Naslovnica Novosti LED svjetla na autobusima Setre i Mercedesa

LED svjetla na autobusima Setre i Mercedesa

2165
0
PODIJELI

Nova LED svjetla na autobusima Setre i Mercedesa predstavljaju vrhunac dugogodišnjeg razvoja na području LED rasvjete. Ovakva rasvjeta je izdržljiva i ekonomski opravdana, zbog čega se koriste na brojnim tačkama na autobusima, kako za vanjsku, tako i unutrašnju rasvjetu. Tako na nekim autobusima, klasična rasvjeta može biti u potpunosti zamijenjena LED rasvjetom, a broj LED rasvjetnih tijela može dosezati i do 4.000, kao naprimjer na autobusima Setra TopClass 500 serije.naslovna (1)LED tehnologija rasvjete može se primijeniti na svim mjestima u, i na autobusu. To mogu biti dnevna svjetla, duga svjetla, poziciona svjetla, stop-svjetla, pokazivači pravaca, bočni markeri, svjetla za tablice i gabaritna svjetla. Također, kompletan enterijer može biti osvijetljen LED svjetlosnim elementima.

Eksterijerna rasvjeta u autobusima i dalje uključuje klasične izvore svjetlosti: prednja svjetla za maglu, stražnja svjetla za maglu, svjetla za vožnju unatrag i osvjetljenje motora se aktiviraju rijetko, pa s obzirom cijenu, njihovo korištenje ne bi imalo ekonomskog opravdanja za kupca. Shodno tome, halogene lampe i dalje će se koristiti za prednja svetla za maglu, kao i klasične sijalice na pojedinim mjestima.

LED tehnologija rasvjete, sada igra izuzetno važnu ulogu u unutrašnjem osvjetljenju autobusa, posebno kao LED trake iznad vrata i ispod stepenica, te u prolazima, ali i kao ambijentalno osvjetljenje putničke kabine, te stvaranje individualne svjetlosne atmosfere. Posebno su interesantna rasvjetna tijela, koja se mogu postaviti iznad svakog pojedinog putničkog mjesta, koja sadrže veći broj LED elemenata, posebno za čitanje, a koji stvaraju izuzetan utisak prostornosti, dok istovremeno osiguravaju da nijedan dio autobusa ne ostane neosvetljenoj, a tako i bez nadzora.naslovna (2)LED tehnologija
LED (Light-emitting diode) izumljene su 1962. godine, a sastoje se od nekoliko slojeva poluprovodničkih komponenti. U zavisnosti od tipa i sklopa poluprovodničkih slojeva, zavisi njihova boja i svjetlosni intenzitet. Ovakve diode smještene su u plastično kućište koje definiše njihova svojstva zračenja, a protok struje sa katode na anodu generiše svjetlost.

Individualna svjetlost jedne diode nije velika, ali se one mogu sastavljati, do postizanja željenog svjetlosnog fluksa, naprimjer od 2.000 lumena za duga svjetla (Lumen je svjetlosni fluks koji na uglu od 1 steradijana emituje tačkasti izvor svjetla intenzitetom od 1 kandele).

U direktnom poređenju halogenih, xenonskih i LED svjetala, ljudsko oko odmah primijećuje razlike u boji, odnosno temperaturi svjetla. Halogena svjetla imaju temperaturu od oko 3.200 K (Kelvina), xenonska oko 4.000 K, a LED svjetla 5.500 K, što je najbliže dnevnom svjetlu čija je temperatura 6.500 K. Jednostavnije rečeno, LED svjetla imaju osvjetljenje najpribližniji dnevnom. Uz to, domet halogenih svjetala na vozilima iznosi oko 120 metara, dok je domet LED svjetala 150 metara. Ova razlika je vozačima veoma bitna, posebno ako se vozila kreću većim brzinama. Dobra osvijetljenost znači sigurnost, i to važi za sve učesnike u saobraćaju.

Još jedna prednost LED osvjetljenja je brzina reakcije, naime, dok je “klasičnim” sijalicama (posebno halogenim) potrebno i po nekoliko sekundi da postignu puni intenzitet, LED svjetla reaguju trenutno, brže nego što to ljudsko oko može primijetiti.

Primjenom xenonskih svjetala, potrošnja električne energije je popolovljena u odnosu na halogena svjetla, dok je kod LED svjetala snaga svega 20 W. Drugačije rečeno, primjenom LED svjetala potrošnja energije za osvjetljenje je dvostruko smanjena. Budući da je SUS motor, osnovni izvor energije na vozilu, primjenom LED svjetala smanjuje se potrošnja goriva.

Ekonomski aspekt LED svjetala po pitanju trajnosti je spektakularan. Servisni interval standardne halogene H7 sijalice je 400 do 800 radnih sati, dok je kod LED svjetala servisni interval 15.000-20.000 radnih sati. Drugačije rečeno, servisni interval LED svjetala je u prosjeku 19 puta duži. Odnosno, klasičnu sijalicu bi trebalo promijeniti 19 puta, a koliko za to treba vremena, izačunajte sami. U poređenju sa xenonskim svjetlima, čiji je vijek trajanja 2.500 do 3.000 sati, kalkulacija je, naravno, drugačija, ali treba imati u vidu, da već nakon jedne polovine tog vremena, intenzitet svjetla opadne za otprilike jednu trećinu (oko 30%), dok kod LED svjetala, nakon 15.000 sati rada, intenzitet svjetla opadne za gotovo neprimjetnih 3-7%.

To su razlozi zbog kojih LED tehnologija doživljava sve veću i širu primjenu. Proizvođači se, zbog očiglednih prednosti, unatoč još uvijek relativno visokoj cijeni, sve češće odlučuju primijeniti LED rasvjetu ili je kupcima ponuditi kao opciju.

izvor: proauto.ba