Naslovnica BHBus Info BHBus Info: Nastavljen dobar trend kupovanja autobusa

BHBus Info: Nastavljen dobar trend kupovanja autobusa

3817
0
PODIJELI

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, objavljuje redovno i detaljno podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH. Nakon što smo uradili analizu za prvi kvartal godine, tj. za period januar – mart 2016. godine, ponovo smo se zaigrali sa statistikom. Ovaj put smo obradili period april – juni. Veliki broj autobusa smo i sami popratili što informacijama što slikama na forumu u temi Prinove u firmama.Clipboard20APRIL
U periodu 01.04. – 30.04.2016. u BiH je stiglo 39 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Sarajevo – 5 te u Istočno Sarajevo, Mostar i Banja Luku po tri. Od 39 vozila najbrojniji su bili sa znakom MAN i Mercedes sa po sedam vozila, s tim da treba napomenuti da su Mercedesi bili uglavnom kombiji. Još su se istakli i Neoplan i Temsa sa šest registrovanih vozila te Iveco sa pet kombija Od tog broja čak njih 30 ima motore sa Euro 3 normom, dok je broj vozila sa Euro 4 motorom četiri, a sa Euro 5 pet vozila. Simbolično, zar ne? Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2016. godine. Posebno se tu izdvajaju 2002. i 2003. godina te 2005. i 2006. godina. Kao posebno značajnu činjenicu istakli bi dolazak prvog Cityliner HDL u BiH, a koji je u vlasništvu kompanije Prevoz Musa, Vinac-Jajce.Clipboard18MAJ
U periodu 01.05. – 31.05.2016 zadržan je otprilike isti prosjek vozila koja su po prvi put registrovana u BiH, tj. stiglo ih je 28. Najviše vozila je ponovo registrovano u Banja Luci – četiri i Sarajevu – tri, a tri registracije su zabilježene i u Zavidovićima. Ponovo najbrojniji su bili Mercedes autobusi kojih je stiglo osam. MANovi su zabilježili pad sa sedam na pet vozila u odnosu na prošli mjesec, dok je Setra zabilježila dobar rezultat sa četiri vozila. Temsa je ponovo zadžala dobar prosjek i u maju su po prvi put registrovane tri Temse Safari. Što se tiče Euro normi, maj je nastavio trend sa najvećim udjelom vozila sa Euro 3 motorima, a bilo ih je 16 od ukupno 28 vozila. Raduje činjenica da je bilo tri vozila sa Euro 5 te dva sa Euro 6 normom. Ovi podaci ukazuju da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2016. godine. Kao posebno značajnu činjenicu istakli bi dolazak Setre 517 HD, Euro 6, u kompaniju Gold tours iz Zenice.Clipboard17JUNI
U periodu 01.06. – 30.06.2016 je stiglo 20 autobusa, što je znatan pad u odnosu na prošla dva mjeseca. Ipak, ovaj broj ne treba da čudi s obzirom da je ljetna sezona već počela i da su se sve kompanije uglavnom pripremale da juni dočekaju sa spremnim vozilima. Zenica je iznenadila sa tri vozila, dok su Banja Luka, Sarajevo i Travnik imali po dva vozila koja su po prvi put registrovana u BiH. Napokon je NeoMan grupacija uspjela da nadmaši Daimler (Mercedes i Setra) zbog činjenice da je tokom juna stiglo pet MAN i tri Neoplan vozila. Zahvaljujući kombijima Mercedes je ponovo zadržao dobar prosjek i ubilježio četiri vozila. Iako je stiglo manje vozila u odnosu na prošle mjesece, situacija kod Euro normi se poboljšala. Od ukupno 20 vozila, samo je njih šest sa Euro 3, dok četiri vozila imaju Euro 4 motore, čak šest Euro 5, a tu su i četiri vozila sa Euro 6 motorom. Što se tiče starosne dobi vozila, u BiH su stizala vozila sa godinama proizvodnje 2002. – 2016. Kao posebno značajnu činjenicu istakli bi dolazak prvog Cityliner HDL sa Euro 6 motorom u kompaniju Ćićko Commerce iz Tomislavgrada.Clipboard26Ovo sve znači da je drugi kvartal 2016. godine ipak bio slabiji od prvog, što se odražava u činjenici da je u periodu april – juni stiglo 87, što je za 9 vozila manje nego u prva tri mjeseca. Razlog nešto slabijem rezultatu treba tražiti u činjenici da je stanje oko Euro 3 normi za teretna vozila postalo malo jasnije. Naime, iako još uvijek nema zvaničnog dokumenta iz Ministarstva, minimum Euro 3 standard za polovna vozila i minimum Euro 5 za nova će se zadržati sve do 31.12. 2016. godine, a od 1.1. 2017. godine ta letvica će se dignuti na Euro 4/Euro 6. Također, drugi kvartal je već zvanično i “ušao” u ljetnu sezonu kada prevoznici već žele da imaju sva vozila spremna za rad. Tako da je i to malo utjecalo na nešto slabiju kupovinu. Ponovo je zabrinjavajuća činjenica da je opet stiglo dosta vozila sa Euro 3 normom, ali je to i odraz trenutne ekonomske situacije u BiH i jačine kupovne moći. Međutim, zadnja dva mjeseca u pogledu Euro 5 i Euro 6 normi su obećavajući.

Ekipa BHBusa će i dalje nastaviti sa praćenjem autobuske scene u BiH, ali i regionu, a novi izvještaj ćemo spremiti početkom oktobra kada ćemo izanalizirati treći kvartal 2016. godine po pitanju autobusa koji su po prvi put registrovani u BiH. Do tada uživajte u fotogaleriji samo dijela vozila koja su stigla u periodu april – juni: