Naslovnica Ekskluzivno EKSKLUZIVNO: Busworld Turkey 2022 (II)

EKSKLUZIVNO: Busworld Turkey 2022 (II)

367
0
PODIJELI

Ekipa portala BHBus.ba je ove godine imala priliko po prvi put posjetiti Busworld Turkey i to zahvaljujući kompaniji Sejari d.o.o. Sarajevo. Kompanija Sejari d.o.o. Sarajevo je poznati igrač u prodaji autobusa u Bosni i Hercegovini. Na tržištu su prisutni preko 20 godina, a generalni su zastupnici autobuskih brendova Anadolu Isuzu i VDL Bus & Coach te Krone njemačkog proizvođača priključnih vozila. U ponudi ove kompanije se nalaze i rabljena teretna vozila (autobusi i kamioni) te prodaja rezervnih dijelova.

U drugom, od ukupno tri članka posvećenih Busworldu održanom prošli mjesec u Turskoj, posvetiti ćemo se ostalim proizvođačima autobusa koji su izlagali svoja vozila. Bilo je preko 15 proizvođača vozila od čega veliki broj zauzimaju nadograđivači prije svega Mercedes Sprintera i Iveco Dailyja, ono po čemu je Turska i poznata. Zbog ograničenog prostora na portalu i zbog slika, kompanije koje se bave proizvodnjom dijelova i komponenti autobusa neće biti spomenute. Pa da krenemo i to abecednim redom.

Prva kompanija je Belka Bus3E iz Ankare. Oni su predstavili svoj električni MAN autobus, ali koji su konvertovali sa dizelskog na električni pogon. Radi se o modelu MAN SL223 iz 2006. godine i u svojim halama su uradili kompletan remont autobusa, izbacivanje dizelskog motora, prilagođavanje instalacija i ugradnju električnog motora te baterija. Sve to su dokumentovali i fotografijama. Do sada su uradili konverziju osam autobusa koji su isporučeni gradskom prevozniku u Ankari.

Drugi na redu nam je prilično poznati BMC. Na ovogodišnjem sajmu došli su sa postavom koja jasno naglašava smjer u kojem budućnost ide, a to su vozila bez štetnih emisija. Izloženi su bili zglobni model Procity CNG, midibus Neocity CNG te električni midibus Neocity EV.

Kompanija Bur-Can iz Ankare je stigla sa pet vozila. Ovaj nadograđivač je specijalista za Iveco vozila, tako da su bili izloženi Daily modeli za gradski, prigradski, međugradski i turistički saobraćaj. Naravno, izvedba i oprema varira od želja klijenta, a zanimljiva je bila izložena verzija čija su vozačeva i suvozačeva vrata otvaraju u Lambo stilu.

Buskar iz Burse je također predstavio svoje nadogradnje i to na dva vozila. Iako je bilo očekivano, Mercedes Sprinter nije bio izložen, već su bili izložena luksuzna i povišena verzija Iveco Daily te prigradsko-gradska izvedba, ekstra dugog MAN TGE modela.

Jedan od onih koji ne treba posebno predstavljanje je Erduman Automotive iz Burse. Iako je izostala prezentacija Mercedes Sprintera, iznenadili su sa dvije premijere i to ni manje ni više nego na električni pogon. Radi se o gradskom i turističkom midibusu, čija imena nismo saznali pošto u trenutku naše posjete nije bilo nikog na štandu. Oba vozila donose prepoznatljiv luksuz koja ova kompanija nudi uz obavezne kamere umjesto klasičnih retrovizora. Predstavnik segmenta “20 sjedišta” je za ovu priliku bio Iveco Daily.

Erener Dizayn Karoser iz Burse je pored standardnih nadogradnji na Iveco i Mercedes minibusima predstavio i svoj model Glory. Radi se o vozilo koje je napravljeno na šasiji Atega i predstavlja midi verziju modela Travego. Namjenjen je isključivo za dalje redovne linije kao i za turističke aranžmane.

Eşref Karoser Bursa je zajedno sa svojim partnerom OV Steiborn GmbH iz Erbacha je predstavio već dokazane razne nadogradnje modela Mercedes Sprinter za linijske i vanlinijske potrebe. Ipak, ono što ih je izdvojilo od ostalih nadograditelja je i posebno izgrađena Maybach verzija Sprintera čiju opremu ne treba posebno predstavljati. Dovoljno je pogledati slike.

Još jedna kompanija iz Burse koja se predstavila na Busworldu je bila i Güleryüz. Oni su došli sa respektabilnom ekipom koju su činili solo model Ecoline u Euro 6 izvedbi, dvospratni model za razgledanje grada Panora i električni midibus EcoLine Electric. Interesantno je da je dvospratna Panora urađena u izvedbi dvije osovine, a da je električni EcoLine urađen u poprilično rustikalnoj vanjskoj izvedbi zadnjeg dijela. Ovaj model umjesto retrovizora ima kamere, ali u unutrašnjosti je displej za praćenje desnog retrovizora postavljen na sredinu što dosta smanjuje preglednost vozača tokom vožnje.

Ilesbus iz Burse je imao dosta zanimljiv štand. Kompanija radi razne nadogradnje na Iveco i Mercedes modelima minibusa i ima svoje kompanije u Velikoj Britaniji i Norveškoj. Za ovogodišnju Busworld su se odlučili izložiti uglavnom modele sa volanom na desnoj strani, namjenjeni za upotrebu u Velikoj Britaniji.