Eh kolega Marko hvala ti na postavljenim pitanjima.. mnogo toga pozelim reci ili jos slika staviti ali je preko mobitela jako jako naporno.. nadam se da cu uskoro dobiti pristup laptopu pa ce sve biti dosta jednostavnije.. sto se tice Poslovnih jedinica, tri su glavne tzv Regionalne enote a to su Celje, Ljubljana i Nova Gorica. Unutar tih enota posluju manje Poslovne enote. Ne bih znao nabrojati sve ali tu imamo Slovenj Gradec, Velenje, Mozirje, Sl. Konjice, Zagorje ob Savi, Ajdovscina, Postojna, Sezana, Koper, Kocevje, Tolmin.. itd, ima sigurno jos poneka.
Sto se tice usporedbe autobusa, na osnovu tih mjesec dana koliko sam se druzio s njima, prije svega mogu reci da je dozivljaj voziti i jednog i drugog, pogotovo za nekog poput mene koji je novi u ovom poslu. Mercedes je bio star oko godinu i po i imao je na satu oko 300 000. Man je bio star tri mjeseca i na kraju augusta je imao 80 000 na satu. To je dokaz da se vozila bukvalno ne gase a samim tim znaci i da su dosta pouzdana.
Mercedes je bio sa 6 brzinskim manuelnim mjenjacem dok je kod Mana bio 12 brzinski automatski mjenjac. Posto je linija isla cijelim putem autocestom puno mi je bio bolji Man. Jedino je kod njega bilo specificno da je prilikom kretanja nekad mocno primao gas a nekad lijeno i tromo. Interesantno da se meni bio jednom ugasio na izlazu sa autobuske stanice u Karlshrue, neobicno za automatika da se ugasi. Drugih gresaka nije bilo ni na Manu ni na Mercedesu. Man je bio dosta bolji uz brdo, doslovno nije osjecao uzbrdicu. Mercedes je bio "mercedesovski lijen" uz brdo i cesto smo morali vracati u petu brzinu. Tu se ta dva autobusa ne mogu porediti nikako. Potrosnja im je bila priblizno ista, iako se ne sjecam bas tacno mislim da se kretala oko 25-30 litara.. ali to stvarno ne bih znao tacno reci.
Kod Mercedesa je prednost da prilikom tankanja, oba rezervoara su na jednom mjestu, i gorivo i adblue. Kod Mana je adblue nazad pa je potrebno pomjerati autobus da se natanka adblue. Kod Mercedesa je prednost laksi prihvat putnika, u Mana kad ulazis dosta vise moras podignuti nogu, nezgodno je za starije putnike. Cini mi.se da Mercedes za nijansu bolje ima odradjen kokpit i sve komande za vozaca. Sve je ergonomicnije i vise na dohvat ruke, bar se meni tako cinilo. Retrovizori su puuuno bolji, veci i pregledniji kod Mercedesa.
Kod Mana mi se svidio taj osjecaj prilikom voznje, vozacko mjesto je za nekih 20ak cm vise nego u Mercedesu pa samim tim osjecaj voznje i stajanja na cesti je mocniji. Tome doprinosi i duzina od 14 m, sa pratecom osovinom koja tiho zuji iza osjecas se ko tenk na cesti. Zanimljivo je kako su Manovi inzinjeri rasporedili polozaj osovina kod ovih troosovinaca. Nista ga nije teze voziti od obicnog dvoosovincs jer je razmak ixmedju prve i druge osovine tek nesto veci nego kod dvoosovinca. Kad se parkiraju jedan pored drugog Man mi je dosta robusniji od Mercedesa, malo zbog tog sto je poviseniji a malo zbog tog sto mu je klima naprijed.
Za putnika bih prije izabrao Mercedesa, sjedista su bogatija i udobnija, kvalitet izrade je bolji. Man me po tom pitanju razocarao, kao da je izabrao najjeftiniju mogucu imitaciju koze za naslonjace za glavu a ne zaboravimo da se radi o extra paketu opreme. U oba busa stolovi su bili nazad i sva sjedista imala su uticnice. Na kraju kad bih birao, nakon svega opet bih tesko odlucio.. objektivno Mercedes je bolji, a subjektivno izabrao bih Mana 😏