Naslovnica Novosti Sinosynergy predstavio prvi turistički autobus na gorive ćelije u Europi

Sinosynergy predstavio prvi turistički autobus na gorive ćelije u Europi

402
0
PODIJELI

Sajam IAA uvijek donese mnoštvo noviteta, a tako je bilo i ove godine. Jedna od novina je i predstavljanje prvog turističkog autobusa koji za pogon koristi gorivu ćeliju i vodik. Sino-Synergy Hydrogen Technology Co., Ltd. (skraćeno Sinosynergy) iz Kine istakao je na sajmu u Hanoveru da je ovo vozilo prvi FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) turistički autobus u Evropi.

Premijera ovog vozila je moguća zahvaljujući Marcopolu, koji je vodeći proizvođač autobusa u Južnoj Americi, čiji je model iskorišten za konverziju. Baza je vozilo Audace 1050 kojeg Marcopolo proizvodi u Kini. Na konvencionalnu šasiju ovog puta kao osnova nije korišten motor s unutarnjim sagorijevanjem nego tehnologija gorivih ćelija za koju je zaslužan Sinosinergy. Danfoss je doprinio pogonskom motoru (sinhroni permanentni magnet), skladištenju baterija i tehnologiji konverzije energije. Budući da tržište za FCEV vozila u Evropi snažno raste i dobija na značaju kao rezultat političkih razmatranja, ovo vozilo je razvijeno posebno za evropsko tržište u skladu sa standardima EU i ima EU homologaciju.

Šta se nalazi ispod lima? Magazin omnibus.news je u intervjuu sa Sinosinergy objasnio tehničke detalje. Predstavljen je Marcopolo Audace sa dužinom od 12 metara, a dostupne su i izvedbe od 11,9 te 12,3 ili 12,6 metara. To znači da vozila imaju međuosovinska rastojanja od 6100 do 6650 mm, kao i širinu od 2,5 metara te visinu od 3,7 metara.

Pogonski motor ima nazivnu snagu od 143 kW (maksimalna 235 kW) i nazivni obrtni moment od 495 Nm (maksimalni 720 Nm). Sinosynergy goriva ćelija (tip G80-001) je dopunjena sa četiri CATL LiFeO baterije za skladištenje (tip litijum-željezna). Četiri rezervoara za vodonik (trenutno projektovani za 700 bara) u prtljažniku autobusa čuvaju vodik.

Osovine na vozilu su ZF, s tim da je prednja tip RL82EC, a zadnja pogonska tip AV133. Automatski menjač (tip THP90) takođe dolazi od ZF-a. Vazdušno ogibljenje i tehnologija kočenja sa EBS, ESP, AEB, LDWS sistemima su iz Knorra.

Sinosinergy navodi da vozilo ima domet do 600 km, a punjenje traje svega pet minuta. Alternativno pogonu na gorive ćelije je i baterijsko-električno rješenje, kako ga je nazvala Sinosynergy u Hanoveru. O tome su iz Synosinergy rekli: “Marcopolo Audace kao BEV (Battery Electric Vehicle) će se nuditi sa takozvanim energetskim baterijama (12 baterija, opet CATL proizvođač) sa 423 kWh i sa zagarantovanim dometom do 400 kilometara u urbanim uslovima”. Kinezi nisu dali tačne detalje o “urbanim uslovima”, a Standardizovani test na putu (SORT) nije sproveden.

Cynthia Zhu, generalni direktor Sinosynergy, izjavila je: „Kao pionir u konceptima pogona FCEV, posvećeni smo unaprjeđenju tehnologije vodika širom svijeta. Naš ulazak na evropsko tržište preko IAA sajma je važna prekretnica za nas i dolazi nakon što se 5.000 pogonskih sklopova u vozilima održalo u svakodnevnoj upotrebi.” Spomenuli su još da su Sinosinergy vozila opremljena gorivim ćelijama do danas prešla više od 200 miliona kilometara i da su u upotrebi u više od 40 gradova širom svijeta.