Van Hool već dugo ima reputaciju kompanije koja se prilagođava svim zahtjevima klijenata i koji radi vrhunska vozila. Belgijski proizvođač je 2014. godine proširio svoj fokus djelovanja predstavljanjem EX programa. Za ovaj program je predviđena i potpuno nova fabrika, koja je na iznenađenje svih, otvorena u Skoplju (Makedonija). EX modeli su trenutno dostupni u tri dužine: 12.5, 13.3 i 14.2 metara, a najavljena je i midi verzija od 10.7 metara.
Bez obzira na to da li vozila zahtijevaju kasnije preinake i nadogradnje, svi EX i CX modeli za sjevernoameričko tržište se obavezni prevezu u Belgiju nakon završetka proizvodnje u Skoplju. To je zbog činjenice da se vidi stvarno stanje vozila kao i da se izvrši sveobuhvatna inspekcija prije isporuke u skladu sa Van Hool standardima.
Makedonska fabrika se nalazi na zemljištu od 17 hektara u posebnoj ekonomskoj zoni oko 15 km od centra Skoplja. Zapošljava 1350 ljudi i ima mnogo prostora za proširenje. Druge firme koje snabdjevaju Van Hool nalaze se u blizini. Prošle godine fabriku je napustilo 750 autobusa. To se može porediti sa 600 vozila iz fabrike u Koningshooiktu, iako proizvođač ističe da se u Belgiji radilo na posebno prilagođenim vozilima i na modelu ExquiCity. Stoga im je potrebno znatno više sati za proizvodnju, pa je broj vozila napravljenih u Belgiji manji.
Postrojenje radi na pravovremenoj osnovi, a komponente se redovno isporučuju od dobavljača, kao i iz Belgije. Stavke kao što su motori i mjenjači se drže na polici, a okviri i sjedišta dolaze od dobavljača u blizini. Nekoliko pošiljki se prima svaki dan. Okviri karoserije i šasije izrađeni su od nehrđajućeg čelika, iako su neki dijelovi oko točkova i dio upravljanja izrađeni od standardnog čelika. Kao rezultat toga, cijelo vozilo se tretira u ranim fazama montaže kako bi se spriječila korozija. Na raspolaganju je i savremena lakirnica. Sav rad se obavlja ručno sa pištoljem za prskanje, ali Van Hool ispituje i mogućnosti da taj posao rade roboti. Radnici su obučeni i spremni da oslikaju bilo koji dizajn koji kupac zahtijeva, a mogu se raditi i šeme sa farbanjem i naljepnicama.
Poboljšanja efikasnosti su također došla kao rezultat laganog opterećenja, a dokazi o tome mogu se vidjeti tokom montaže. “U početku smo se borili da ubjedimo klijente da pređu sa dvoosovinskih TX modela na dvoosovinske EX modele, ali taj posao je sada završen i taj dio smo završili” kazao je Filip Van Hool i nastavio: “Jedan od razloga za prihvatanje EX-a je njegova potrošnja goriva, pošto je 900 kg lakši od TX-a.”
Dvoosovinski EX-ovi koriste sendvič krovnu konstrukciju. Montira se odvojeno od ostatka karoserije, a cijela jedinica – uključujući i klima uređaj – se dodaje u jednoj operaciji. Troosovinske izvedbe još nemaju ovakav vid krova. No, to će vjerojatno uslijediti zbog mehanizma VECTO, koji je dizajniran da smanji potrošnju energije vozila i emisije CO2. VECTO će takođe dovesti do postavljanja kamere za zadnji dio kako bi se smanjio otpor. Van Hool trenutno testira ovaj koncept, ali nema vremenskog okvira za njegovo uvođenje.
Trenutno stvari se dobro odvijaju za Van Hool u Skoplju. Broj autobusa sa volanom na desnoj strani je iznenađujući, što sugerira da EX gama ima veliko povjerenje među kupcima u Velikoj Britaniji i Irskoj. Sve u svemu radi se o impresivnom autobusu koji je izgrađen u impresivnoj fabrici.