Van Hool, proizvođač autobusa sa sjedištem u gradu Koningshooikt (Belgija), potpisao je ugovor o isporuci novih vozila sa Linz AG Linien, operatorom iz austrijskog grada Linca. Ugovor se odnosi na isporuku dvadeset 24-metarska, dvozglobna, potpuno električna Exqui.City vozila tzv. trambusa. Isporuka prvog prototipa trambusa je planirana za prvu polovinu 2017. godine. Sva vozila moraju biti isporučena i biti na radu na linijama 41, 43, 45 i 46 u Lincu do kraja 2019. godine.
Klaus Luger, gradonačelnik Linca, koji ima skoro 200 000 stanovnika, objasnio zašto je došlo do dogovora: “Moj prioritet jeste da u Lincu napravimo atraktivan javni prevoz. Sa dvadeset dvozglobnih trambusa, mi postavljamo nove standarde. Sa ovim vozilima imat ćemo najnapredniji prevoz u državi, a korisnici javnog prevoza u Lincu će uživati u još većoj udobnosti i praktičnosti. S jedne strane, ova vozila mogu primiti puno više putnika, a s druge, unutrašnjost vozila je još privlačnija. Također, inovativna tehnologija pogona vozila je dobra za okoliš”.
“Ovo je velika i dobra vijest iz dva razloga”, kazao je Filip Van Hool, izvršni direktor Van Hool NV. “Kao prvo, to je dobra vijest za zaposlene u našem pogonu u Koningshooiktu, gdje se moramo koncentrisati na proizvodnju vozila sa visokom dodatnom vrijednosti, kao što je Exqui.City. Tržište za standardne gradske autobuse postaje sve teže i postaje nemoguće da se natječemo sa konkurencijom koji su svoju proizvodnju ovih standardnih autobusa preselili u potpunosti u low-cost zemlje, kao što su Turska i Češka. Drugo, naša strategija fokusiranja na razvoj, proizvodnju i prodaju autobusa za visokokvalitetan javni prevoz je urodila plodom. U stvari, mi smo uvjereni da ćemo tokom narednih sedmica i mjeseci imati više narudžbi u ovoj oblasti”.
Električni sistem se isporučiti Vossloh Kiepe. Dvozglobni trambus pokreću dva asinhrona motora, koja su smještena centralno na drugoj i trećoj pogonskoj osovini. Baterija za rezervni pogon se puni tokom putovanja u kontaktu sa dalekovodom ili regenerativnim kočenjem.
Ova vozila nose naziv trambus i zbog povećanog kapaciteta putnika, pošto mogu primiti ni manje ni više nego 30% više putnika od klasičnog autobusa. Trambusi za Linc će imati kapacitet od oko 180 putnika po vozilu. Exqui.City kombinira fleksibilnost autobusa sa efikasnošću lakog metroa. Trambus ima izrazito futuristički dizajn i visok nivo komfora, sa klima uređajem, niskim nivoom buke i prigušenom rasvjetom. Pristupačnost je odlična, a odličan protok putnika u i van vozila je zahvaljujući širokim vratima.
Kupci mogu izabrati neku od ponuđenih opcija pogona za vozila ovog tipa. Van Hool Exqui.City dostupan je u varijantama od 18 i 24 metra i predstavlja realan odgovor na potražnju za sigurnim, ekološkim, efikasnim i low-cost gradskim prevozom. Metz (Francuska), Barcelona (Španija), Parma (Italija), Ženeva (Švicarska), Luksemburg (Luksemburg), Malmö (Švedska), Bergen (Norveška), Hamburg (Njemačka) i Martinique (Francuska) su među gradovima koji su odabrali Exqui.City upravo iz ovih razloga.
Van Hool je nezavisni belgijski proizvođač autobusa. Društvo je osnovano 1947. godine sa sjedištem u Koningshooiktu. Najveći dio svoje proizvodnje je predodređen za Evropu i Ameriku. Van Hool ima više od 4750 zaposlenih širom svijeta, a većina njih je u proizvodnim pogonima u gradovima Koningshooikt i Bree (Belgija) te u Skoplju (Makedonija).