Nakon što smo objavili dva dijela o proboju TAM autobusa na američko tržište (TAM u SAD I dio: Revolucija industrije školskih autobusa i TAM u SAD II dio: TAM 260 na američkim cestama), na red je došao i Ikarus, pa su slijedeći redovi o tome kako je on pokušao da se probije na zahtjevnom američkom tržištu.
Jedan od njih je bio Crown Coach Corporation iz Los Anđelesa u saveznoj državi Kaliforniji. Ova kompanija se dugo vremena koncentrisala na proizvodnju školskih autobusa, ali i nije imala pretjerano mnogo iskustva sa gradskim autobusima. Crown je također bila relativno mala kompanija pa je odlučila da potraži partnera. Put je navodi u Mađarsku, gde je Ikarus imao veliki kapacitet za proizvodnju autobusa i važio za jednog od najvećih proizvođača takvih proizvoda u Evropi.
Dvije kompanije postižu dogovor po kojoj bi Ikarus proizvodio školjku i cijelu mehaniku osim motora i mjenjača, a zatim bi autobus bio poslan u Kaliforniju gde bi Crown dodao motor i enterijer.
Sa relativno niskom cijenom, Crown-Ikarus 286 je brzo postao veliki hit. Najviše primjeraka, čak 87, je naručio grad Portland (savezna država Oregon), 50 je naručio Hjuston (savezna država Teksas), a deset manje Milvoki (savezna država Viskonsin). Međutim, nije trebalo proći dugo vremena da dođe do skandala sa niskim kvalitetom.
S druge strane, Crown-Ikarus je tvrdio da uputstva (koja su bila napisana isključivo na mađarskom jeziku) nisu praćena i da je to razlog problema. Dvije strane su postigle dogovor izvan suda posle 17 mjeseci, ali detalji nisu poznati. Do tada partnerstvo između Crowna i Ikarusa je već bilo gotovo, a proizvedeno je 243 primerka Crown-Ikarus 286.
izvor: Zoran Tomasović (autorepublika.com)
Prevoznici koji su u svojim flotama imali Crown-Ikarus 286 modele:
– TARC (Louisville, Kentucky) – 15 vozila, prvi kupac vozila, isporučeni 1980. godine
– TriMet (Portland, Oregon) – 87 vozila, najveća kupovina u Americi
– Houston Metro (Houston, Texas) – 50 vozila, sva vozila imala 61 sjedište sa naslonom na obaranje
– MCTS (Milwaukee, Wisconsin) – 40 vozila, isporuka kasnila preko godinu dana, prva tura vraćena na dodatno popravljanje, autobusi povučeni iz upotrebe 2000. godine
– SamTrans (San Mateo County, California) – 10 vozila
– Capital District Transportation Authority (Albany, New York) – 8 vozila
– Santa Clara County Transportation Agency (San Jose, California) – 15 vozila, sva vozila 1988. godine iznajmljena kompaniji AC Transit (Oakland, California)
– TheBus (Honolulu, Hawaii) – 8 vozila
– Jacksonville Transportation Authority (Jacksonville, Florida) – 10 vozila