Naslovnica Novosti Svjetska premijera: Mercedes eCitaro na gorive ćelije

Svjetska premijera: Mercedes eCitaro na gorive ćelije

268
0
PODIJELI

Na Globalnom samitu javnog prevoza (UITP – Global Public Transport Summit) 2023., koji je održan u Barceloni od 4. do 7. juna, Daimler Buses je predstavio prvi serijski električni autobus sa gorivom ćelijom: Mercedes eCitaro Fuel Cell. Novi autobus za redovne prevoze bez emisija štetnih gasova kombinuje širok domet sa velikim kapacitetom putnika. U varijanti zglobnog autobusa, dostupnoj od juna, eCitaro sa gorivom ćelijom može da vozi oko 350 kilometara bez potrebe za punjenjem, nudeći prostor za do 128 putnika. Tako ovi eCitaro autobusi mogu neprimjetno zamijeniti gradske autobuse s motorima s unutrašnjim izgaranjem. U isto vrijeme, to je idealan dodatak za prevoznike s postojećim električnim voznim parkom koji žele raditi na dugim linijama bez potrebe za punjenjem i bez potrebe za dodatnim autobusima.

eCitaro Fuel Cell je baziran na baterijsko-električnom pogonskom sistemu sa NMC 3 baterijama visokih performansi. Ova kombinacija omogućava posebno ekonomičan rad, jer je električna energija iz mreže dostupna po nižoj cijeni od zelenog vodika, a sofisticirani elektronski upravljački sistem na najbolji mogući način reguliše kombinaciju snage baterije i rada gorivih ćelija. eCitaro Fuel Cell je također značajno bolji u potpunom i korisnom skladištenju energije koja se povrati tokom kočenja rekuperacijom u velikim baterijama.

Na kraju, ali ne i najmanje važno, ogroman kapacitet baterije od maksimalnih 392 kWh u zglobnom autobusu također omogućava korištenje visokog nivoa pogonske snage na dužim udaljenostima – na primjer na usponima u planinskom terenu. Zahvaljujući povoljnoj raspodjeli težine baterija i gorivih ćelija, ova tehnologija omogućava veliki kapacitet putnika. Zahvaljujući velikom dometu, mogućnost punjenja na putu nije predviđena, jer je punjenje uvijek vrši utikačem u depou.

Prije pokretanja serijske proizvodnje u junu, eCitaro je morao proći brojne testove izdržljivosti i funkcionalnosti. Fokus je bio posebno na novim gorivim ćelijama i sistemu vodika. Rezervoari vodika su već testirani na otpornost na vatru, udarce i temperaturu u skladu sa novim UN ECE R 134 standardom. Novost je unaprijeđeni sistem upravljanja toplotom, koji je testiran u ekstremno toplim i ekstremno hladnim okruženjima. Nove komponente eCitaro Fuel Cell vozila uspješno su prošle sve testove.

Pored novog eCitara Fuel Cell, Daimler Buses je na UITP 2023 izložio svoju ponudu usluga za rad električnih autobusa. Stručnjaci savjetuju kupce o prelasku na elektromobilnost, pa čak i obezbjeđuju infrastrukturu za punjenje, upravljanje punjenjem i upravljanje voznim parkom na zahtjev. Posebno kada se upravlja električnim autobusima, analiza operativnih podataka za autobuse u cilju optimizacije ekonomske efikasnosti igra sve važniju ulogu. Daimler Buses je stoga jedan od prvih proizvođača vozila u Evropi koji nudi TiGR virtuelni interfejs podataka. Ovo omogućava transportnim operaterima sa mješovitim voznim parkovima da koriste homogenu bazu podataka za cijelu flotu. Za sveobuhvatnu analizu podataka o radu vozila, OMNIplus On portal nudi brojne funkcije od praćenja potrošnje energije do daljinske dijagnoze u realnom vremenu uz OMNIplus On Uptime pro uslugu. Kao rezultat novih OMNIplus eProcurement interfejsa, sopstveni ERP sistemi kupaca mogu biti povezani na OMNIplus eShop, što znatno olakšava nabavku rezervnih dijelova. Kursevi obuke i ugovori o eServisu dopunjuju široku ponudu OMNIplus-a.