Naslovnica Novosti Mercedes i Setra: 25 godina uspješne proizvodnje autobusa

Mercedes i Setra: 25 godina uspješne proizvodnje autobusa

761
0
PODIJELI

Pre 25 godina dva evropska autobuska brenda Mercedes i Setra stvorila su strateški savez. To je označilo početak uspješnog poslovanja pod nazivom Daimler Buses. Danas je kompanija predstavljena daleko izvan granica Evrope svojim ponudama za održavanje i savjetodavnim uslugama, a poznata je i po doprinosu koji daje stvaranju efikasnih i održivih rješenja za mobilnost.

“Čvrsto sam uvjeren da su nam događaji prije 25 godina omogućili da napišemo dobar dio industrijske historije na polju gradnje autobusa i time smo se postavili da nastavimo taj trend u budućnosti. Imamo jasnu viziju: kao vodeći dobavljač želimo pružiti svojim kupcima širom svijeta najbolja rješenja, najbolje autobuse i najbolju mobilnost”, kazao je Till Oberwörder, šef Daimler Buses.

Od klimavih početaka do svijetle budućnosti
Spajanje proizvodnog područja Mercedes-Benz Buses, tada dijela Mercedes-Benza AG, i marke Setra, nekadašnjeg Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH, bilo je sve samo ne neometano. Kako su Mercedes i Setra lideri u sektoru autobusa, moralo se prevladati političke prepreke vezane za brendove. Iz straha da se fuzija neće dogoditi, ljudi iz regije Ulm/Neu-Ulm su mirno protestirali 1. februara 1995. u znak podrške spajanju. Krajem februara je došlo vreme: 23. februara Mercedesova zvijezda i Kässbohrerovo „K“ udružili su snage – i rođen je brend EvoBus GmbH. Brend ima 14 podružnica u zemljama poput Francuske, Španije, Italije i Belgije koje su odgovorne za evropske operacije Daimlerovih autobusa. Pored EvoBus GmbH, brojni pogoni za proizvodnju autobusa i relevantne nacionalne prodajne organizacije širom svijeta također čine dio poslovnog područja Daimler Buses.

“Danas možemo sa sigurnošću reći da smo objedinili ono najbolje od oba proizvođača. Razvili smo se zajedno i postavili se za održivu budućnost. EvoBus GmbH je glavni dio međunarodnog autobuskog poslovanja Daimler Buses. Mi smo tržišni lider na našim glavnim tržištima u Evropi, Brazilu, Argentini i Meksiku. Uz stalna poboljšanja na našim proizvodnim lokacijama u Mannheimu i Neu-Ulmu, sada smo posljednji preostali proizvođač autobusa koji proizvodi vozila u Njemačkoj. I potpuno smo svjesni odgovornosti s kojom dolazi “, objasnio je Till Oberwörder.

Inovativno i tehnološko liderstvo u sutrašnjim rješenjima za mobilnost
Poslovno područje pažljivo prati buduće potrebe u području mobilnosti autobusa: razvijajući pogonske sisteme bez emisija, Daimler Buses doprinosi tome da saobraćaj u našim gradovima i predgrađima postane ne samo efikasniji, već i više ekološki prihvatljiv. Tehnološka i inovativna liderska uloga kompanije nije samo naglašena razvojem potpuno električnog gradskog autobusa Mercedes-Benz eCitaro eCitaro proizvedenog u serijskoj proizvodnji u fabrici u Mannheimu, već i činjenicom da su ta vozila već u prodaji širom Evrope. S rješenjima prilagođenim lokalnim zahtjevima, proizvodi Mercedesa, Setre i Bharat Benza, kao i blizina njihove prodajne i servisne mreže kupcima, pružili su daljnje mogućnosti za rast na tržištima u nastajanju širom svijeta. Kako bi se stvorila osnova za održiv i profitabilan rast, proizvodna mreža se kontinuirano razvijala proteklih godina.

Proizvodna mreža: potporni stup od 1995. godine
Već u doba osnivanja EvoBus GmbH, dio strateških ciljeva je bio plan da sve evropske proizvodne lokacije rade u vrlo fleksibilnom i efikasnom skladu. Glavna početna prekretnica na tom putu bila je uspostava proizvodne mreže između fabrika Mannheim (Njemačka) i postrojenja Ligny-en-Barrois (Francuska) i Ulm/Neu-Ulm (Njemačka). Izgrađena za nabavu dijelova, španska fabrika Sámano dodana je mreži EvoBus 1998. godine, a godinu dana kasnije i fabrika Holýšov (Češka). Ova evropska mreža dopunjena je proizvodnim lokacijama u Latinskoj Americi, Indiji, Indoneziji i Južnoj Africi. Daljnji važni dijelovi mreže su fabrika minibusa u Dortmundu i lokacija Hoşdere (kod Istanbula, Turska) koja je trenutno dio Mercedes-Benz Türk A.Ş.

Prodaja se gotovo utrostručila u 25 godina
U ranim danima Mercedes i Setra prodavali su oko 5700 vozila godišnje i imale su zajedničku radnu snagu od oko 9340 ljudi. Do kraja 2019. godine Daimler Buses je zapošljavao oko 17.960 ljudi širom svijeta i prodao je oko 32.600 autobusa (uključujući kompletne autobuse i šasije).

Omniplus servisni brend i polovni autobusi iz BusStore
Već 1996., godinu dana nakon što je došlo do fuzije, stvoren je brand Omniplus usluga i dobio je odgovornost za osiguranje svih prodajnih aktivnosti ova dva proizvođača autobusa. Danas Omniplus koristi servisnu mrežu više od 650 radionica u 42 zemlje širom Evrope i pruža usluge vezane za autobuse, originalne rezervne dijelove, efikasne kurseve obuke i niz inovativnih digitalnih usluga sve na jednom mjestu.

Četvrti i najmlađi brend koji se pridružio porodici bio je BusStore u septembru 2013. godine. BusStore obuhvata sve aktivnosti koje se tiču ​​polovnih autobusa. Sa godišnjim prometom od oko 2000 autobusa, EvoBus je sada postao i najveći dobavljač polovnih autobusa širom Evrope. BusStore ima ukupno 24 lokacije. Uglavnom se nalaze na istim mjestima kao i veliki Omniplus servisi.

125 godina tradicije pravljenja autobusa: uspješna saradnja, mnogo prije spajanj
18. marta 1895. godine, dakle nekih 100 godina prije spajanja dva brenda, Carl Benz je objavio prvi motorizirani autobus na svijetu – Benz Patent-Motorwagen-Omnibus sa ukupno osam sjedišta. Karl Kässbohrer je tada radio tek dvije godine i ovaj događaj mu je bio osnova za njegovu poslovnu ideju: izgradnju vozila luksuzne klase. 15 godina kasnije, Karl Kässbohrer je radio na vozilima Daimlera, između ostalog, autobusima i manjim vozilima. Bliska veza između Mercedesa i Kässbohrera tokom nekoliko desetljeća prije spajanja tvorila je osnovu za naknadnu priču o uspjehu koja je trebala biti rezultat fuzije. A uspjeh nije zasnovan samo na sjajnim proizvodima oba brenda, već i na velikoj domišljatosti dva partnera. Brend Kässbohrer sa sobom je donio takve inovacije kao što je samonosivi dizajn karoserije, takozvani “selbsttragende Bauweise” po kojem je Setra i dobila ime. U međuvremenu, Mercedes je koristio pristup revolucionarnim tehnologijama iz Daimlerovog istraživačkog odjela. Inovativan duh i veliko iskustvo timova oba brenda do danas imaju zaista pozitivan učinak na dalji razvoj poslovanja.