Naslovnica Novosti TAM Vero – slovenski midibus sa IPT bežičnim punjenjem

TAM Vero – slovenski midibus sa IPT bežičnim punjenjem

1280
0
PODIJELI

Slovenski električni midibus opremljen bežičnim sistemom punjenja – od sada u ponudi. TAM Vero predstavljen je kao novajlija na sve gušćem tržištu električnih autobusa. Vozilo, izgrađeno na modularnoj platformi, dostupno je u raznim veličinama od 7,7 do 10,7 metara i proteklih je sedmica bilo u Švicarskoj i Njemačkoj za jednoj vrsti prezentacije. Vozilo, kao opciju, ima i induktivni sistem punjenja koji pruža IPT Technology.

Nekadašnji TAM (Tovarna Avtomobilov Maribor), današnji TAM Europe ima CHTC China Hi-Tech Group Corporation kao većinskog vlasnika. Kompanija je uglavnom aktivna na području aerodromskih autobusa, ali proizvodi i autobuse za linijsku upotrebu. Vero je prvi TAM-ov električni autobus. Vozilo je nagrađeno na Varšavskom sajmu autobusa 2018 za najbolju premijeru tog sajamskog izdanja. TAM Vero je dostupan u veličinama: 7.7, 8.7, 9.7, 10.7 metara. TAM ističe da su svi modeli dostupni u dvije različite širine – 2.300 mm i 2.500 mm – što ga čini pogodnim za potrebe uskih gradskih središta, kao i činjenica da ima obje osovine koje mogu da skreću.

Elektromotor u vozilu je od proizvođača TM4 (dio grupe Dana). Kompanija isporučuje elektromotor i turskom Karsanu za koncept električnog modela Atak i kanadskom proizvođaču Lion Electric za električni školski autobus LionC. Kupci TAM Vero autobusa mogu birati između 100 i 150 kW snage. Autobus je opremljen sa baterijama kapaciteta 126 kWh, koji prema navodima proizvođača dozvoljava da vozilo sa jednim punjenjem pređe 150 kilometara.

IPT Technology je ista kompanija koja je isporučila sistem punjenja za električne minibuseve Cacciamali Elfo u Đenovi i Torinu (Italija). Ovaj sistem je već prihvaćen u Londonu, Madridu i Utrechtu. Sistemi instalirani u Italiji osiguravaju 60 kW, ali najnoviji projekti lansirani u Velikoj Britaniji i Holandiji dostižu maksimum od 120 kW, čime se omogućava brži prenos energije. “Naš sistem je izgrađen na takav način da se energetska elektronika ne mora montirati u tlo” – kazao je menadžer prodaje IPT Technology Martin Neubauer – “U tlo su ugrađene samo zavojnice za punjenje.” Bombardier i Alstom su takođe razvili induktivne sisteme punjenja, ali do sada su lokalne vlasti i transportne kompanije uglavnom fokusirane na stanice za brzo punjenje preko pantografa na krovu i klasični plug-in punjač u garaži. Induktivni sistemi punjenja nude nevidljivo rješenje koje ne utječe na urbano okruženje. S druge strane, operacije održavanja nisu tako jednostavne.

Objavljeno je i da će TAM Vero biti testiran na zimu 2019. godine u St. Peterburgu u kompaniji Passazhiravtotrans, s ciljem testiranja svih funkcija u teškim zimskim uslovima rada.