Međutim, Solarisova avantura elektromobilnosti počela je i prije električnog Urbino modela – sa prvim Solaris Trollino trolejbusom. Evolucija električnih pogona od trolejbusa, preko hibrida do isključivo pogona na baterije, donijela je proizvođaču priznanje od stručnjaka iz automobilske industrije i nagradu Bus of the Year 2017.
Otkako je potpisao svoj prvi ugovor 2012. godine, Solaris neprekidno radi na tehnologijama za svoje električne autobuse. Proizvodni asortiman kompanije značajno se proširio, s obzirom na ponuđenu dužinu vozila, kapacitet baterije i načine punjenja, tipove pogonskih linija, kao i sisteme za grijanje i klimatizaciju. Štaviše, Solaris svojim klijentima nudi sveobuhvatne usluge upravljanja investicijama koje ne pokrivaju samo nabavku autobusa i sistema punjenja, već i osiguravaju pripremu instalacija uključujući građevinske radove. Nadalje, inženjeri iz Ureda za istraživanje i razvoj (BBiR) u Solarisu osmislili su sistem daljinske dijagnostike za električne autobuse, pod nazivom eSConnect, koji će omogućiti povećanje mogućnosti pogona i servisiranja električnog Urbino modela, zahvaljujući značajnoj količini podaka prikupljenih tokom vožnje u gradskom saobraćaju.
Iskustvo stečeno na putovanjima svakog Urbino električnog autobusa je omogućilo firmi da osmisli serijski proizvedeni autobus koji može zamijeniti dizelsko vozilo u gradskom saobraćaju. Tu su i zakoni tržišta na kojima vozila sa alternativnim motornim pogonima imaju sve veći udio, a to se posebno odnosi na gradske autobuse. Ekspertske prognoze ukazuju da će 2030. godine u skoro polovini svih novih autobusa u Evropi biti ugrađeni električni pogoni, dok će dizelski motori biti instalirani u samo 7% tih autobusa. O sličnoj analizi Njemačke u 2030. godini smo već ranije pisali. Električni autobusi su mnogo ekonomičniji u upotrebi, oni su bez buke i emisija, a ta vozila, prema Solarisu, predstavljaju budućnost gradskog saobraćaja, zbog čega proizvođač stalno pojačava taj segment proizvodnje.