Naslovnica Novosti 30% registrovanih autobusa u Evropi su električni, VDL predvodi tržište u prvoj...

30% registrovanih autobusa u Evropi su električni, VDL predvodi tržište u prvoj polovici 2022.

154
0
PODIJELI

VDL Bus & Coach se vratio na čelo najboljih prodavača električnih autobusa u Evropi. Holandski proizvođač je u prvoj polovini 2022. godine imao registrovana 242 električna autobusa, a BYD–ADL ga je blisko pratio sa 221 jedinicom. Treće, iznenađenje! Yutong sa 217 isporučenih e-buseva. Zatim slijede Mercedes eCitaro, Iveco pa MAN. Solaris, koji je bio vodeći tokom 2020. i 2021. godine, našao se tek na sedmom mjestu. U svakom slučaju, poljski proizvođač je i dalje na vrhu kada je u pitanju broj registracija u periodu od 2012. do juna 2022. sa 1.225 jedinica. U tom segmentu na drugim mjestu je VDL sa 1.211 vozila.

Ove brojke su zasnovane na podacima koje je prikupio i analizirao Chatrou CME Solutions, uz napomenu da podaci iz Srbije, Hrvatske i Bugarske nisu dostupni za prvu polovinu tekuće godine.

U periodu januar – juni 2022. godine, autobusi sa nultom emisijom (autobusi na baterije i gorive ćelije) imali su udio od 30 posto na tržištu gradskih autobusa. To je rast u odnosu na 22,8% u odnosu na prošlu godinu te 15,1% za cijelu 2020. godinu.

U prvoj polovini 2022. godine bilo je 1.768 registracija električnih autobusa u Evropi. Preko 3.000 električnih autobusa registrovano je u cijeloj 2021. godini, od čega 1.393 u prvoj polovini godine. Uzimajući u obzir prva dva kvartala u 2021. i 2022. godini, povećanje registracije iznosilo je 27%.

Lavovski udio u registracijama VDL električnih autobusa u ovoj godini zauzeli su Oslo i Holandija, sa 82 odnosno 88 registracija. Učinak holandskog proizvođača, od kojeg se očekuje da će krenuti sa isporukama nove generacije modela Citea u toku ove godine, vraća kompaniju na vrh tržišta nakon nekoliko godina zaostajanja.

Ipak, prema podacima Chatrou CME Solutions, 64,5% svih gradskih autobusa u 26 zemalja sada ima alternativni pogon (ovo je bilo 59,4% za cijelu 2021. i 52,5% za cijelu 2020. godinu). Udio hibridnih autobusa se smanjuje: sa 24 na 14%, što je “uzrokovano prelaskom na električne (Njemačka) ili na CNG (Španija i Italija) vozila”, napominje konsultantska kuća.

Velika Britanija prednjači na listi zemalja sa najviše registrovanih električnih autobusa: 350. Slijedi Njemačka sa 246, zatim Francuska sa 236. Ipak, tržište gradskih autobusa u Evropi palo je za 6% (6.401 u prvoj polovini 2021., 6.019 u prvoj polovini 2022.).