Naslovnica Novosti Setra 415 LE: Skoro gradski model

Setra 415 LE: Skoro gradski model

2368
0
PODIJELI

1Kada se kaže Setra, odmah se pomisli na luksuzne turističke autobuse, daleke destinacije, široke horizonte, luksuzni ambijent. Ipak, kuća iz Ulma ima i biznis klasu, kao što je upravo ovaj model 415 LE, koji je linijski autobus, elegantno projektovan, sa maksimalnom upotrebljivošću na umu. S obzirom da se radi o jednoj Setri, čak ni kataloška cijena od 245.000 eura nije tako strašna.

Ovaj model pripada porodici Multiclass, pošto ima niski pod na prednjoj i srednjoj sekciji kao kod gradskog autobusa, dok je stražnji dio autobusa u međugradskoj izvedbi.2Silaskom sa scene modela NF, koji nije bio usklađen sa Euro 6 normama, ovo je sada Setrin osnovni model u gami, a homologovan je kao gradski autobus klase I, sa tri stepenika u sredini, dvokrilnim vratima i pneumaticima dimenzija 275/70 koji “spuštaju” prag na udaljenost od svega 305 mm od tla. Međutim, ovaj autobus može da se klasifikuje i kao međugradski autobus klase II, sa proširenim centralnim vratima i mehanikom tipičnom za linijske modele.3Mercedesov motor ima svega 7,7 litara, ali razvija dobrih 354 KS, a upareni su sa automatskim ZF-ovim ili Voithovim šestostepenim mjenjačem, a u kombinaciji su i Voithov ručni mjenjač sa šest brzina. Na testovima model je pokazao potrošnju od 23,5 litara što je povoljno uzevši u obzir da UL model troši više.

Pozicija za vožnju je veoma visoka za jedan low-entry model, koji po pravilu vozaču omogućuje istu poziciju kao gradski modeli. Kod LE verzije, vozač se nalazi na podijumu na koji se penje preko dva stepenika. To poboljšava vidljivost i kontrolu vozila, a i inače se ova Setra vozi lahko kao i svi modeli iz ove kuće, mada međuosovinski razmak od 6,3 metra ipak nalaže određenu opreznost.4Sve ostalo je uobičajeno – komandna tabla i prekidači su kao kod serije 400. Jedina zamjerka su retrovizori, koji nisu na nivou koji očekujemo od jedne Setre, ali i to spada u cijenu biznis klase.

UNUTRAŠNJE DIMENZIJE (dimenzije u cm)

Prednja vrata

Centralna vrata

Hodnik

Sjedišta za putnike

Udaljenost od
tla 30,5
Udaljenost od
tla 37,5
Visina 264-193 Širina sjedeće
površine 45
Širina 83-100 Širina 103-106 Širina 50 Dubina sjedeće
površine 41
Stepenice – nema ih Stepenice – nema ih Podesti 30/20/18 Visina naslona 65

 

KARAKTERISTIKE

DIMENZIJE I MASA

Dužina/međuosovinski razmak 12,300/6,330 mm
Visina/širina 3,350/2,550 mm
Prepust naprijed/nazad 2,700/3,300 mm
Masa/ukupna masa 12,300/18,000 kg
Mjesta za sjedenje/ukupno 45+1/78

MOTOR

Tip MB OM 936 LA, Euro 6, EGR+SCR
Broj cilindara/radna zapremina 6 u liniji/7,697 cm3
Snaga 260 kW/357 KS pri 2,200 o/min
Obrtni moment 1,400 Nm pri 1,200 o/min
Mjenjač Automatski ZF sa 6 brzina + rikverc

OGIBLJENJE

Naprijed Nezavisno, 2 zračna jastuka
Nazad Kruta osovina, 4 zračna jastuka

KOČNICE SA EBS-om i ESP-om

Osovine Disk/Disk
Retarder Hidraulični ZF

izvor: Veliki točkovi