Naslovnica Novosti VDL i Schaeffler zajedno rade na shuttle vozilima bez vozača

VDL i Schaeffler zajedno rade na shuttle vozilima bez vozača

69
0
PODIJELI

VDL Groep i dobavljač automobila Schaeffler najavili su zajedničko istraživanje, razvoj i proizvodnju nove generacije samovozećih električnih shuttle vozila za javni prevoz. Dvije porodične kompanije su pokazale prvo demo vozilo na IAA Mobility u Minhenu.

VDL i Schaeffler kažu da su trenutno u naprednim pregovorima s vlastima javnog prevoza i operaterima o pilot projektima. Prema planu puta, testiranje vozila na ulicama bit će moguće najvjerovatnije od 2025. godine: “Ciljni obim proizvodnje će zavisiti od ostvarive prodaje, ali se predviđa da će se proizvoditi nekoliko hiljada vozila godišnje počevši od 2030. godine.”, navode VDL i Shaeffler.

Vozilo će nuditi 9 sjedišta (6 fiksnih, 3 preklopna) sa približnom nosivošću od 1.000 kg. Njegove dimenzije će biti 5 x 2,2 x 2,8 metara (DxŠxV), a težina do 5.000 kg. Opremljen unutrašnjim nadzorom koji se povezuje sa kontrolnom sobom, ima integrisanu kameru i radarske senzorske sisteme. Dizajn uključuje velika vrata prilagođena invalidskim kolicima, niski ulaz i maksimalnu brzinu od 70 km/h.

Partneri predviđaju da se “očekuje da će potražnja za samovozećim shuttle uslugama porasti u narednim godinama, posebno u mnogim većim gradovima u Evropi, Sjevernoj Americi i dijelovima Azije do kraja ovog stoljeća. Predviđena strateška saradnja između Schaefflera i VDL-a naglašava važnost uključivanja u ovaj razvoj u ranoj fazi. Zajedno, obje kompanije imaju za cilj ubrzati razvoj shuttle vozila koja se mogu proizvoditi u komercijalnom obimu”.

Schaeffler, na svojoj poziciji vodećeg svjetskog dobavljača automobilskih sistema i komponenti za elektrificirane pogonske sklopove, kao i inovativne upravljačke sisteme (promet 2022.: 15,8 milijardi eura), predstavio je tzv. upravljački sistem i bateriju u modularnom rješenju. Platforma Mobileye Drive dizajnirana za shuttle vozila omogućava autonomnu vožnju koristeći namjenski izgrađene EyeQ procesore, redundantne senzorske sisteme surround kamere i radarske senzore, kao i rješenja za mapiranje.

Planirano je da Njemačka bude prva zemlja u kojoj će raditi novorazvijeni i proizvedeni shuttleovi, zahvaljujući činjenici da je prva zemlja u Evropi koja je odobrila SAE nivo 4 za upotrebu na javnim putevima.