Naslovnica BHBus Info BHBus Info: Jedinstveni dvospratni Neoplan autobusi u Dubaiju

BHBus Info: Jedinstveni dvospratni Neoplan autobusi u Dubaiju

253
0
PODIJELI

Tragom diskusije na našem forumu oko dvospratnog Neoplan Centrolinera DD N4526/3 i pitanja da li ovi autobusi voze samo u Dubaiju, odlučili smo malo istražiti ovu temu i dati svim našim čitateljima koju informaciju više.

Stanovnici Dubaija imaju nevjerojatnu sreću – da se voze u jedinstvenim nestandardnim gradskim dvospratnim Neoplan Centroliner DD N4526/3 autobusima. Njihova ekskluzivnost određena je ukupnom visinom većom od 4,5 metra, brojem sjedišta – 81 i ukupnim putničkim kapacitetom od 121 osobe. Neoplan je kroz svoju historiju pravio dvospratne gradske autobuse, ali ovakvog “građana” ni prije ni poslije Dubija nisu imali u svom programu. U odnosu na prikazanu sliku ispod, moramo napomenuti da je dužina vozila ipak 13,73 m.Ovaj veličanstveni autobus pojavio se kao rezultat narudžbe prevozničke kompanije RTA (Roads and Transport Authority) iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Štaviše, narudžba nije bila samo za dvospratne autobuse, pošto je cijeli paket uključivao sve ukupno oko 400 vozila. Dvospratnih Centrolinera DD je bilo 170, a ostalo je otpadalo na zglobne Centroliner GL autobuse dužine 18.75 metara i kapaciteta 34 sjedeća putnika. Bitno je spomenuti da su ovi Neoplani bili i prvi dvospratni autobusi ikad u Dubaiju. Essa Abdul Rahman al-Dossari, generalni direktor kompanije RTA, lično je stigao u fabriku MAN Nutzfahrzeuge AG u Pilstingu kako bi dobio simbolični ključ od cijele serije. Proizvodnja dvospratnih Neoplan Centrolinera DD posebno dizajniranih za Dubai započela je u proljeće 2007. godine, kada je narudžba i stigla. Krajem iste godine napravljen je probni prototip u MAN Nutzfahrzeuge AG, a prva serija od 20 autobusa poslana je klijentu u februaru 2008. godine. Tada je autobus predstavljen i na sajmu IAA.Ipak, nisu svi bili oduševljeni. Mnogi stručnjaci su detaljnim pregledom unutrašnjosti, donjeg i gornjeg sprata, sjedišta, prolaza i vozačkog sjedišta te motornog prostora uvidjeli da autobus dosta toga dijeli sa “rođakom” iz MAN divizije – MAN Lion’s City DD A39. Šasija, motor, unutrašnjost… uglavnom sve, osim vanjskog dizajna se dijeli sa MAN vozilima, praksa koja se pokrenula nekako u ovom periodu i koja je manje-više uglavnom ostala ista do danas.

No, vratimo se našem “visokom građaninu”. Prije svega, impresivne dimenzije neće nikoga ostaviti ravnodušnim. Vanjski izgled je takav da se vozilo doživljava kao da je visoko do neba i izgleda kao visok spomenik izrađen od stakla i lakih legura. Poseban dizajn/šema je također dalo nešto šmeka ovom vozilu. U stvari, arhitektonski ansambl crvenog U-oblika, koji pokriva pokretne prozore i vrata, nije ništa drugo do samoljepljiva traka! Ali ovaj lažni trenutak čini autobus vitkim i dinamičnijim od prototipa iz 2007. godine. U unutrašnjosti dominiraju svijetlosivi tonovi bočnih i krovnih ploča. Sjedišta su prekrivena plavo-ljubičastom tkaninom, a rukohvati su naglašeni jarko žutim polimerom. Stakla su dvostruka i zatamnjena što je posebno bitno zbog toplog predjela u kojem vozila rade.

U podacima se spominje da je visina ovog vozila zapravo 4,2 metra, ali zbog posebnog klimatskog sistema koji se nalazi na krovu, ukupna visina dostiže 4,56 metara. Ova visina je svakako neprihvatljiva u Evropi i zbog toga je ova serija vozila jedinstvena u svijetu. Međutim, RTA nema problema sa tim pošto u Dubaiju ne postoji kontaktna mreža za tramvaje, trolejbuse i nisko postavljene transparente i žice.

Na prvom spratu se nalazi takozvana porodična zona – platforma za žene s djecom. Prema pravilima, muškarci ne bi trebalo da uđu ovdje. Međutim, na prvom spratu ipak nema toliko mjesta za sjediti – samo 28. Dakle, drugi sprat je namijenjen onima koji se žele usidriti za dugo putovanje gradom (Dubai je poznat po dugim linijama). Tu ima i nešto više sjedišta – 49, a pogled je znatno bolji. Važno je spomenuti da je u jednoj seriji klijent tražio povećan kapacitet gornjeg sprata sa 49 na 53, ali je istovremeno procijenjeni broj stajaćih putnika ostao na broju od 40 ljudi. Sva isporučena vozila imaju dva stubišta, ali ponovo tu je razlika u odnosu na Njemačku i Evropu. Naime, stepeništa nisu previše strma i nisu toliko uska. Usput, za osobe s invaliditetom, problemima u kretanju i korisnike dječijih kolica na raspolaganju je mehanički sklopiva rampa na srednjim vratima. Rubovi stepenica istaknuti su svijetlom prugom, tako da je kretanje po mraku olakšano. U tim okolnostima vožnje kao i u slučaju oblačnog vremena, dovoljno svjetla daje dugačka plafonska rasvjeta.

Briga o putnicima vidljiva je i u ostalim detaljima. S obzirom da temperature na ulici znaju preći i +50° Celzijusa, na ulazu su instalirani snažni ventilacijski otvori koji sprječavaju dotok toplog zraka u putnički prostor tokom zaustavljanja. Snaga klima uređaja (90 kW) je dovoljna za ventilaciju i hlađenje dva sprata. Vrijedi naglasiti da je prvi razlog uklanjanja gradskog autobusa s linije u Palestini, Emiratima, Saudijskoj Arabiji ili Egiptu upravo neispravnost klima uređaja. Za dizajnere Centrolinera DD N4526/3 najvažniji zadatak bio je organizirati putnički prostor na takav način da isključi propuhe i prehlade povezane s njima, što se uglavnom odnosi na turiste koji nisu navikli na temperaturne krajnosti koje vladaju u ovom gradu.

Autobus je opremljen video sistemom sa pet TFT monitora. Preko njih se prenose korisne informacije, a po želji instalacija se može koristiti i u reklamne svrhe. Da bi se olakšalo manevrisanje i sigurnost drugih, autobus je opremljena prednjim i zadnjim video kamerama. Slika se sa njih prenosi na monitor vozača, a vožnju unazad će olakšati i zadnja svjetla urađena uz pomoć LED tehnologije koja je tada bila tek na početku.

Arapi su za svoje ekskluzivno vozilo odabrali moderni MAN D20 Common Rail motor s MAN Pure Diesel tehnologijom, koji ne zahtijeva dodatne aditive, i koji ispunjava Euro 4 norme. Sa zapreminom od 10,5 litara isporučuje 257 kW ili 350 KS, što je ipak pristojno za ovakav vid vozila. Zanimljivo je i to što vozila imaju impresivnu nosivost od 28 tona! Maksimalna brzina pri punom opterećenju iznosi 86 km/h. Jasno je da se u tom modu niko neće voziti gradskim ulicama na dvospratnom terenu (barem ne bi trebao!). Ali kakav je potencijal koji ima ovo zaista jedinstveno vozilo.

U nastavku pogledajte i fotogaleriju ovih vozila koju je napravio naš član Marko u januaru 2018. godine:

izvor:gruzovikpress.ru