Naslovnica Novosti Arriva grupa na prodaju?

Arriva grupa na prodaju?

3055
0
PODIJELI

Arriva Grupa, u vlasništvu Deutsche Bahn, bi mogla biti na prodaju. To zna i bivši generalni direktor italijanske željeznice, Renato Mazzoncini, koji se priprema za moguće preuzimanje. Ovu informaciju su prvi pustili u javnost italijanski mediji.

Prema istim izvotima – Renato Mazzoncini želi kupiti Arrivu. Možda na pravu izgleda malo čudno, ali ipak gdje ima dima ima i vatre.. Izgleda da svi znaju, ali niko javno ne priča – Arriva je na prodaju. Mazzoncini već mjesecima radi na ovom projektu. Iskreno, da li ste zaista mislili da bi bivši direktor italijanskih željeznica mirno sjedio za svojim stolom na univerzitetu, gdje trenutno radi? Naravno da ne. Prema dobro informisanim izvorima, Renato Mazzoncini želi da preuzme Arriva Grupu. I to bi učinio zahvaljujući finansijskom doprinosu investicionog fonda koji je spreman za sticanje jednog od najvećih operatera u sektoru mobilnosti, sa oko 60.000 zaposlenih i godišnjim prevozom od 2,4 milijarde putnika u 14 evropskih zemalja. Arriva Grupa posluje u lokalnim, urbanim i međugradskim uslugama javnog prevoza autobusima, regionalnim i nacionalnim željezničkim službama, tramvajima i pomorskim vezama.

Poznato je da je Arriva pripada Deutsche Bahn (DB). Mnogi, bar u Njemačkoj, žele da prodaju Arrivu. Arriva je preuzeta od strane DB-a 2009. godine, a danas vrijedi 4,5 milijarde eura. Njenu privatizaciju već je predložio 2016. godine generalni direktor DB-a Richard Lutz. Socijaldemokratska partija (SPD) i sindikati zauzeli su stav protiv njega i njegovo prijedloga, jer zašto bi Njemačka željela da se oslobodi jednog od svojih dragulja? Države ponekad nemaju dovoljno energije da podrže investicije potrebne za modernizaciju struktura svojih kompanija i preferiraju ih da prodaju. Ovo bi mogao biti najupečatljiviji razlog za moguću privatizaciju, čak i djelimičnu, DB-a.

Deutsche Bahn je u novembru prošle godine zatražio od savezne vlade ulaganje od 4,9 milijardi eura kako bi smanjili negativne efekte uzrokovane kašnjenjima i otkazanim polascima, što izaziva veliko nezadovoljstvo među putnicima. Početkom septembra prošle godine izvršni direktor DB-a, Richard Lutz, upozorio je DB-ov menadžment da se grupa suočava sa ozbiljnim finansijskim problemima. U 2017. godini, ukupni dug DB iznosio je 18,6 milijardi eura. Vijest o interesovanju Mazzoncinija za Arrivu već ima značaj u Evropskoj Uniji, što dokazuje činjenica da su holandski sindikati Arrive odavno naglasili važnost javnog prevoza u privatno-javnom partnerstvu. Niko ne može reći šta će se desiti u narednim mjesecima, ali se definitivno nešto kuha. Evropski izbori slijedećeg maja svakako će biti prekretnica, a izbor da se privatizuje dio DB-a svakako ne može biti prepušten istoj vladi. Ali Mazzoncini se žuri…