Naslovnica Novosti RATP iz Pariza naručio do 800 električnih autobusa

RATP iz Pariza naručio do 800 električnih autobusa

878
0
PODIJELI

RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) je prošlog mjeseca objavio da je postignut okvirni sporazum za potencijalnu isporuku do 800 električnih autobusa u periodu 2019. – 2024. godine. Svi autobusi će biti solo izvedbe od 12 metara, a za dobavljače su izabrani domaći proizvođači Heuliez, Bollorè i Alstom. Vrijednost cijelog posla je oko 400 miliona eura.

Prema ovom okvirnom sporazumu, svaki proizvođač je dobio lot vrijedan do 133 miliona eura. Na tenderu je učestvovalo ukupno deset proizvođača, uključujući kineske proizvođače BYD i Yutong. Osim ove nabavke, RATP Pariz je najavio da će uskoro biti pokrenuta nova procedura nabavke velikih električnih autobusa.

Prvi dio posla za RATP-a se odnosi na isporuku 150 električnih autobusa – 50 za svakog proizvođača, a isporuke su planirane između kraja 2020. i 2022. godine. Pariz je postavio cilj čistog voznog parka do 2025. godine. Do tog datuma očekuje se da će 2/3 autobusa biti na električni pogon, 1/3 pogon na bioplin, istakao je RATP u saopštenju za medije. Tender je tehnički i zakonski upravljan od strane RATP-a, a finansiran od strane Ile-de-France Mobilités, transportnog organa u glavnom gradu Francuske.

Prema okvirnom sporazumu, koji je potpisan na period od dvije godine, svaki od tri proizvođača će isporučiti autobuse ukupne vrijednosti do 133 miliona eura. Do sada je kompanija Bolloré iz Bretanje obezbjedila najveći dio električnih autobusa koji trenutno rade u RATP-u. Oko 45 autobusa modela Bluebus već radi na liniji 341, plus na još nekoliko linija. Infrastrukturu za punjenje ovih vozila će obezbjediti poljski konzorcij Ekoenergetyka-Polska i El-Cab.

U aprilu je RATP predstavio i svoje prve Heuliez električne autobuse. 12-metarski autobus se zove GX 337 Elec, a svoju premijeru model je imao IAA 2018. Opremljen je električnim motorom 120/195 KW i litij-ionskim NMC baterijama od 360 KWh. Šest baterija je smješteno na krovu, a dvije u zadnjem poklopcu. Ovaj model je dizajniran za cijelodnevnu upotrebu, sa noćnim punjenjem u garažni za nekoliko sati. Heuliez Bus koristi baterije domaćeg francuskog proizvođača Forsee Power, baš kao i Alstom za svoj električni autobus Aptis.

Alstom će debitovati u RATP-u sa svojim autobusima. Tako će ovaj domaći proizvođač, osim tramvaja, Parizu isporučiti i svoje električne autobuse. Prvu narudžbu za Aptis autobuse je nedavno potpisao CTS (Communauté des Transports Strasbourgeois) iz Strazbura, koji je kupio 12 Aptisa. Oni će biti i prvi električni autobusi u floti CTS-a. Očekuje se da će serijska proizvodnja električnog autobusa početi ovog ljeta.

Autobus sa nultom emisijom Alstom Aptis je poseban pošto se radi o prvom autobusu kojeg je Alstom ikad razvio, pošto je kompanija uglavnom poznata po vozovima i tramvajima. To je jedan od malobrojnih električnih autobusa koji nisu izvedeni iz dizel modela. Vozilo je dobilo nagradu za inovaciju na Busworld 2017 u Kortrijku. Aptis je lako dostupan korisnicima invalidskih kolica i ima 20 posto više površina za prozore nego konvencionalni autobus. Ono po čemu je još poseban su i dvije upravljive osovine, koje čine radijus okretanja manjim i do 25% u odnosu na konvencionalni autobus.