Tokom 2017. godine kineskim gradovima isporučeno je 99% električnih autobusa isporučenih širom svijeta. Prema procjenama Interact Analysisa, taj udio će se drastično smanjiti na 80% do 2025. godine. Predviđa se da će te godine biti isporučeno 160.000 električnih autobusa u svijetu. S druge strane, tržište međugradskih električnih autobusa povećat će se na 31%, ostavljajući gradskim autobusima preostalih 69%. Velike vijesti će doći iz Indije, koja ima potencijal da postane drugo najveće tržište električnih autobusa, poručili su iz Interact Analysis.
Kao što je poznato, prelazak na javni električni transport je visoko politički vođen i povezan je sa obavezom država i opština. Pariz predvodi tranziciju koji će od 4500 vozila u floti do 2025. godine imati 4/5 električnih autobusa. Barcelona želi električnu flotu od 8% do 2024. godine. London ima za cilj flotu nulte emisije u 2037. godini, a Brisel ima isti cilj 2030. godine. 95% transporta će se bazirati na obnovljivim izvorima energije do 2025. godine.
Gledajući Evropu, gdje je 2018. godine isporučeno oko 650 električnih autobusa, prema rezultatima Interact Analysis, VDL se pojavljuje kao tržišni lider u oblasti električnih autobusa iznad šest tona (isključujući trolejbuse). Holandska kompanija “podstaknuta snažnom domaćom potražnjom, gotovo je udvostručila broj električnih autobusa koje je isporučila 2018. godine u odnosu na prethodnu godinu”, istakao je Rueben Scriven, istraživač u Interact Analysis. Uzmimo nekoliko primjera: 43 električna autobusa isporučena u Eindhovenu 2017. godine i 100 autobusa isporučenih Connexxionu (Transdev) 2018. godine za linije oko aerodroma Schipol. U svakom slučaju, VDL prati Solaris i ova dva proizvođača imaju tržišni udio od 15 odnosno 14%.
Ne treba isključiti i evropske “starosjedioce”: Mercedes, MAN i Scania bi trebali da budu također aktivni učesnici ove trke u elektromobilnosti. Međutim, sa Istoka dolaze veliki izazovi: Yutong je prvi koji ima potencijal da stekne veliki udio na evropskom tržištu električnih vozila, dok se u Kini očekuje da narudžbe električnih autobusa (koje su 2017. godine iznosile više od 100.000 električnih autobusa) smanje. Interact Analysis ukazuje da je tržište električnih gradskih autobusa u Kini blizu zasićenosti i vrhunca. S druge strane, na međugradskom kineskom tržištu još uvijek ima prostora za rast.
S druge strane, Scriven ističe da se proizvođači oslanjaju na politiku Međunarodne pomorske organizacije UN-a koja postavlja granicu za sadržaj sumpora za transport goriva. Ishod bi mogao biti takav “da će mnogi brodovi preći na goriva višeg razreda kao što je dizel, što će povećati svoju globalnu potražnju i stoga podići cijenu dizela”, čime se smanjuje jaz između konvencionalnih autobusa i električnih autobusa u smislu ukupnih troškova vlasništva.