Naslovnica Novosti Mercedes predvodi tržište električnih autobusa u Njemačkoj

Mercedes predvodi tržište električnih autobusa u Njemačkoj

285
0
PODIJELI

Prema podacima Chatrou CME Solutions 632 autobusa sa nultim emisijama registrovana su u Njemačkoj 2022. godini što predstavlja povećanje od 7% u odnosu na prethodnu godinu. Njemačka je na drugom mjestu u Evropi (ali prednjači u EU) po broju električnih autobusa, jer je samo Velika Britanija postala bolja sa 696 novih registracija električnih autobusa i autobusa na gorive ćelije.

Rast u odnosu na 2021. godinu je umjeren: dok je 2021. bila udvostručenje u odnosu na 2020. godinu, prošle godine je porast iznosio tek nešto više od 7% (2021. registrirano je čak 555 električnih autobusa uz 33 autobusa na gorive ćelije). Brojke se odnose na autobuse BEV (Battery Electric Vehicles) i FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles) od preko osam tona koji su prošle godine registrovani u Njemačkoj.

Mercedes eCitaro je vodeći na njemačkom tržištu električnih autobusa, a Mercedes vodi na tabeli električnih autobusa kao i prošle godine sa 296 novih registracija za spomenuti model. Na drugom mjestu nalazi se VDL Bus & Coach sa 106 isporučenih novih električnih autobusa. Ista situacija kao 2021. godine. Došlo je do promjene na trećem mjestu: tu se nalazi Solaris, sa 70 isporučenih autobusa sa nultom emisijom. Zanimljivo je da je po prvi put dobavljač obezbijedio više autobusa na gorive ćelije nego autobusa na baterije (28 BEV i 42 FCEV). MAN je zauzeo četvrto mjesto.

Prema podacima PwC-a, u 2021. godini ukupan broj autobusa sa nultom emisijom koji rade u Njemačkoj dostigao je 1.269. Kada se dodaju 632 vozila registrovana 2022. godine, dobijamo ukupan broj od 1.901 autobusa sa nultom emisijom koji danas voze u zemlji.

U 2022. godini kašnjenja u isporukama bila su prilično uobičajena pojava pa tako BVG još uvijek čeka na svojih 90 Ebusco električnih autobusa, a također Hamburger Hochbahn čeka isporuku od 50 naručenih vozila. To bi moglo ugroziti prognozu PwC-a objavljenu sredinom 2022.: prema konsultacijama, tada su njemačke transportne kompanije htjele kupiti skoro 3.400 autobusa na čisto električni pogon do 2025., uključujući 513 s pogonom na gorive ćelije. Do 2030. već postoje planovi za više od 5.500 dodatnih autobusa na električni pogon.