Naslovnica Novosti 30 MAN Lion’s City Efficient Hybrid autobusa za bonski SWB

30 MAN Lion’s City Efficient Hybrid autobusa za bonski SWB

393
0
PODIJELI

Stadtwerke Bonn (SWB) je 16. marta 2023. predstavila svojih 30 novih autobusa. Radi se o 15 solo (2-osovinskih) autobusa MAN Lion’s City 12 Efficient Hybrid modela svaki dužine 12.200 mm i također 15 zglobnih autobusa MAN Lion’s City 18 Efficient Hybrid modela dužine 18.100 mm. Solo autobusi imaju troja vrata, a zglobni četiri. Ovo je nešto novo za Bon. Prvi od novih autobusa stigao je u Bon u januaru, a posljednja četiri trebala bi krenuti sa radom u aprilu.

Motori novih autobusa smješteni su pozadi lijevo – naspram zadnjih vrata – u “ormaru motora”, iznad njih je ugrađen hladnjak. Motori solo autobusa proizvode 206 kW (280 KS), a motori zglobnih autobusa 243 kW (330 KS). Motori su usklađeni sa trenutno najstrožim Euro 6D standardom emisije. Zahvaljujući Efficient Hybrid System, autobusi štede do 26 tona CO2 godišnje i troše do 30% manje goriva. Autobusi imaju i automatski start-stop sistem: kada se autobus zaustavi na autobuskoj stanici ili ispred semafora, motor se automatski gasi. Čim vozač ponovo pritisne papučicu gasa, motor se automatski pokreće.

Prilikom kočenja, električna energija se stvara rekuperacijom, koja se koristi za punjenje ultrakapa (otpornika) u hibridnom modulu na krovu. Sve dok je motor u stanju mirovanja, električni sistem autobusa se napaja iz ovog skladišta, a sljedeći put kada se autobus pokrene, energija iz hibridnog modula podržava dizel motor, tako da proces pokretanja košta manje dizela ulje.

Od 7. jula 2024. godine pomoćni sistem pri skretanju bit će obavezan za sve nove autobuse. Ovim se želi spriječiti da biciklisti, pješaci i drugi učesnici u saobraćaju koji se nalaze u mrtvom uglu pored autobusa ne budu previđeni i na taj način dođe do ozljeda. Novi bonski autobusi već imaju ovaj sistem za skretanje.

Važno je napomenuti da će ova serija autobusa biti posljednji bonski dizel autobusi. Od sada će svi bonski autobusi biti na električni pogon. Uskoro će početi prvi odgovarajući tender za deset baterijskih solo autobusa (dužine 12 metara), koji će biti isporučeni na jesen 2024. godine. Trenutno je u toku procedura iskazivanja interesa u kojoj se proizvođači ovakvih vozila mogu izjasniti da žele isporuku. Slijedi zvaničan poziv za podnošenje ponuda, a dodjela je zakazana za jesen ove godine.