Naslovnica BHBus Info Tokom 2017. godine u BiH stiglo preko 430 autobusa!

Tokom 2017. godine u BiH stiglo preko 430 autobusa!

2389
0
PODIJELI

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH – IDDEEA, je malo kasnila sa objavom rezultata za mjesec decembar, pa smo i mi u kombinaciji sa malom gripom zakasnili sa pregledom za zadnji kvartal ove godine, kao i ukupnim izvještajem. Ipak, bolje ikad nego nikad, pa evo rezultata za mjesece oktobar, novembar i decembar, a poslije toga i zbirni izvještaj za 2017 godinu.

OKTOBAR
U periodu 01.10 – 31.01.2017. u BiH je stiglo 44 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Banja Luku – 8, Lukavac – 7 te Sarajevo – 6 vozila. Od 44 vozila, njih 14 je bilo sa MAN znakom, dok je još bilo 11 Mercedesa te šest Temsi. Od ukupnog broja pristiglih vozila čak njih 27 ima motore sa Euro 3 normom. Euro 4 motore ima šest vozila, baš kao i Euro 5/EEV, dok je u oktobru u BiH stiglo 5 vozila sa Euro 6 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2002. do 2017. godine. Parametri pokazuju da je devet vozila bilo sa 2017. godinom kao godinom proizvodnje, međutim tu činjenicu umanjuje podatak da se uglavnom radi o kombi vozilima. Najbrojnija su bila vozila proizvedena 2003. godine. Mjesec oktobar je obilježila kupovina Setre 517 HDH od strane kompanije Ćićko commerce iz Tomislavgrada.
NOVEMBAR
U periodu 01.11 – 30.11.2017 zabilježen je pad uvoza vozila u BiH, pa je stiglo 30 autobusa. Prednjačio je Tešanj sa šest autobusa, dok je iza bilo Sarajevo sa tri. Vrijedi spomenuti da je u Žepču, Širokom Brijegu, Brčkom i Banja Luci bilo po dva novoregistrovana autobusa. Najbrojniji su bili autobusi iz Daimler grupacije, pa je tako Setra imala 10, a Mercedes 9 vozila. Vrijedi spomenuti još i da su MAN i Isuzu imali po tri vozila. Što se tiče Euro normi, novembar je bio jedan od najboljih mjeseci otkako pratimo ovu statistiku. Očekivano je bilo dosta vozila sa Euro 3 motorom – njih 11, ali je 11 vozila imalo i Euro 6 motor. Ovaj podatak posebno raduje s obzirom da se radi o klasičnim autobusima, a ne kombi busevima. Također, bilo je po četiri vozila sa Euro 4 i Euro 5/EEV motorima. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2017. godine, gdje se posebno ističe aktuelna godina sa devet vozila što je i rekord za ovaj mjesec. Ističe se kupovina pet potpuno novih Setri 519 HD kompanije Kantić touristik iz Tešnja, kao i dva VIP MAN Lion’s Coach autobusa, koja je nabavila kompanija Miškić bus iz Širokog Brijega.DECEMBAR
Period 01.12 – 31.12.2017 obilježio je blagi porast uvezenih autobusa pa je tako u ovom mjesecu uvezeno 35 vozila. U Lukavac i Sarajevo stiglo je po sedam vozila, a zapažen rezultat je imala i Banja Luka sa 5 vozila. U decembru je Mercedes bio bez konkurencije sa 15 vozila, a na drugom mjestu je bio MAN sa osam vozila, dok je Setra upisala treće mjesto sa tri vozila. Od 35 vozila, njih 12 ima Euro 3 normu, dok Euro 4 ima simboličnih četiri vozila. Raduje činjenica da je uvezeno 19 vozila sa Euro 5/EEV motorima, dok nažalost u decembru nije registrovano ni jedno vozilo M2 i M3 kategorije sa Euro 6 motorom. Starosna dob vozila je bila od 2000. do 2017. godine, gdje se istakla 2007. sa najviše proizvedenih vozila koja su uvezena u BiH. Vrijedi istaći i da je u decembru Centrotrans iz Sarajeva registrovao CNG flotu od ukupno sedam vozila, o čemu smo pisali na našem portalu.

Evo i kako to izgleda procentualno po kategorijama:
GRADOVI

PROIZVOĐAČI

EURO NORMA

STAROSNA STRUKTURA

Neke od prinova u periodu oktobar – decembar možete pogledati u našoj galeriji:

Kada govorimo o zbirnom izvještaju za 2017. godinu mogu se uraditi brojne analize, ali ćemo mi uraditi samo presjek najvažnijih detalja kojih smo se držali i u našim kvartalnim pregledima. Možemo istaći da je u BiH došlo preko 430 autobusa u 2017. godini. To znači da je uvoz autobusa u odnosu na 2016. godinu povećan za skoro 12%.

Kada govorimo o gradovima najviše vozila tradicionalno stiže u Sarajevo, Tuzlu, Banja Luku. Vidljiv je napredak i manjih gradova kao što su Čitluk, Travnik, Bijeljina, Lukavac ili Gračanica. MAN i Mercedes su cijele godine vodili veliku borbu, ali zahvaljujući prije svega Sprinteru, Mercedes je odnio pobjedu, baš kao i u 2016. godini. U poretku proizvođača vrijedi spomnuti još i Setru, Neoplan, Temsu te Isuzu. Također, dobar rezultat je postigao i Iveco te GAZ prije svega zbog velikog broja kombibuseva.

Prosječna starost vozila je nešto što nam treba zabrinuti. Naime, statistika pokazuje da je najviše uvezenih vozila onih koja su proizvedena u periodu 2003.-2006., međutim raduje podatak da je uvezeno i skoro 30 novih vozila sa 2017. kao godinom proizvodnje. Razlog tome su prvenstveno gradski autobusi koji su uglavnom nerentabilni da se kupuju noviji. Još jedan problem predstavljaju Euro norme. Naime, vozila sa Euro 3 normama čine čak 49% uvezenih vozila, dok Euro 6 čini tek 14% i to je nešto na što bi i Vlada BiH trebala obratiti pažnju. Davanjem poticaja za kupovinu novih vozila, prevoznici bi znatno promjenili starosnu strukturu svojih voznih parkova, čime bi putnici dobili kvalitetnije autobuse i uslugu, a samim tim bi se i životna sredina okoristila pošto znamo svi već kakve probleme Sarajevo, Tuzla ili Zenica imaju u zimskim periodima.

Na kraju možemo reći da smo zadovoljni sa brojem vozila koja su ušla u BiH. Bilo je tu nekih zaista sjajnih prinova i premijera. Napravljen je korak naprijed pošto su počela dolaziti i vozila na CNG pogon, ne samo u Tuzlu i Lukavac, nego i u Sarajevo. Spominjalo se u par navrata da bi CNG vozila mogla izaći i na ulice Zenice, ali ćemo na to još uvijek malo morati pričekati. Turizam je tokom prošle godine imao značajnu ulogu, pa se dosta prevoznika odlučilo kupiti i novije autobuse kako bi se zadovoljile kako same grupe, tako i agencije koje ih unajmljuju.

Ovu godinu je obilježio ulazak i Flix busa u BiH, koji je rezultirao nabavkom sedam potpuno novih vozila za dvije firme. U međuvremenu, još jedna firma je krenula u kooperaciju sa Flix busom, a u 2018. godini se očekuju još minimalno dvije kompanije da se pridruže ovom projektu. To će garantovano donijeti minimalno 10 novih autobusa što je svakako za pohvalu.

Dobro smo procjenili početkom godine, da bi u 2017. godini mogli imati preko 400 vozila koja će po prvi put biti registrovana u BiH, a nešto slično najavljujemo i za 2018. godinu. Ovo nam garantuje već spomenuti Flix bus te činjenica da se već sada u januaru obećava dobra turistička sezona, koja bi uz dobre vremenske uslove i snijeg u zimskim mjesecima mogla biti i najbolja turistička godina ikad. Ne treba zanemariti ni činjenicu da se očekujemo podmlađivanje voznih parkova u velikim gradskim sistemima kao što je Zenica ili Sarajevo, te standardno u Banja Luci.

Ipak, jedno je već sad sigurno – Mi ćemo i dalje biti tu; pratićemo i dalje sve promjene, prinove, informacije i statistike!

Evo kako je to izgledali po kvartalima:

BHBus Info: U prvom kvartalu u BiH stigao 101 autobus

BHBus Info: U drugom kvartalu BiH bogatija za 116 autobusa

Tržište autobusa u BiH za treći kvartal prilično izjednačeno