Sanjam da ga nekad detaljno poslikam
Airbus A380, najveći putnički avion na svijetu, jedan od dva aviona na sprat (direktni i jedini konkurent Boeingu 747)
Ova čelična ptica, raspona krila 79 metara, proizvod je francuske fabrike Airbus, a svjetlo dana je ugledao 2005. godine. Nebom krstari 242 komada, od 251 naručenog, ali su trenutno skoro svi prizemljeni zbog smanjenog broja putnika na globalnom nivou.
Samo 15 aviokompanija ima tu čast da ga posjeduje, a najveći operator je Emirates, sa 115 komada (od ukupno naručena 123).
Broji od 441 do čak 615 sjedišta, u zavisnosti od želje kupca (aviokompanije), a u slučaju da neko naruči A380 sa maksimalnim kapacitetom (tj. u jednoj klasi), to bi bilo 853 sjedišta!
Pored konfiguracije sjedišta, kupac bira i pogonske motore, a u ponudi su motori Rolls Royce i Engine Alliance.
Jedini je avion koji ima rezidenciju. U slobodnom prevodu to je klasa iznad prve klase, koja pored sjedišta uključuje spavaću sobu sa TV-om, posebno kupatilo i lično osoblje/poslugu. Za to se potrudila bliskoistočna aviokompanija Etihad.
Maksimalna težina iznosi 560 tona. Da bi let, sa akcentom na polijetanje i slijetanje, protekao bezbjedno, zadužena su 2 pilota, a za njihov i komfor stotina drugih putnika zadužene su 22 stjuardese (odnosno stjuarda).
U rezervoar stane gotovo nezamislivih 323,000 litara goriva, maksimalan domet sa punim rezervoarom je oko 15,200 km, a maksimalna visina na kojoj leti ovaj dvospratni div iznosi 13,115 m
Prvi Airbus A380 je isporučen 2007. godine za Singapore Airlines, a jubilarni stoti 2013. za njihove komšije, Malaysia Airlines. Stoti A380 za Emirates je isporučen 2017. i on je, kako se vidi na šestoj i sedmoj slici, posebno obilježen.
Kargo (teretna) verzija Airbusa A380 nije zaživjela, ostala je samo na planovima, ali prema nekim informacijama, na inicijativu Emirejtsa (koga drugog), u planu je da se u fabrici u Tuluzu razvije TROSPRATNI mlaznjak sa 6 motora i sa kapacitetom preko 1000 putnika! (*Ovaj podatak, kao i podaci o narudžbama i isporukama, su iz 2019-2020, možda je došlo do promjene. Nedavno sam pročitao da je odnos naručenih i isporučenih 251/248)