih autobusa (12 MAN-ova i 23 Karose).
Na slici je svima poznati, legendarni zglobni MAN SG 312 koji je zajedno sa još osam takvih vozio do 2013. godine, nakon čega su odjavljeni iz voznog parka. Onda je u 2015. nakratko vozio samo gbr 1182 (svi ostali su ostali odjavljeni), nakon čega je 2016. 1182 ponovo isključen iz saobraćaja. Od tada Banjaluka više nema nijednog zglobnog autobusa a i Grad iste ne dozvoljava zbog neadekvatnih stajališta za njih.


Offline amfan

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 161
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #16 u: 03 04, 2020, 01:39:12 prijepodne »
Citat: Stefan_Rudic
Marko, na ovom videu https://www.youtube.com/watch?v=LSs2kkQHDxc&t=2742s na 2:33 mogu se vidjeti čak 2 bijela Mercedesa 0305, najvjerovatnije Bočcova
Prvi nije O305 nego O307. Inače, slovo O je, a ne nula, od Omnibus. Je li Autoprevoz imao garažne brojeve po nekom redoslijedu?
« Zadnja izmjena: 03 04, 2020, 01:42:55 prijepodne od amfan »

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #17 u: 03 04, 2020, 02:34:42 prijepodne »
Marko, onaj narandžasti zglobni bus sa slike koju si postavio ne znam koji je, i meni od ozada liči na Sanosa ali možda je to onaj o kome si napisao u svome postu.

Evo kako taj narandžasti zglobnjak približno izgleda s boka

https://www.autobusi.org/forum/index.php?action=dlattach;topic=3492.0;attach=49354;image

Znači nije imao Wegman (četvorokrilna) vrata kao Sanosi i Ikarusi 111/166, već dvokrilna, tako da Sanos otpada


Amfan, garažni brojevi su se dodjelivali po vremenu dolaska. Dole sam ih ugrubo popisao. Dovoljno je da se na kraju reda u zagradi čita kojem sektoru su pripadala vozila/serije i jasno je da su se sektori preplitali

Serija MAN-ova SG 312, Karosi i MAN-ova NL 222 je imala gbr. od 1176-1210 (gradski sektor)
Gbr. 122x su imale većinom Setre 200 (turistički)
Pa su 2003. stigle nove S 315 GT-HD i dobiše gbr. 1232-1235 (turistički)
Temse Opalin imaju gbr. 1240-1242 (turistički)
Servisno vozilo ima gbr. 1243
1244-1250 - Liaz 5256 (gradski)
1251 - Zastava Turbo Rival (prigradski sektor)
1254 - Setra S 431 DT (turistički sektor)
1257 i 1258 - G&S (prigradski sektor)
1260 i 1261 - spratni Van Hool i Ayats (turistički sektor)
1262 - servisno vozilo
1263 - Scania IC (turistički)
1265 i 1265 - G&S (prigradski)
Gradski Den Oudsteni su stigli 2007. i imali su gbr. 1267-1270 (gradski)
1286 - Setra S 419 GT-HD (turistički)
1287 - G&S (prigrad)Onda 2008. stigoše Temse Safari i dobiše gbr. 1273-1276 (turistički)
Pa su u novembru 2011. stigli King Longovi 1290-1298 (gradski)
I u februaru 12013. Kobre 1299-1303 (gradski)

Offline amfan

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 161
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #18 u: 05 04, 2020, 18:54:07 poslijepodne »
A jesu li prije toga, do 1990-ih, garažni brojevi išli po redu? Malo mi je čudno da su izvrtili tisuću brojeva od 1950-ih do 1990-ih, ali ima smisla ako su autobusi svih namjena bili u istoj numeraciji.


Izgleda da jesu, ali da se 70-ih i 80-ih dogodio neki veliki bum vozila. Pogledao sam Sanose s onih papira koje nisi sačuvao (a ja zapisao samo Sanose, ne i ostalo), i onaj iz 1977. je imao #544, iz 1979. već #645, a 1983. #831.
« Zadnja izmjena: 05 04, 2020, 18:57:29 poslijepodne od amfan »

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 239
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #19 u: 05 04, 2020, 22:04:19 poslijepodne »
Zna li neko do kada su vozili Ikarusi (oni koji su vozili prije i malo poslije rata) i kada su Fiati 128 rashodovani?

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 239
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #20 u: 07 04, 2020, 22:58:09 poslijepodne »
Pored toga, u Banjaluci je jedno vrijeme Bočac imao zglobni Mercedes O305 G, evo linka ka njegovoj slici https://images.app.goo.gl/9kecqzGB7be2hc88A a pored toga imao je i jedan solo Mercedes O305, koji je vozio do 2012-2013. Čiji su to autobusi bili prije nego što su došli u BL i do kada je vozio zglobni Mercedes O305 G?

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #21 u: 08 04, 2020, 02:53:45 prijepodne »
Ovaj plavi zglobni je vozio do 2009. koliko se sjećam

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 239
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #22 u: 08 04, 2020, 21:36:43 poslijepodne »
Hvala ti na informaciji, ja sam ga zadnji put vidio tamo negdje oko 2008. godine. Banjalukom je krajem 90-tih i u prvoj dekadi 2000-tih vozilo dosta buseva kao što su Mercedes O305, MAN SL 200 i njima slični modeli. Krajem 90-tih Bočac je, sudeći prema slikama, imao nekoliko MAN-ova SL 200 ex BVAG Braunschweig, ima slika na prethodnoj stranici. Žak tours je isto imao O305, evo slike http://www.phototrans.eu/images/photos/original/129/156084.jpg Sjećam se da je i Golubić iz Kotor Varoša imao tri ili koliko već Mercedesa O305 ili nekih sličnih njemu i vozio je liniju 2 Trn-Banjaluka. Imali su reklame Dukat, OBI i Minotti slavine. Viđao sam ih oko 2008. godine. Pored toga, i Ostić prevoz je imao jedan Mercedes O305 koji je vozio na njihovoj jedinoj liniji 9B. Takođe, i Miron? je imao MAN SL 200 Avtomontaža i vozio ga je na liniji 1. Imao je reklamu "Kozmetički salon LADY" (lično je se sjećam, tamo oko 2006. ili 2007.), a sudeći prema slikama i imao je i Nektar pivo, u tadašnjem ćiriličnom logotipu. Što se tiče Autoprevoza, ja se ne sjećam da je imao buseve sličnih tipova.
Evo slika Mironove Avtomontaže:
http://i294.photobucket.com/albums/mm99/tamlover_photos/BL25.jpg
http://www.phototrans.eu/images/photos/original/97/156052.jpg
Takođe, spominjao si neki Volvo sa zvukom motora visoke frekvencije. To je sigurno ovaj http://i294.photobucket.com/albums/mm99/tamlover_photos/BL16.jpg

Offline amfan

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 161
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #23 u: 08 04, 2020, 21:43:39 poslijepodne »
Malo opreznije s oznakama autobusa, MAN SL 200 Avtomontaža nikad nije postojao. Postojao je SU 220, autobus potpuno drugačije koncepcije (podpodni motor na sredini). Ovo na slikama je SL 200 ex Braunschweig.

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #24 u: 08 04, 2020, 22:21:44 poslijepodne »
Amfan hvala na informacijama, a one spiskove nažalost više nemam.

Stefane to je taj Volvo. Sad mi je taj zvuk u ušima hahahaha

Mislim da je Golubić imao 2x Mercedese O305 i oba su prodata Servistransu u Donji Vakuf.

Ostić je imao i O305 i O307. Razlika između ova dva je što je O307 više prigradski bus, i vrata su mu se otvarala ka vani i prednja vrata su malo uža. Kod O305 se vrata otvarala ka unutra.

Takođe i Pavlović je 2005-2006 imao O307, bio je plave boje. Istog takvog plavog O307 je imao i Matras (ili Kompas, ne mogu se sad sjetiti, znam da je prolazio dole pored Ortopedije)

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 239
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #25 u: 18 05, 2020, 22:48:15 poslijepodne »
Inače pisao bih malo više o istoriji Gradskog prevoza u BL ali ova tema ima problem, ne mogu postavljati slike. Nadam se da će moderatori riješiti ovaj problem, prisutan je već mjesec i više dana.

Offline The_Dubster

  • Administrator
  • Legenda
  • *
  • Postova: 11116
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #26 u: 20 05, 2020, 14:34:31 poslijepodne »


EVO TEST SLIKA

dakle slike se mogu postavljati?

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 239
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #27 u: 21 05, 2020, 11:26:06 prijepodne »
Evo na šta sam upravo slučajno naišao!
Rijetke fotografije tek doniranih japanskih autobusa u Banjaluku 2000. godine. Slike sam pronašao na forumu Tapatalk.
Za početak, MAN NL 222, u Autoprevozovoj bazi 15.09.2000. godine


Karosa B931E, takođe u Autoprevozovoj bazi, 16.09.2000. godine

Autoprevozova garaža 2000. godine, u kojoj se vide tada novija dvospratna Setra, stari Sanos i dva busa za koja nisam siguran šta su (Mercedesi?). Naravno, ovi busevi nisu bili predmet donacije

Evo link ka izvoru: https://www.tapatalk.com/groups/gradskiprevoz/historija-t337.html
« Zadnja izmjena: 21 05, 2020, 11:27:40 prijepodne od Stefan_Rudic »

Offline DWProski

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 104
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #28 u: 21 05, 2020, 11:36:41 prijepodne »
Slučajnosti ne postoje...
Mogao si makar navesti tačan izvor, koji je naveden na linku, a i tačan naziv foruma.

Offline Stefan_Rudic

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 239
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Istorija i stare slike
« Odgovori #29 u: 21 05, 2020, 11:38:04 prijepodne »
Slike sa prethodnog posta su iz perioda prije privatizacije Autoprevoza. Sada postavljam dvije slike koje su nastale nakon privatizacije ili neposredno prije nje.
Karosa B931E, gbr. 1191, 2003. godine. Ona sa prethodnog posta je 1192. Izvor: http://www.maniado.jp/community/neta.php?NETA_ID=310


Za kraj, legendarni MAN SG 312, na okretištu na glavnoj autobuskoj stanici, gbr nepoznat, 2004. godine. Linija 10 Autobuska stanica-Obilićevo. Izvor: http://bih.iio.org.uk/bih-banja_luka.html

P.S. Nisam siguran da li je Karosa B931 ili B931E, jer često se svuda piše bez E, ali ja se lično sjećam da je na busu pisalo B931E.
« Zadnja izmjena: 21 05, 2020, 11:40:50 prijepodne od Stefan_Rudic »