Naslovnica Novosti Argentinski Rosario pretvara dizelske autobuse u trolejbuse

Argentinski Rosario pretvara dizelske autobuse u trolejbuse

281
0
PODIJELI

U najvećem gradu u provinciji Santa Fe u Argentini trolejbuski sistem je dio javnog saobraćaja od 1959. godine, a trenutno se sastoji od dvije linije označene kao linije K i Q. A odnedavno se u njemu krenulo sa testiranjem novog modela trolejbusa.

Za zamjenu sadašnjih trolejbusa marke Marcopolo na glavnoj liniji K, koji su u upotrebi od 1994. godine, ali su izgrađeni 1988. godine, planirano je da se koristi 20 prerađenih dizel autobusa. Odabrana vozila su 11 godina stari 12-metarski dizel autobusi tipa Metalpar Iguazu na Mercedes OH 1618 SB šasiji, koji će biti potpuno renovirani i opremljeni električnom opremom. Ovakve stvari nisu nepoznate u Rosariju, jer je slična konverzija, iako zasnovana na drugom modelu dizel autobusa, već završena 2020. godine.

Prvi preuređeni Metalpar sada radi testne vožnje na mreži pod brojem 34 i službeno je predstavljen javnosti početkom decembra 2022. godine. Kupovina polovnih trolejbusa iz drugih gradova nije vjerovatna pa se okrenulo alternativnim rješenjima.

Marcopolo trolejbusi, koji su u radu od ponovnog otvaranja mreže prije 28 godina, pokazali su se veomo dobro, ali se sada bliže kraju svog korisnog vijeka uprkos velikom remontu u međuvremenu. Svi su već prešli preko milion kilometara u aktivnoj službi. Prvobitno su napravljeni za nikad otvoreni trolejbuski sistem u Belo Horizonteu u Brazilu, a došli su kao novi u susjednu Argentinu 1993. godine po povoljnim uslovima, a da nisu ranije korišteni.

Kompanija koja obavlja trolejbuski saobraćaj u Rosariju nije zadovoljna trolejbusima sa baterijama koje je 2017. godine isporučio ruski proizvođač TROLZA tip Megapolis, koji su nakon kratkog vremena pokazali značajna oštećenja karoserije, uključujući i pukotine, te su morali biti popravljeni uz velike troškove. Oni voze na liniji Q, koja je samo djelimično elektrificirana kontaktnom mrežom. Dostupno je 12 trolejbusa, a dodatna 2 trolejbusa dogovorena kao kompenzacija za kašnjenje u isporuci zapravo nikada nisu stigla u Argentinu.