Kada se švicarski vozač Walter Burch penzionisao prije pet godina, ponuđen mu je posao snova. Dva puta sedmično da vozi namjenski izgrađenu Scania Interlink preko Alpa na skoro 3000 metara na jednoj od najspektakularnijih i najzahtjevnijih autobuskih linija na svijetu. “Ovih dana se osjećam kao pravi vozač”, započeo je priču Walter.
Autobuska linija Stelvio povezuje Val Müstair u Švicarskoj s regijom Valtellina u sjevernoj Italiji. Putovanje preko prevoja Stelvio do Tirana je planinska avantura koja se od maja do novembra nudi od strane švicarske autobuske kompanije PostBus koja se naziva PostAuto na njemačkom jeziku.
Ova trasa je nominovana od strane britanske automobilske emisije Top Gear kao “najbolji put na svijetu”, iako je pokrivala samo Evropu. Mnoga luksuzna vozila kao što su Lamborghini, Porsche, Ferrari i Alfa Romeo su testirani do krajnjih granica na ovim krivinama od kojih zaustajkuje srce i koje izgledaju kao da se nikada ne završavaju.
Dakle, kako bilo ko može smisliti ideju da Stelvio postane redovna autobuska linija?
“Scania Interlink autobus je bio veoma važan za nas, jer je prilagođen našim preciznim specifikacijama”, objašnjava Bruno Brot iz kompanije PostAuto.
Žuta PostBus Scania je savršeno pogodna za savladavanje strmih puteva, visokih prolaza, starih i uskih tunela i ponekad zastrašujućih ukosnica. Autobus, koji se može spustiti za pet centimetara pri ulasku u najuže tunele, dug je 11 metara, širok 2,55 i visok 2,3 metra. Iako nijedno vozilo duže od 10 metara ne smije raditi na švicarskoj strani linije, napravljen je izuzetak za autobus, koji, uprkos svojoj dužini, ima međuosovinski razmak manji od pet metara. “Naravno, sveukupni paket je bio važan i za PostAuto. Troškovi vozila, koristi za korisnike i očekivani operativni troškovi moraju rezultirati uravnoteženim ukupnim paketom. Već u prvim sedmicama rada primjetili smo da ovaj autobus troši manje goriva od ostalih autobusa koji su bili na ovoj liniji, što je svakako pozitivno”, kaže Bruno Brot.
Walter Burch je oduševljen avanturom i vozi svoj autobus redovno, tačno i pouzdano. On savršeno upravlja manevrima preko ravnica i prilazi mnogobrojnim slijepim zavojima oglašavajući kultni tritonski rog (sirenu) PostBusa da upozori druge vozače da dolazi.
Nekoliko stotina metara nakon prelaska granice prema Italiji, Walter Burch zaustavlja autobus na vrhu prevoja Stelvio na 2757 metara nadmorske visine. Ovo je mjesto gdje mnogi izletnici i biciklisti napuštaju autobus. To je ujedno i najviši popločani planinski prolaz u istočnim Alpama, a drugi najviši u cijelom Alpskom masivu. Na nadmorskoj visini od 3450 metara, glečer Stelvio obično dopušta skijanje tokom cijele godine i često se koristi kao poligon za elitne alpske skijaše. “Grazia fich” ili hvala na Rumantschu, lokalnom jeziku, kaže jedan od putnika dok izlazi iz autobusa.
Kada je svaka krivina izazov, on i njegovi putnici moraju se osloniti na Scania autobus. “Za mene je to odlično iskustvo vožnje i zaista se moram osloniti na svoje vozilo. Pruža stabilno iskustvo vožnje, veoma dobru upravljivost i optimalan obrtni moment. Putnici su oduševljeni što putuju na ovako ugodnom izletu bez stresa u ovom spektakularnom alpskom krajoliku.”
PostAuto je vodeća autobuska kompanija u švicarskoj mreži javnog prevoza. Sa preko 4200 zaposlenih i oko 2300 vozila na raspolaganju, kompanija prevozi oko 155 miliona putnika godišnje. Njegovi zaštitni znakovi – tritonska sirena i žuti postbusi – dio su kulturnog identiteta Švicarske.