Momak, ovdje nema politike
Ja na ovom forumu nit sam kudio Radojičića nit sam ikad hvalio nit hvalim Stanivukovića. A evo možete zaključiti za koga sam i protiv koga. A opet sam neutralan i nikad (ili vrlo rijetko i diskretno) ne ističem to na forumu.
Nazvati neke mjere populističkim i navlakušom može se tek kad se one ne ispune. I to šta obeća a ne uradi ne treba pripisivati njemu nego je još super ako bilo šta uradi obzirom koliko ga koči skupštinska većina
Dalje, cijene goriva su u padu; ako se ovako nastavi da jedva čekam da vidim hoće li prevoznici aplicirati za novi, jeftiniji cjenovnik i za koliko će biti to pojeftinjenje. Naravno nema od toga ništa..
https://banjaluka-24.com/cijene-padaju-dizel-od-jutros-jeftiniji-na-pumpama-u-srpskoj/
Ovo jesu populističke mjere, radili su ih prethodnici ali je veći problem što ih rade i ovi, isto kao i ova "pomoć" od Vlade RS. Nisam za to i imam pravo da kažem svoje mišljenje, neću da ćutim dok nam sa svih strana čerupaju budžet grada i jedni i drugi da zadovolje svoje potrebe. Kome je potrebna manja stopa poreza na nepokretnosti koju su usvojili ovi iz SNSD-a, kome je potrebna subvencija za grijanje na EKO Toplanu koju je predložio gradonačelnik, a koju nisu podržali ni svi odbornici PDP-a u Skupštini grada? Sve su to populističke mjere, gotovo pred svake izbore vladajući, i ovi i oni, “zavlače ruku” u budžet i populističkim mjerama, kao što su razni socijalni benefiti, poput povećanja penzija (zanemarujući povećavanje životnih troškova, ali o tome se ne priča), obećavanja podrške i pomoći bez finansijskog pokrića i slično, stiču naklonost neupućenih građana koji vide samo “jednu stranu novčića”. Obećavaju se subvencije i nude bez jasno definisanog plana, na način da pokušavaju ugasiti trenutni požar, a to što će kasnije biti u većem problemu njih mnogo ne dotiče, znamo svi gdje su subvencije, bez pokrića, od strane Kantona Sarajevo dovele GRAS.
Zar se nešto može promijeniti na bolje sa ovakvim mjerama, gdje Grad razgovara samo sa prevoznicima i njima isplaćuje subvencije i to samo za jeftinije karte i polaske na nekim linijama?
Pretpostavka solidnog javnog prevoza jeste učestvovanje lokalne vlasti koja raspiše tender, traži neku frekvenciju vožnji, neki kvalitet vozila, i NUDI SUBVENCIJE za to, a ne za karte.
Traženje kompromisa između privatnih prevoznika i gradskih vlasti je stvarno vrlo teško, ali Grad ne može očekivati da će sa subvencijama za karte i linije koje nisu rentabilne imati kvalitetan javni prevoz. Ovako više ne može da funkcioniše javni prevoz u gradu. Problem je u tome da privatnik uvijek želi PROFIT (što je apsolutno opravdano), dok javni prevoz nikad nije čisto komercijalna stvar. Svi znamo ko nas je doveo u ovu situaciju i o tome ne treba raspravljati, problem je što je nova administracija uložila minimalne napore da se zatečeno stanje promijeni.
Grad treba da zauzme čvrst stav i da strane na stranu građana, a to jedino može uraditi ako uđe u postupak potpisivanja novog ugovora koji će biti napisan u korist Grada i građana, potrebno je da Grad ima veću kontrolu nad javnim prevozom i veći uticaj u slučaju spora nego ugovoreni prevoznik.
Finansiranje javnog saobraćaja košta puno, ali ukoliko je javni prevoz dobar, nema:
- strašnog zagađenja vazduha
- buke i ogromnih gužvi na raskrsnicama
- automobila parkiranih na svim mogućim i nemogućim mjestima
- potrebe da se za izgrade parking mjesta i podzemne garaže
- potrebe da se čitava ta betonsko-asfaltna infrastruktura redovno održava i da se na to troše ogromna sredstva iz budžeta
Najkritičnija je ona totalna besparica kod vlasti, tako da i najbolje ideje završe na argumentu "nemamo novca za takve, velike, projekte", novca ima i može se pronaći, samo volje i želje da se nešto konkretno uradi manjka.
Što se tiče poskupljenja, ovo je izjavio Mijić:
"Ovo je cjenovnik koji je predložen i formiran na cijenu goriva od 3,09 KM, a sljedeće poskupljenje ili smanjenje ide na +/- 20 odsto."
Čisto sumnjam da će cijena goriva ići ispod 3KM, ali ako se to desi, gotovo sam siguran da će se stvoriti pritisak na prevoznike da cijenu karata umanje za 20%.