Američka savezna država Kalifornija je postala prva u SAD koja će zahtjevati da svi gradski autobusi pružaju nultu emisiju izduvnih gasova do 2029. godine. Ovu odluku je donio Odbor za zaštitu vazduha (Air Resource Board – ARB), a očekuje se da će i u ostalim saveznim državama uslijediti donošenje iste regulative do 2040. godine.
Ovo nije prvi put da ova savezna država donosi slično pravilo. Još prije desetak godina ARB je nagovijestio da ima u planu potpuni prelazak na električne i FCEV (pogon na vodonične gorivne ćelije) proizvode. Tehnologija je tada bila nedostupna za masovnu proizvodnju, ali danas postoji najmanje tri značajna proizvođača koji su spremni da prihvate izazov. To se prije svega odnosi na New Flyer iz američke savezne države Minesote, zatim na novu kalifornijsku firmu Proterra i na kraju BYD iz Kine, koji ima sjedište i u Kaliforniji.
Prosječan autobus u SAD godišnje pređe oko 65.000 kilometara, i u prosjeku troši oko četiri puta više goriva od porodičnih automobila. Kalifornija se nada smanjiti nivo izduvnih gasova za milion tona do 2040. godine, čime bi se kvalitet vazduha značajno oporavio – nešto što je tradicionalno veliki problem u Kaliforniji.
Međutim, takav rezultat sigurno neće biti jeftin. Prosječan autobus sa dizel agregatom košta oko 500.000 američkih dolara dok su verzije pogonjene prirodnim gasom oko 50.000 dolara skuplje. S druge strane, električni autobus može da košta do 750.000 dolara, dok FCEV primjerci sa cijenom prelaze cifru od čak milion dolara. ARB nudi kompanijama subvencije u visini od 150.000 dolara na električne proizvode, odnosno 300.000 dolara za nove FCEV transportne jedinice. Agencija namjerava da pomogne i sa izgradnjom mreže brzih punjača.
izvor: AutoRepublika