Naslovnica Novosti Sofija i Beograd dobijaju prve evropske ultrakondenzatorske e-buseve od 18 metara

Sofija i Beograd dobijaju prve evropske ultrakondenzatorske e-buseve od 18 metara

490
0
PODIJELI

U septembru su prvi ultrakondenzatorski (UC) električni autobusi s brzim punjenjem dužine 18 metara počeli sa radom na ulicama glavnog grada Bugarske Sofije i glavnog grada Srbije Beograda. Održivo inovativno vozilo proizvod je tvrtke Chariot Motors Company, kiseskog proizvođača autobusa Higer Bus Company i vodećeg proizvođača ultrakondenzatora Shanghai Aowei Technology Development Co. Vrhunska UC tehnologija omogućuje mu ponovno korištenje energije kočenja koristeći ono što se zove rekuperacija, pomažući mu da dosegne prethodno nedostižne raspone.

“Nakon nedavne službene certifikacije ovaj prototip počinje sa radom u Sofiji, a slijede ga i drugi evropski gradovi. On mijenja pravila igre u težem segmentu industrije električnih vozila i sada je spreman za stjecanje stvarnog iskustva na cesti”, izjavio je direktor Chariot Motorsa Milen Milev, te nastavio: “18-metarski zglobni UC e-bus prvi je te vrste u Evropi. Operator javnog prevoza Stolichen Elektrotransport u Sofiji testirao ga je s putnicima na autobuskim linijama br. 84 i br. 184 u inovativnom pilot projektu koji povezuje središte grada sa aerodromom. Električni autobus pokreće ultrakondenzator koji se puni samo nekoliko minuta, a povratno putovanje od 50 km prelazi nakon samo nekoliko minuta. To ga čini savršenim za gradski prevoz.”

Glavni grad Srbije Beograd slijedio je primjer Sofije, testirajući operativne mogućnosti i pogodnosti koje nudi 18-metarski zglobni UC e-bus. Javni prevoznik GSP Beograd vozio je električno vozilo na liniji broj 31, produženom do terminala Sportski centar Milan Gale Muškatirović, gdje se početkom oktobra vozilo punilo na AC/DC brzojm punjaču snage 400kW. “Mišljenje vozača električnog autobusa Vasila Atanasova je da se inovativno vozilo izvanredno ponaša na cesti i može preći više od 60 km s jednim punjenjem. Također je istaknuo visok nivo udobnosti i za putnike i vozača”, poručili su iz Chariot Motorsa.

UC električni autobus od 18 metara ima krovni ultrakondenzator od 108 kWh. Ova tehnologija se koristi više od 16 godina i ima više od 85 miliona kilometara komercijalnog radnog iskustva u Evropi, Izraelu i Kini. UC se ne može zapaliti i zadržava učinkovitost na temperaturama između -40 i 60°C. Štoviše, autobus nema potrebe za noćnim punjenjem. Posljednje brzo punjenje od prethodnog dana dovoljno je za rad e-busa sljedećeg jutra bez noćnog punjenja.

Česti ciklusi punjenja/pražnjenja ne utječu na dugovječnost autobusa sa UC tehnologijom: “Ultrakondenzatori su se pokazali robusnim, ekološki prihvatljivijim i sigurnijim od baterija prema ovim pokazateljima. I nemaju štetnih ili otrovnih komponenti, ne predstavljaju opasnost od onečišćenja niti skrivene troškove zbrinjavanja na kraju životnog vijeka”, kazali su iz Chariot Motorsa. Brzo punjenje koje traje nekoliko minuta omogućuje domet od preko 60 km, a time i cjelodnevnu upotrebu. Ovo je glavna razlika od baterijskih e-autobusa koji imaju veći domet, ali se najčešće trebaju puniti preko noći.

Karoseriju je dizajnirao Higer: 39 fiksnih i 5 sklopivih sjedišta i prostor za 95 stajanja daje kapacitet od ukupno 139 putnika uz dvije rampe za invalidska/dječja kolica i dva prostora za invalidska kolica. Vozilo je udobno za putnike i vozača. Tih je i smanjuje gradsko zagađenje zraka. Pogodnosti za putnike uključuju Wi-Fi i USB punjače. Sjedišta su ergonomski oblikovana i presvučena mekim antistatičkim tekstilom. E-bus je zimi grijan, a ljeti klimatiziran.

Direktor Chariot Motorsa Milen Milev rekao je: “Nakon toliko zajedničkog truda s partnerima Higer Bus Company i Aowei, fantastično je vidjeti 18-metarski UC e-bus budućnosti javnog prevoza kako počinje s radom. Zahvalni smo sofijskom operateru Stolichen Electrotransport i GSP Beograd na njihovom povjerenju u naše proizvode i njihovoj želji da glavne gradove učine čišćim i održivijim. Veselimo se poduzimanju sljedećeg koraka s ovim električnim vozilom sljedeće generacije, doprinoseći tako energetskoj tranziciji i čišćem urbanom okolišu.”