Naslovnica Novosti Ebusco, VDL i Heuliez isporučuju 160 električnih autobusa za Qbuzz

Ebusco, VDL i Heuliez isporučuju 160 električnih autobusa za Qbuzz

98
0
PODIJELI

Više od 160 električnih autobusa će stići na linije nove koncesije Groningen-Drenthe, u Holandiji. Operater Qbuzz, koji je u vlasništvu talijanskih željeznica FS, će dobiti veliku seriju vozila od tri proizvođača: najveću flotu će osigurati Ebusco sa 60 ebusa, dok VDL namjerava isporučiti 43 vozila s nultom emisijom, a Heuliez Bus će isporučiti 59 električnih autobusa. Novih 162 autobusa će se pridružiti postojećoj floti od 10 električnih VDL autobusa koji su već u pogonu.

Kao rezultat ovog ugovora, više od polovine flote u Groningenu i Drentheu će do kraja godine biti sa nultim emisijama. Qbuzz je izabran za prevoznika u provincijama Groningen i Drenthe u julu 2018. godine od strane koncesionara OV Bureau Groningen Drenthe. Ukupan posao ima vrijednost od skoro 100 miliona eura.

Holandska kompanija Ebusco želi da obezbjedi 60 regionalnih autobusa od 12 metara. Autobusi će biti opremljeni USB priključcima i iz sigurnosnih razloga će imati zvuk zvona kao kod tramvaja. Prema riječima Petera Bijveldsa, direktora Ebusca, regionalni autobusi posljednje generacije iz Ebusca imaju domet do 400 kilometara. “To omogućuje autobusima da se pune preko plug-in, standardnih, punjača pa nema razloga da se postavlja dodatna infrastruktura duž linije”, kazao je Bijvelds.

Qbuzz i Ebusco već dugo rade zajedno kako bi omogućili prelaz na tih i ekološki gradski prevoz. U Utrechtu već postoji deset ekoloških autobusa liniji 1 koji su rezultat ove saradnje. Oni su prethodni model 2.1. Pored toga, uskoro će sa radom početi i 37 Ebusco električnih autobusa u gradu Dordrechtu. Ebusco je nedavno pobjedio na tenderu za dva električna autobusa u Eisenachu, u njemačkoj regiji Tiringija, a radi se i na isporuci četiri autobusa za München.

Ebusco je počeo rad na električnim autobusima prije mnogo godina, u saradnji sa kineskim Golden Dragon. Model 2.2 predstavlja evoluciju prethodnika 2.1. Energija se skladišti u litijumskoj fosfatnoj bateriji (LFP). Karoserija u novoj seriji Ebusco električnih gradskih autobusa više nije djelo Golden Dragona, nego australskog BCI-ja, prenosi Eurotransport. Autobus se pokreće pomoću električnog asinhronog centralnog motora KAM90C, dok su osovine ZF.

VDL Bus & Coach će isporučiti 43 jedinice modela VDL Citea Electric. Ovu cifru je objavio VDL u saopštenju za štampu, dok su lokalni izvori naveli cifru od 45 naručenih autobusa. Kako god, Qbuzz se odlučio za modele Citea SLFA-180 i Citea SLF-120 Electric. Ovi ebusi će biti raspoređeni na gradskim linijama u gradovima Emmen, Assen i Groningen. Detaljnije o ovom dijelu ugovora smo već ranije pisali, a informacije se mogu dobiti na linku: www.bhbus.ba/2019/03/13/jos-elektricnih-vdl-citea-stize-u-qbuzz

Zglobni električni autobusi GX 437 Elec kompanije Heuliez Bus (CNH Industrial) će također biti dio ovog velikog posla za Qbuzz. Serija GX Elec predstavlja prvi korak CNH Industrial na putu elektrifikacije autobusa i do sada su već dobili neke nagrade i priznanja. Do sada je ukupno prodano više od 100 električnih autobusa iz GX Elec serije.

Zglobni 18-metarski autobusi opremljeni su električnim vučnim motorom snage 160-200 kW i Li-jonskim NMC sistemom baterija snage 250 kWh, koji se nalazi na krovu i u zadnjem dijelu vozila. GX 437 Elec se može puniti brzim punjačima na stanicama koristeći pantografe montirane na krovu. Heuliez Bus koristi baterije francuske kompanije Forsee Power, čije baterije koristi i Alstom za svoj električni autobus Aptis.