Naslovnica Novosti Prvo od osam Hess električnih dvozglobnih vozila isporučeno u Bazel

Prvo od osam Hess električnih dvozglobnih vozila isporučeno u Bazel

363
0
PODIJELI

U novembru je na privremenoj autobuskoj stanici BVB u Klybecku isporučen prvi od ukupno osam novih električnih dvozglobnih autobusa-lakih tramvaja iz Hessa. Autobus će saobraćati na liniji 50 do EuroAirporta od sredine januara 2023. godine. Autobuska linija broj 50 godinama pokazuje konstantno povećanje broja putnika i dostigla je ograničenje kapaciteta, pa je BVB odlučio potražiti alternative u kapacitetu vozila. Pokušano je sa povećanjem broja vozila, ali su vozila samo smetala jedna drugim na stanicama i nije se dobio željeni efekt. Rješenje je pronađeno korištenjem dvozglobnih autobusa.

Carrosserie Hess AG, sa sjedištem u Bellachu u kantonu Solothurn, dobila je ugovor za isporuku osam dvozglobnih električnih autobusa. Ovo je prvi put da je BVB ponovo uzeo u obzir ovog domaćeg proizvođača nakon sedamdeset godina kada su i zadnji put nabavili vozila od Hessa. Nova vozila će u BVB nositi garažne brojeve od 9101 do 9108, a troškovi nabavke osam vozila su iznosili nešto preko 1,7 miliona

Prvo ovakvo vozilo za Basler Verkehrs-Betriebe (BVB) iz Hessa dugačako je oko 25 metara. Raspolaže sa 44 sjedišta, 162 mjesta za stajanje i 2 mjesta za invalidska kolica. U maju 2021. godine Hess je dobio dio međunarodnog tendera za električne autobuse koji je raspisao bazelski operater BVB (Basler Verkehrs-Betriebe) u Švicarskoj. U okviru istog tendera Mercedesu su dodijeljena 54 vozila. Prema tada objavljenim informacijama, predviđeno je da e-autobusi budu pušteni u rad od jeseni 2022. do proljeća 2023. godine, ali su vanjski faktori uzrokovali nešto kasniju isporuku prvog vozila. Operater planira do 2027. godine da izmjeni cijelu svoju flotu i pretvori je u flotu sa električnim vozilima.

Sa lighTram 25 OPP, Hess je ponudio niskopodno vozilo koje je sa skoro 25 metara bilo oko sedam metara duže od zglobnih autobusa sa dizel ili gasnim motorima koji su se ranije koristili. Shodno tome, autobus nudi više prostora za putnike i prtljag i ima prostrane prostore za stajanje na svim vratima, kao i prostrane prostore za dječja kolica ili osobe sa ograničenom pokretljivošću. Četiri dvokrilna vrata i jedna jednostruka vrata osiguravaju brzu razmjenu putnika.

Kostur samonoseće konstrukcije vozila iz porodice lighTram čine ekstrudirani aluminijumski profili sa posebnim kanalima u obliku slova C. Pojedinačni dijelovi više nisu zavareni, već spojeni pomoću patentiranog CO-BOLT sistema. Centralni elementi su dva velika glavna profila, profil krovnog okvira i profil bočnog zida. Oni su povezani nizom manjih profila. Gornji dio karoserije je u potpunosti izrađen od profila i ne zahtijeva daljnje oblaganje. Punom dužinom donje ploče karoserije prekrivaju jednostavni bočni poklopci, koji se mogu brzo zamijeniti ako su oštećeni. Prednje, zadnje i krovne obloge izrađene su od poliesterskih profiliranih dijelova ojačanih staklenim vlaknima.

Osovine 2 i 3 pokreću se tekućinom hlađenim motorima s permanentnim magnetima. Zahvaljujući upravljanoj četvrtoj osovini, vozilo ima istu upravljivost kao i normalni zglobni autobusi. Na krajnjem stajalištu vozila se mogu puniti po principu OPP (opportunity charging). Za to postoji pantograf na krovu. Snaga punjenja je 450 kW.