Naslovnica Novosti RNV naručio do 75 Mercedes eCitaro autobusa na vodik

RNV naručio do 75 Mercedes eCitaro autobusa na vodik

381
0
PODIJELI

Nakon što je prvu narudžbu za eCitaro REX (Range Extender) potpisao njemački operater Südwestdeutsche Verkehrs AG (SWEG), drugu narudžbu potpisao je Verkehrsbetriebe Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV), sa sjedištem u Mannheimu. Isporuka 40 zglobnih električnih vozila eCitaro G sa produžavačima dometa u 2023. i 2024. godini je sada fiksna, uz dodatnu opciju od 35 zglobnih autobusa do 2027. godine. U proljeće 2019. rnv je bio jedan od prvih kupaca za Mercedes eCitaro. Danas 36 potpuno električnih gradskih autobusa već radi na lokacijama u Mannheimu, Heidelbergu i Ludwigshafenu.

U prisustvu Elke Zimmer, državnog sekretara u Ministarstvu saobraćaja pokrajine Baden-Württemberg i prof. dr Eckart Würzner, gradonačelnika Heidelberga i Christiana Spechta, predsjednika Nadzornog odbora rnv, održana je prva ceremonija postavljanja temelja za depo u Hajdelbergu sa stanicom za punjenje vodika koja je također bila dostupna javnosti. Istovremeno, kompanija je objavila veliku narudžbu za do 75 potpuno električnih Mercedes eCitaro G zglobnih autobusa sa gorivim ćelijama kao produžavačima dometa.

Šest paketa baterija sa najnovijom generacijom litijum-jonskih baterija (NMC) čine osnovu napajanja. Imaju bateriju kapaciteta 392 kWh. Autobusi su također opremljeni gorivim ćelijama koje dobavlja Toyota. Ovo pretvara vodik iz šest rezervoara zglobnih autobusa u električnu energiju ukupnog kapaciteta 30 kg. To rezultira navedenim ukupnim dometom od preko 300 kilometara.

Punjenje baterija i punjenje rezervoara vodikom uvijek se odvija u depoima rnv-a ili u njihovoj neposrednoj blizini u Heidelbergu, Mannheimu i Ludwigshafenu. Novo skladište u Heidelbergu može da primi 27 električnih autobusa sa produžavačima dometa. Izvan depoa, javnosti će biti dostupna i punionica sa dvije cisterne. Sa utičnicama za punjenje lijevo i desno iznad prednje osovine, Mercedes zglobni autobusi su vrlo fleksibilni u pogledu njihovog pozicioniranja unutar depoa. Vodik se puni na desnoj strani iznad druge osovine u smjeru vožnje. I središnja i zadnja osovina zglobnih autobusa imaju pogon. Ovo osigurava vrlo visoku vuču i dobre performanse čak i na zahtjevnim dionicama puta.

Od rukohvata u pastelno narandžastoj boji i poda sa izgledom parketa do Mercedes City Star Eco sjedišta i naslonima od plavo-sivo-narandžaste tkanine, autobusi su veoma atraktivno dizajnirani. Predviđena su dva prostora posebne namjene za invalidska i dječja kolica. Bicikli se mogu zaključati pomoću trake za pričvršćivanje. Brojne duple USB utičnice za putničke elektronske uređaje, kao i dva TFT ekrana velikog formata od 29 inča pružaju informacije i zabavu u vozilu.

Vozači sjede iza vrata kabine sa potpuno zastakljenom pregradom na klimatizovanom sjedištu. Od električno podesivog unutrašnjeg retrovizora i frižidera za piće do prostora za odlaganje iPada, vozački radni prostor pružva sve što je potrebno. Isto važi i za sigurnosnu opremu. Aktivni pomoćni sistem pri kočenju Preventive Brake Assist i sistem za skretanje Sideguard Assist služe posebno za zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju. Novost je da bočna poziciona svjetla imaju funkciju treptanja i da su povezana sa pokazivačem smjera. Sistem za nadzor pritiska u gumama upozorava na sve gubitke pritiska, dok kamera za vožnju unazad podržava manevrisanje kao i signal upozorenja za vožnju unazad. Aktivni filteri sa antivirusnom funkcijom i filteri za grijače ventilatora pružaju druge vidove sigurnosti.

“Sa Mercedes zglobnim autobusima sa gorivim ćelijama i vodikom kao produžavačima dometa, elektrifikacija našeg autobuskog prevoza ulazi u novu fazu,” objasnio je Martin in der Beek, tehnički direktor rnv-a. “Narudžba je još jednom veliki znak povjerenja rnv-a u našu kompaniju, na čemu smo posebno zahvalni. Sa Mercedes eCitaro Range Extenderom, podržavamo naše kupce u daljnjem razvoju lokalne mobilnosti bez emisija zasnovane na tehnologiji vodika orijentirane na budućnost, te se stoga nadamo da ćemo moći dati svoj doprinos kvaliteti života u gradova Mannheim, Heidelberg i Ludwigshafen,” dodao je Mirko Sgodda, voditelj marketinga, prodaje i usluga za korisnike u Daimler Buses.