Naslovnica Novosti BYD C10MS: Najveći električni dvospratni autobus na svetu

BYD C10MS: Najveći električni dvospratni autobus na svetu

1330
0
PODIJELI

BYD je u Sjedinjenim Američkim Državama predstavio najveći dvospratni, double-decker električni autobus na svijetu. Visoka grdosija, koja je nazvana C10MS, u dužinu se prostire na 13.7 metara, kako bi u svoju “utrobu” mogao da primi 77 putnika i, s “jednim rezervoarom goriva” dobaci ih na udaljenost od 370 kilometara. Predstavljeni primjerak je gabaritniji od dvospratnog srodnika marke BYD, koji služi narodu u Londonu.

Iako je Tesla nedavno pretekla BYD i postala najveći proizvođač električnih vozila na svijetu, BYD je i dalje u velikoj ekspanziji. Sada je kineske marka već odlično poznata svuda u svijetu, a posebno su na dobrom glasu u oblasti proizvodnje autobusa na struju. Tu su i električni kamioni koji će ove godine okušati sreću i na evropskom tržištu uz polaznu stanicu u Španiji.

Proizvođači znaju da se nekada i pomalo neodmjereno pohvale, pa smo se zato i mi pouzdali u Google, da bi nam eventualno otkrio neki veći primjerak električnog dvospratnog autobusa, ali izgleda da je i internet pretraživač saglasan s Kinezima. BYD C10MS je premijerno prikazn na izložbi koja se održava na godišnjim osnovama i nosi naziv United Motorcoach Association. Ciljna publika je američka i ka njoj je smotra orijentisana.

Autobus posjeduje dva kontinualno-magnetna, sinhrona elektromotora koji u tandemu isporučuju 490 konjskih snaga (2 puta po 245 KS) uz 3.000 Nm maksimalnog, zapravo stalno dostupnog obrtnog momenta. Agregati energiju dobijaju iz litijum-ferofosfatnog baterijskog pakovanja koje poseduje 446 kWh kapaciteta, na koji način je obezbjeđeno pomenutih 370 km autonomije, što je fenomenalna cifra za vozilo navedenih gabarita. Ipak, to još uvek nije dovoljno za pokrivanje dugih distanci, kao što bi moglo biti putovanje do mora (iz Beograda, na primjer).

Elektrobus BYD C10MS posjeduje dvije utičnice za punjenje baterija koje su u mogućnosti da se nose s priključkom snage do 200 kW. Kada se kineski baterijski džin nađe na tako moćnim punjačima, potrebno je oko 120 do 150 minuta da se napuni, prema obećanju konstruktora.

Istom prilikom, uz C10MS, kineski proizvođač je predstavio i dva manja modela koja uzgred raspolažu i nižim nivoima autonomne vožnje. Prvi od njih nosi naziv BYD C8MS i posjeduje mogućnost naručivanja u dvije visine. Dugačak je 10.6 metara, a nudi 274 kilometara dometa. Drugi se naziva BYD C9M. Dugačak je 12.2 metara, a transportuje do 49 putnika na distance od 322 kilometara, uz jednu dopunu baterija.

Kao što smo već i napomenuli, u londonskom saobraćaju dvospratni BYD-ovi autobusi su normalna pojava. Njihove dimenzije se uklapaju u tradicionalne zahtjeve britanske prestolnice. Tamo nose oznake BYD Enviro400EV, a kao takvi su za mrvicu manji od upravo prikazanog C10MS. Iako su od njega kraći (s 10.9 metara), “Englezi” smještaju 85 putnika. Od njih toliko, čak 67 je u prilici da sjedi tokom vožnje. Domet ovog BYD-a iznosi 258 kilometara prije nego što “presahne” i spas potraži na punjaču.

Izvor: AutoRepublika