Naslovnica Novosti BHBus u posjeti kompaniji Europabus Cazin

BHBus u posjeti kompaniji Europabus Cazin

761
0
PODIJELI

BHBus ekipa je za ovaj vikend pripremila još jednu posjetu, ali zbog situacije kakve jest sa korona virusom i ograničenjima, posjeta je obavljena on-line. Ovaj put “BHBus u posjeti…” serijal je bio u Cazinu i to u kompaniji Europabus. Tamo smo imali prilike da popričamo sa vlasnikom i osnivačem kompanije Fadilom Dautovićem te njegovim sinovima – Anelom, Alenom i Farisom.

Gospodin Fadil, inače i sam vozač sa dugogodišnjim iskustvom u velikom broju prevozničkih kompanija, je objasnio kako je sve krenulo: “Europabus je nastala 2011. godine kada smo krenuli sa jednim autobusom Scania, koju smo kupili od kompanije ILMA Bihać i sa dozvolama od Optima turs na liniji Sanski Most – Minhen. Zbog problema i opstrukcija u radu u BiH, paralelno je napravljena kompanija i u Hrvatskoj preko koje smo uspjeli dobiti dozvole koje smo željeli, a to su linije za Frankfurt i Keln. Uskoro smo kompaniju u BiH morali kompletno stopirati, a vozila iz Hrvatske prebaciti na novoosnovanu kompaniju u Sloveniji.”

Kao što se vidi, nije bilo lako, ali za svo to vrijeme autobusi su radili i uspješno prevozili putnike te stvarali dobru reputaciju. Ipak, domovina je domovina: “Nakon nekoliko jako uspješnih godina u Sloveniji, gdje smo sebi sagradili zdravu firmu sa svakodnevnim polascima i novim autobusima, odlučili smo se ponovo na re-aktivaciju kompanije u BiH. Uspjeli smo završiti sve potrebne dozvole i krenuli smo sa radom. Cilj nam je na kraju krajeva da živimo i radimo pošteno u našoj državi. Sve što imamo sami smo sebi stekli i svojim radom”, nastavio je gospodin Dautović. Kompanija je registrovana na cazinsku adresu Gnjilavac bb. U vlasništvu imaju i plac sa restoranom koji je njihov privatni punkt za putnike gdje se vrši presjedanje prema finalnim destinacijama.

Velika pomoć su i supruga te tri sina koji su prolazili kroz teška vremena, ali putnici, prije svega iz Krajine, su uvijek bili na prvom mjestu. “Trudili smo se uvijek da pružimo našim krajiškim putnicima sigurnost u prevozu i najbolju uslugu i ovim putem se svim našim putnicima zahvaljujemo na povjerenju,” objasnio je Anel Dautović, jedan od tri sina i nastavio: “a veliko hvala ide i našim vozačima koji su s nama od početka i bez kojih ništa ovo ne bi bilo moguće, a to su Amel Toromanović, Bekir Bajrić i Damir Suljić”. Kaže još i da su uspjeli uvesti svakodnevne linije za Njemačku, Austriju, Sloveniju i Švicarsku na što su posebno ponosni. Slovenija se vozi tri puta dnevno, Švicarsku dva puta sedmično dok su linije za Austriju i Njemačku svakodnevne u oba pravca.

Što se tiče voznog parka, trenutna je situacija:
2 – Scania Higer Touring
E90-O-245
E90-O-246

1 – Mercedes Tourismo
O54-T-820

4 – Mercedes Sprinter 313 CDI
E76-K-493
E76-K-494
O04-A-933
O19-T-459

1 – Mercedes Sprinter 316 CDI
O19-T-455

1 – Mercedes Vito
J82-T-551

1 – Setra 431 DT
A02-E-786

Pitali smo i Farisa Dautovića, pored redovnih linija, primjećeno je da se firma počela baviti i vanlinijskim prevozom, te šta možemo tu očekivati u budućnosti? “Naša kompanija je prvenstveno bazirana na redovnim linijama, ali od ove godine počeli smo aktivno i sa turizmom. S tim vezi već krajem godine pojačavamo i vozni park”, najavio je Faris i prinove. Kažu da stižu čak četiri Setre petice koje su odavno dogovorene, a rok preuzimanja je decembar ove godine, možda i malo prije, ovisno od situacija sa korona virusom.

Najava svakako vrijedna spomena, međutim nas je zanimalo otkud sada odjednom Setra i Mercedes vozila, kada je Europabus godinama bila poznata po Scanijama autobusima na što smo dobili odgovor: “Kada smo počinjali sa osnivanjem kompanije krenuli smo sa nule… To znači da je naš direktor i osnivač imao samo volju i podršku od familije, a prve dozvole smo kupili sa novcem kojeg smo iskupili nekako. U tom trenutku Scania je jedina bila opcija da nam daju autobus sa učešćem 30% i velikom ratom leasinga. Međutim, sada prelazimo na vozila koje možemo kupiti bez kredita i leasinga pa je veći izbor i to je jedini razlog”, objasnio je treći sin Alen Dautović.

Nedavno je jedna Scania Higer postala i “milioner”, činjenica kojom se pohvalila i sama Scania u Sloveniji. Milion kilometara je svakako respektabilan poduhvat. U Europabusu su istakli da su prezadovoljni sa tim autobusima, pošto sa kapacitetom od 57+1+1, full turističkom opremom i tri osovine ima prosječnu potrošnju od 27-28 l/km.

Kako su zadovoljni sa prvi devet mjeseci ove godine i kakvi su planovi za idući period, direktor Fadil je prokomentarisao: “Prvih devet mjeseci rada ove godine ćemo ocjeniti kao uspješne. Mi smo hvala Bogu imali do sad jaku sezonu i velik broj putnika koji su putovali na našim linijama. Imamo velikih planova samo da se ova situacija stabilizira. Od iduće godine najavljujemo još veći angžaman na turističkoj ponudi i izletima, a vjerovatno će biti otvoreni i novi redovni polasci prema zemljama EU.”

Ekipa Portala BHBus.ba se zahvaljuje rukovodstvu kompanije na odvojenom vremenu za naš portal i prilici da prezentuju svoju firmu te im želimo mnogo sreće i uspjeha u njihovim planovima!