Naslovnica BHBus Info BHBus Info: Rekordna godina po uvozu i registracijama autobusa! (I)

BHBus Info: Rekordna godina po uvozu i registracijama autobusa! (I)

496
0
PODIJELI

Kao i svake godine, tako i ove donosimo presjek prethodne, 2022., u smislu uvezenih i po prvi put registrovanih autobusa u Bosni i Hercegovini. Naše istraživanje je obuhvatilo M2 i M3 autobuse te M2G – terenske autobuse.

U završnom članku prošle godine, nismo davali nikakve prognoze oko broja vozila i projekcijama za 2022. godinu, pošto je tržište i dalje bilo u post-kovid periodu, a počeli su se javljati i problemi oko cijena te isporuka novih vozila. Također, problem koji se javio je i nedostatak polovnih vozila. Kao i uvijek, bilo je zaista iznenađujućih kupovina i pozitivnih pomaka, a i tržište se ipak oporavilo i više nego smo očekivali. O tome govori i brojka od čak 432 autobusa koji su po prvi put registrovani. Ovo je apsolutni rekord otkako se statistika broji, a to je od 2010. godine. Ovo predstavlja porast u odnosu na prošlu godinu od nevjerovatnih 111,7%! Zaista fenomenalan podatak ili ako bi ga stavili u brojeve – 228 vozila više nego u 2021. godini. Kao i prošle godine, ovu statistiku smo odlučili staviti u tri članka. Pa da krenemo redom i sa prvim dijelom.

JANUAR
U periodu 01.01. – 31.01.2022. broj pristiglih vozila u BiH je bio 10, što i nije bio baš obećavajući početak, pošto je u januaru 2021. taj broj bio 14. Banja Luka, Travnik i Tuzla su ubilježili po dvije registracije, dok se ostali nisu istakli sa više od jedne registracije. Mercedes je predvodio proizvođače sa pet vozila, dok je Setra ubilježila tri registracije, a Iveco i Otokar su ostali na jednoj. Kada govorimo o Euro normi, najviše – šest – vozila je bilo sa Euro 5 normom, a prate Euro 4 sa tri vozila i Euro 6 sa samo jednim vozilom. Osam vozilo je registrovano sa dizelskim motorom i dva sa motorom na plin (CNG). Ovo ujedno znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2006. do 2021. godine, a najbrojnija su bila vozila koja su proizvedena 2007. godine – njih tri. Tokom januara smo imali samo jedno novo registrovano vozilo – Otokar Sultan za potrebe Federalnog ministarstva unutrašnjih poslova. Januar smo upamtili i po registraciji jednog od najdužih autobusa u Bosni i Hercegovini – Setre 419 UL u vlasništvu kompanije Travnik trans.

FEBRUAR
Februar, iako kraći mjesec, donio je poboljšanje pa je prijavljeno 25 registracija autobusa. Ističu se Tuzla sa sedam i Sarajevo sa četiri registracije. Ovaj mjesec je izdominirao MAN sa 11 vozila, dok je drugi bio Mercedes sa osam vozila. Euro 5/EEV motore imalo je 12 vozila, a Euro 6 njih osam, dok je bilo i pet vozila sa Euro 4 motorima. Od 25 vozila, njih 17 je bilo sa dizelskim motorom dok ih je osam registrovano sa motorom na plin (CNG). Ovo ponovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2006. do 2021. godine. Istakla se 2009. godina sa 11 vozila te 2012. godina sa dva vozila. Ovaj mjesec nije ubilježeno ni jedno novo vozilo. Februar možemo izdvojiti po nabavci dva autobusa kompanije Transturist iz Tuzle, a radilo se o MAN i Neoplan autobusima.

MART
U periodu 01.03. – 31.03.2022. letvica je podigla za malo, pa je stiglo 28 vozila, što je opet prilično povećanje u odnosu na isti period prošle godine (12 vozila). Banja Luka, Tuzla i Zavidovići su upisali po četiri vozila sa novim registracijama. Mercedes je pobjedio MAN 8-7, a dobar rezultat je ubilježio i Neoplan sa pet vozila. Što se tiče Euro normi izdominirala su vozila sa Euro 4 motorima – 15, dok je vozila sa Euro 5/EEV motorima bilo osam, a sa Euro 6 samo pet. Dizelski motor su imala 24 vozila, a plinski (CNG) samo četiri. Po treći put uzastipno imamo situaciju da su vozila u BiH stizala koja imaju godinu proizvodnje od 2006. do 2021. godine, a najbrojniji su bili autobusi sa godinom proizvodnje 2008. – ukupno devet. U martu je registrovano jedno novo vozilo i to Fiat Ducato u Banja Luci, a mjesec je ostao upamćen i po isporuci jubilarnog 10. vozila u floti, a prvog Neoplan Cityliner N1216 HD kompaniji Kuna tours iz Foče.

APRIL
Nastavilo se u dobrom ritmu i u aprilu o čemu svjedoči 49 novih registracija vozila. Apsolutni rekorder su bili Banovići sa 20 registracija, a istakla se još i Tuzla sa devet. MAN je ubjedljivo bio prvi sa 33 vozila, dok je Mercedes ovaj mjesec mogao dobaciti samo do devet vozila. Najviše – 31 – vozila je bilo sa  Euro 5/EEV motorima, dok je vozila bilo sa Euro 4 motorima bilo 16 te samo 2 sa Euro 6 motorima. Imali smo i prvi mjesec kada je bilo više registrovanih plinskih vozila (CNG) nego dizelskih. Rezultat je 28-21 u korist “plinaca”. April je vidio vozila koja su proizvedena u periodu 2007. – 2014. godina, a najbrojnija su bila vozila koja su napravljena 2009. godine – 29. Nažalost, nije bilo nikakvih novih vozila u ovom mjesecu, ali svakako se ističe 29 registracija CNG vozila u Banovićima i Tuzli.

MAJ
Za period 01.05. – 31.05.2022. stiglo je 31 vozila što je prvi pad ove godine. Najviše registracija je zabilježeno u Sarajevu – osam, dok se istakao još i Travnik sa tri registracije. Mercedes je uspio vratiti prvo mjesto u proizvođačima sa osam registracija, a zahvaljujući isporuci GRAS-u, drugo mjesto je zauzeo bjeloruski Belkonmmunash sa pet registracija. 14 vozila je bilo sa Euro 5/EEV motorom, 10 sa Euro 4 i samo dva sa Euro 6 motorom. Međutim, ubilježeno je i pet registracija električnih vozila, tj. trolejbusa za GRAS Sarajevo. Tako je pored pet električnih vozila ubilježeno još 25 sa pogonom na dizel te samo jedno sa pogonom na plin (CNG). Pristigla vozila su proizvedena u vremenskom periodu 2006. – 2022. godina, gdje se istakla tekuća godina sa pet, logično, novih vozila i 2010. godina sa također pet vozila. Pet trolejbusa koji su stigli su registrovani i kao nova vozila dok je registrovan i jedan nov Isuzu Turquoise pa je maj označen sa šest novih vozila.

JUNI
Za juni se standardno očekuje da bude dobar mjesec i nije razočarao pošto je stiglo 38 vozila. Najviše je registrovano u Banja Luci i Tuzli – po šest, dok je solidan rezultat imalo i Sarajevo – tri vozila. MAN je ponovo bio najbolji sa 11 vozila, a uspjeh grupe je upotpunio Neoplan sa 10 registracija. Mercedes je bio treći sa sedam vozila. Kada govorimo o eko normama, Euro 5/EEV motore je imalo 15 vozila, Euro 6 14, a Euro 4 devet vozila. Dizelskih autobusa je registrovano 33, a plinskih pet. Međutim interesantno je da se ovaj put radilo o pet autobusa sa LPG plinom umjesto uobičajenog CNG. Raspon godina proizvodnje pristiglih vozila se kretao od 2007. do 2022. Registrovana su četiri nova vozila i to po dva Mercedes Sprintera 519 i dva Neoplan Tourlinera. Možemo izdvojiti Mercedes Sprinter kompanije Murić trans iz Velike Kladuše, te Neoplan Tourliner kompanije Livno bus.

Sutra slijedi izvještaj za drugi dio godine, a vi do tada pogledajte i prvi dio galerije prinova koje su stigle u prošloj godini: