Naslovnica Ekskluzivno EKSKLUZIVNO: Bundavica Tuzla preuzeo dvije nove Setre!

EKSKLUZIVNO: Bundavica Tuzla preuzeo dvije nove Setre!

1996
0
PODIJELI

Danas je veoma poseban dan za tuzlansku porodičnu kompaniju Bundavica, ali i za cijelu bh. autobusku scenu. Naime, danas je u Neu Ulmu održana svečana primopredaja dva nova Setra autobusa ovoj kompaniji, a radi se o modelima Setra 519 HD i Setra 531 DT. Ne treba napominjati da su ovo prvi ovakvi modeli u BiH, a spratna Setra tek druga isporučena na Balkan, tako da je ova isporuka u svemu posebna.

Prije nepune dvije godine kompanija Bundavica je preuzela dva nova autobusa Setra 516 HD. Rezultati su bili fantastični pa se odmah pristupilo proširenju pregovora za nova vozila. To se nekako poklopilo i sa premijerom nove spratne “kraljice”, tako da dileme nije bilo – stižu novi autobusi, ponovo Setra, ponovo premijera, ponovo ekskluzivno. Očekivano, i novi plavi “biseri”, kako im već tepaju iz ove kompanije, su u standardnoj plavoj nijasni, ovaj put nešto svjetlijoj nego inače. Zasigurni smo da će uz tradicionalne crvene natpise izazivati pažnju gdje god da se autobusi pojave.

Isporučena Setra 519 HD predstavlja najduži trenutno dostupan Setrin model na tri osovine. Vozilo ima dužinu od 14.945 milimetara, širinu od 2.550, a visinu od 3.370 milimetara. Unutrašnja visina iznosi 2.100 mm tako da će se i najvisočiji putnici osjećati ugodno. Opremljena je Mercedesovim OM 470 Blutec Euro 6 motorom snage 350 kW. U kombinaciji sa automatskim Mercedes GO 250-8 PowerShift mjenjačem sa osam brzina autobus će dati maksimalne performanse štedeći pri tome gorivo kao ni jedna generacija do sada. Unutrašnjost je također opremljena prema željama kupca i generalno je urađena u nešto tamnijim nijansama plave sa ljubičastim dezenima na sjedištima.

Kapacitet vozila, zajedno sa vozačom i suvozačem, je 70 putnika što je otprilike i maksimalno koliko se može iskombinovati na ovom vozilu. Od ostale opreme možemo navesti da će putnici tokom putovanja uživati u kafe apartu i kuhinju, toaletu, frižideru, audio/video opremi sa tri LCD monitora te sistemima grijanja i hlađenja, ovisno od potrebe i vanjske temperature. Vozilo ima i rezervoar za gorivo od 480 litara plus 35 litara za AdBlue, što je također značajano za dugolinijska putovanja.

Plava Kraljica, također prva u BiH, je nešto kraća pošto ima dužinu od okruglo 14 metara, uz najviše dozvoljenu visinu od 4 metra. Iako kraća, ipak je teža, pa je stoga u njoj i veći Mercedes OM 471 Blutec, šestocilindrični motor snage 375 kW. Naravno, vozilo ispunjava najstrožije zahtjeve u pogledu ispušnih emisija. Kao i u modelu 519 HD, motor je u kombinaciji sa Mercedesovim GO 250-8 PowerShift automatskim mjenjačem.

Baš kao i u slučaju modela 519 HD, kompanija Bundavica se odlučila za maksimalni dostupni putnički kapacitet koji iznosi 83+2. Pošto su svi autobusi iz Daimler grupe osim dizajna i efektivnih motora, poznati i po sigurnosnim značajkama, ta tradicija se nastavila i ovdje. Osim standardnih retardera te ESP, EBS, ABS i ASR sistema, oba vozila su opremljena i sistemima najnovije generacije kao što su Brake Assist (BAS), Adaptive Cruise Control (ART),Lane Assist (SPA), Attention Assist (AtAs), Tire Pressure Monitoring (TPM) i Active Brake Assist 4 (ABA 4). Kapacitet rezervoara za gorivo je 480 litara plus rezervoar od 40 litara za AdBlue tečnost.

Zahvaljujemo se Mirjani Ristanić, predstavnikom Evo Busa, na slikama i informacijama bez kojih ovaj članak ne bi bio moguć, a kompaniji Bundavica Tuzla želimo puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!