Italijanski grad Bolzano prvi je naručio autobuse Solaris Urbino 12 hydrogen. Dvanaest Solarisovih autobusa na vodik će pratiti prošlogodišnju isporuku električnih autobusa. Ugovor potpisan prilikom narudžbe uključuje osmogodišnji paket usluga i održavanja.
SASA Bolzano će biti prvi kupac koji će dobiti najnoviji model iz Solarisa – Urbino 12 hydrogen. Energija uskladištena u vodiku se direktno dovodi u pogonsku liniju vozila. Tehnologija vodika koja se koristi za proizvodnju električne energije omogućit će autobusima da prelaze čak i veće udaljenosti potpuno bez emisija.
“Bolzano snažno investira u moderan i čist javni prevoz. Veoma sam sretan što Solaris može biti dio toga i što isporučujemo naše najnovije tehnologije bez emisija. SASA već ima naše Urbino električne autobuse. Sada Solaris i Bolzano prelaze na vodik”, kazao je Petros Spinaris, zamjenik direktora Solaris Bus & Coach S.A.
Vozila će biti opremljena vrhunskim baterijama gorivnih ćelija (60 kW) i Solaris High Power baterijama. Baterija će biti napunjena energijom iz vodika i putem regenerativnog kočenja, mada je također moguće napuniti je pomoću utičnice. Dopunski pogon je osovina sa integrisanim elektromotorima (2 x 125 kW). Da bi se potrošnja energije maksimalno smanjila, vozilo će imati sistem kontrole klime sa CO₂ toplotnom pumpom koja će omogućiti korištenje otpadne toplote iz gorivne ćelije.
U gorivnoj ćeliji sa vodikom, električna energija se generiše u procesu koji se naziva obrnuta elektroliza i zatim se prenosi direktno na pogonsku liniju. Jedini proizvodi hemijske reakcije koji se pojavljuju u gorivnoj ćeliji su toplota i para. Prema tome, vozilo ne proizvodi nikakve štetne supstance. Vodik se skladišti u kompozitnim krovnim spremnicima. Zahvaljujući upotrebi napredne tehnologije, autobus će moći da pokrije do 350 km na jednom punjenju.
Dio ugovora je i obuka za vozače i radionice, s posebnim naglaskom na sigurnosne aspekte korištenja i servisiranja vozila na vodik.