Naslovnica Novosti Bus of the Year 2019 – Mercedes Citaro Hybrid

Bus of the Year 2019 – Mercedes Citaro Hybrid

751
0
PODIJELI

Mercedes Citaro Hybrid je novi Autobus godine. Tu nagradu mu je, na sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru, uručio stručni žiri koji čine urednici najvećih magazina o autobusima.

Stručni žiri je donio odluku nakon intenzivnog ispitivanja u Zagrebu, gde su glavni konkurenti bili španski Irizar i francuski Heuliez. Zamišljen kao spoj klasičnog i modernog autobusa, Citaro Hybrid je perjanica trokrake zvijezde i sa ponosom odnosi titulu. Dizel verzija ovog autobusa je već odnijela titulu 2013. godine, dok Mercedes sa ovim priznanjem ukupno broji pet titula.

Iako je prije dvije godine bio slučaj da Solaris osvoji nagradu za autobus godine kao jedini električni, Mercedes je ovaj put uradio suprotno. U konkurenciji od tri vozila, Citaro Hybrid je bio jedini autobus sa dizel motorom ispod haube. Stručni žiri je kod njemačkog autobusa posebno istakao malu potrošnju, inovaciju na polju pogonske grupe i lakoću korištenja. U vožnji je Mercedes ostavio konkurenciju za sobom zahvaljujući elektrohidrauličnoj pumpi, koja pomaže vozaču pri manevrisanju i oštrim skretanjima.

Mada nije potpuno električni, Mercedes Citaro posjeduje superkondenzatore malog kapaciteta, koji se pune isključivo pri kočenju. Pri pokretu iz mjesta, energija se prenosi na elektromotor uz izlaznu snagu od 19 konjskih snaga. Jednostavno i jeftino rješenje koje će, po očekivanju inženjera, donijeti uštedu u potrošnji goriva od 8,5 procenata, što iznosi oko 3-4 litre dizela na 100 kilometara. Osim što štedi gorivo, prikupljanje energije pri kočenju štedi i same kočnice, te prolongira njihov vijek trajanja.

Kako Mercedes navodi, ideja sa ovim autobusom je bila da se hibridni autobusi više ne klasifikuju kao posebne tehnološke zavrzlame. Oni su posebno htjeli da dokažu da je moguće napraviti hibridni pogon na vrlo jeftin način, a da isti donosi veliki benefit. Iako je nije objavio, Mercedes tvrdi da cijena ovakvog hibrida nije značajno veća od klasičnog autobusa. Ušteda goriva ide i na račun lakše konstrukcije vozila. Također, prednost ovakvog hibrida je i u lakom rukovanju, ali prije svega i u održavanju.

Citaro je najprodavaniji autobus Daimler grupe. Mercedes je u svojim fabrikama od 1997. godine sklopio više od pedeset hiljada primjeraka. Rezultat je da gotovo svaka evropska država posjeduje bar stotinu Citaro autobusa. Za dvije decenije proizvodnje, doživjeo je dva bitna redizajna, a pogonili su ga motori od Euro 2 do Euro 6 norme. Također, Citaro ima i električnu verziju, a i hibridna varijanta je već počela da dobija nagrade i priznanja.

izvor:emobilnost.rs