Šta vi mislite koliko je bolje da u ovoj političkoj sredini zvanoj Balkan, preduzeća za gradski prevoz budu u vlasništvu Grada umjesto privatnika?
Po meni je prednost sopstvena kontrola i organizacija voznog parka, linija, polazaka itd. i taj metod se pokazao dobrim u Novom Sadu, Mostaru, itd, ne znam vlasničku strukturu preduzeća u hrvatskim gradovima, ali tamo je super (mislim na OS, ZG, RI, PU, ST i DU).
Međutim, u Sarajevu je GRAS zbog politike na izdisaju, a u Beogradu je problem loše održavanje vozila GSP što se osjeti na terenu.
S druge strane, privatnici obnavljaju vozne parkove, dodatnu motivaciju im zadaju tenderi, ali pošto su privatnici odvojeni od Grada, tu se javljaju problemi, jer prevoznici vuku na svoju stranu, Grad na svoju, prevoznicima je neisplativo, Grad ne subvencioniše, a građanima su ruke vezane jer kome god da se žali (prevozniku ili Gradu), uvijek će ga se, kao lopticu, slati na kontra stranu.
Šta vi mislite da li bi bilo dobro rješenje da Banja Luka ima svoje preduzeće za javni gradski prevoz? Počev od nabavke vozila (da li bi bila bolja opcija nabavka novih ili polovnih vozila?), do održavanja voznog parka (kakvo bi bilo održavanje?)
Dosta toga bi, vjerujem, niklo iz kredita, preko EBRD-a i ostalih, ali treba te kredite vratiti, a od čega da se vrate kad smo generalno siromašan grad, bez sopstvene industrijske proizvodnje i zarade