Naslovnica Novosti Njemačka predlaže sufinansiranje od 15.000 eura za obnovu EU flote

Njemačka predlaže sufinansiranje od 15.000 eura za obnovu EU flote

266
0
PODIJELI

U sklopu opsežnog programa mjera borbe protiv krize izazvane pandemijom, njemačka vlada predlaže sufinansiranje obnove voznog parka teretnih vozila kupovinom najnovije Euro 6 tehnologije, što bi se sufinansiralo s 15.000 eura iz EU sredstava.

Njemačka vlada je predstavila cijeli niz mjera za ublažavanje posljedica krize izazvane pandemijom virusom COVID-19, pri čemu su neke već aktivne, a neke su tek na nivou prijedloga. Tako se predlaže i ulaganje u razvoj alternativnih načina prevoza prije svega kroz poticaje jedinicama lokalne samouprave za kupovinu električnih autobusa te izgradnju pripadajuće infrastrukture. Za ove mjere bi se do kraja 2021. godine iz njemačkog budžeta izdvojilo 1,2 milijarde eura.

Drugi prijedlog koji je upućen Europskoj komisiji traži sufinansiranje zamjene Euro 5 (i starijih) kamiona i autobusa s najnovijim Euro 6 vozilima na nivou cijele Europske unije što bi se sufinansiralo s 15.000 eura po vozilu i to s EU sredstvima. Ova mjera bi imala višestruke učinke, jer bi pomogla prevoznicima da u otežanim uslovima poslovanja nabave nova vozila čime postaju konkurentniji, a u isto vrijeme bi se potaknula i proizvodnja vozila koja je u EU vrlo značajan generator razvoja.

Ovakvu ideju smo i sami više puta predlagali (autori članka) i puno je bolja od (besmislenog) bacanja novca na sufinansiranje kupovine električnih osobnih vozila, na što se svake godine troši jako puno novca, a vozila su bez ikakvog efekta na okolinu, jer se radi o vozilima koja prelaze veoma malo kilometara.

Veći broj novih Euro 6 kamiona imat će puno veći pozitivni efekt na okolinu, jer rade 150.000 km godišnje i troše oko 25 l/100 km što znači goleme količine NOx i čestica koje neće otići u okolinu. Također, nova vozila imaju i puno veći nivo aktivne i pasivne sigurnosti (koja je dio obavezne opreme) što znači manje nesreća i manje žrtava na cestama.

Ovakva ideja bi mogla i proći, jer najveće EU ekonomije imaju i snažnu industriju teretnih vozila i ovo bi im jako pomoglo, ali pitanje je hoće li se (i kada) u moru potreba za sufinansiranjem različitih industrijskih grana koje je pogodila kriza, naći novca i za ovo?

izvor: www.kamion-bus.hr