Naslovnica Ekskluzivno EKSKLUZIVNO: Mercedes Tourismo nova “zvijezda” flote Road iz Lukavca

EKSKLUZIVNO: Mercedes Tourismo nova “zvijezda” flote Road iz Lukavca

535
0
PODIJELI

Od samog početka rada flota kompanije Road iz Lukavca brojala je razne modele autobusa. Dugi niz godina preovladavao je samo brend Neoplana. Nakon povlačenja iz segmenta redovnih linija flota se drastično smanjila te je veliki broj autobusa napustio flotu i otišao u nove firme na nove izazove.

Od početka korone koja je pokosila 90% prevoznika flota kompanije Road brojala je četiri člana od toga tri Neoplana i jednog Mercedes Sprintera. U međuvremenu vozni park je napustio prepoznatljivi crni Neoplan Cityliner koji je došao iz firme Oceanic. Nakon tog uslijedila je nabavka jednog Volkswagen Craftera te je ujedno počela i potraga za velikim autobusom. Nakon dugotrajne potrage uprava kompanije Road odlučila se da svojim putnicima priušti nešto sasvim drugačije od onog što je ranije imala.

Naime stigla je nova “zvijezda”, a riječ je Mercedes Tourismo RHD-M/3 autobusu. Po samom nazivu modela vidi se da se radi o kraćoj troosovinskoj izvedbi ovog popularnog modela. To znači da su mu vanjske dimenzije dužina 12,960 mm, širina 2,550 mm i visina sa klima uređajem oko 3,620 mm. Vozilo je opremljeno gumama u dimenziji 295/80 R 22.5. Kapacitet rezervoara za gorivo iznosi oko 475 litara, dok rezervoar za AdBlue tečnost može primiti oko 47 litara. Vozilo je opremljeno sa Mercedesovim OM 457 LA motorom snage 315 kW/ 430 KS koji ispunjava Euro 5 normu izduvnih gasova i uparen je sa automatskim Mercedes GO 240-8 PowerShift mjenjačem koji ima osam brzina. Zbog svoje dužine i tri osovine kapacitet prtljage iznosi oko  8,5 m³, ali u odnosu na kapacitet putnika i to će biti sasvim dovoljno. Vozilo ima i atraktivnu plavu boju koja će zasigurno pridonijeti u wow-efektu kako putnika tako i partnerskih agencija.

Vozačevo radno mjesto je opremljeno sa luksuznim Grammer Tourea sjedištem koje ima kombinaciju kože i tkanine kao i ostatak sjedišta te integrisan mikrofon. Stub upravljača je sa opcijom podešavanja visine i nagiba uz sigurnosnu blokadu.  Na stubu se nalazi veliki volan sa prepoznatljivom Mercedesovom zvijezdom. Interesantno je da je i duplo sjedište za vodiča/suvozača također urađeno u kombinaciji koža-tkanina i izgleda isto kao ostala putnička sjedišta. Sjedišta vozačke posade, izbor motora i mjenjača te ostale opreme govori zapravo da je prvi vlasnik birao opremu po svom ukusu te da se nije štedilo. Pošto se radi o vozilo iz Daimler grupacije, nije se štedilo ni na sigurnosnim sistemia, pa se tu nalaze ABS, ASR i EBS sistemi uz Voithov hidrodinamički retarder, a ističu se još i Brake Assist (BA), Electronic Stability Program (ESP) te Continuous Braking Limiter (DBL).

Mercedes je sinonim za luksuz i udobnost, a upravo je to slučaj i sa ovim vozilom. Unutrašnjost je opremljena sa 49 unikatnih Mercedesovih LuxLine sjedišta, koja se imaju priliku veoma često vidjeti kod modela Travego R1. Po broju sjedišta vozilo ispunjava klasifikaciju komfora od 4 zvjezdice.  Sjedišta su u kombinaciji kože i tkanine, a vidno se podebljana na sjedalima i bočnim naslonima što će putnici itekako osjetiti tokom putovanja. Naravno sjedišta su turistička izvedba sa full opcijom, a dodatni šmek luksuza daje i Mercedesova značka na sredini naslona sjedišta. Svako sjedište posjeduje stalak za hranu i piće te oslonce za noge i ruke, dok se iznad svakog reda sjedišta nalazi idviduala rasvjeta, zvučnih i puhaljke za klimu. Kada smo spomenuli klimu, putnici će osjetiti sve prednosti krovne klime kapaciteta 32 kW uz opciju zasebne klime za vozača. Za hladnije dane će se pobrinuti konvektorski sistem grijanja sa obje strane i opcijom programiranja grijanja unaprijed, tako da putnike na polascima može čekati već ugrijana unutrašnjost.

Putnicima će tokom vožnji na raspolaganju biti i dva frižidera koji se nalaze u prednjem i zadnjem dijelu iznad toaleta. Nasuprot toaleta instalirana je kuhinja i kafe aparat, dok se ispod njega nalazi pripremljen prostor za odmor vozača. Vozaču će na raspolaganju biti i sistemi. Vrijedi istaći i da je vozilo opremljeno sa kamerom za vožnju unazad za povećanu sigurnost putnika i vozila. U toku našeg upoznavanja i pregleda ovog vozila iskoristili smo priliku osjetiti prostranost ovog vozila koja je na zavidnom nivou kao i udobnost LuxLine sjedišta. Obavezna audio i video oprema je proizvođača Bosch i ona je direktno povezan sa dva LCD monitora.

Azur Memišević, menadžer kompanije Road Lukavac, nam je rekao kako je zapravo došlo do kupovine vozila i kakvi su planovi u idućoj godini: “Do kupovine Mercedesa je zapravo došlo sasvim slučajno. Po preporuci prijatelja smo otišli da pogledamo vozilo. Odmah smo primjetili da se radi o jako očuvanom vozilu, a mimo toga privukla nas je oprema vozila kao i to da je troosovinska izvedba sa 51 mjestom za putnike. Što se tiče poslovanja u ovoj godini jako smo zadovoljni. Ova godina je skoro premašila naša očekivanja i skoro je na nivou 2019. godine. Početkom 2022. godine obnovili smo vozni park sa Mercedes Sprinterom i VW Crafterom za potrebe svakodnevnog posla, a sada smo dodatno podigli ljestvicu kvaliteta usluga turističkih putovanja. Do kraja iduće godine planiramo obnoviti vozni park sa još Mercedesa.”

Ovom prilikom ćemo se zahvaliti osoblju kompanije Road iz Lukavca i poželit ćemo im puno sreće i uspjeha u budućem radu sa prinovom.