Autor Tema: GP Banja Luka - Razno/Diskusije  (Posjeta: 216782 vremena)

0 Članova i 3 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #330 u: 21 06, 2022, 18:49:03 poslijepodne »
Pohvale za Autoprevoz zbog kupovine novog autobusa. Ali naravno tu idu i kritike jer su ti autobusi u BL manje vise postali jako česti kroz proteklih par godina. Moje pitanje je da li vi smatrate da li će se Autoprevoz zaustaviti na ovoj prinovi ili će možda kupiti jos par ovakvih modela kao što su prije par godina uradili sa zlatnim manovima. I da li bi potencijalna kupovina ovakvih autobusa mogla baciti njihove stare manove modela NL 263 i 313 u zaborav ili čak i koji king long?

Zašto kritika? Zato što su ti autobusi prisutni u BL u velikoj mjeri? Slušaš li ti sebe Ognjene šta pričaš, pođi od činjenice da su ti autobusi kvalitetni i pouzdani, najstarije generacije Mercedesa i MAN-ova danas dani gaze kilometre i ne posustaju. Kad se nabavi naka ŽNJ marka kažete egzotika, nema dijelova, daj Švabe, kad se nabavljaju švabe kažete monotono, jedno te isto non stop. Kritika ti nikako nije na mjestu.

Drugi dio pitanja, niko ne zna šta je u glavi vlasnika firmi kad je u pitanju nabavka vozila. Bočac je svoje gradske i prigradske MAN-ove skoro u potpunosti izbacio iz saobraćaja i zamijenio ih gradskim Mercedesima i prigradskim Setrama. Pavlović uporedo kupuje A21 i C1 facelift, a Autoprevoz kupuje polovne buseve od 2014. Zadnja nabavka novih vozila za gradski prevoz je bila u februaru 2013. kad su dovezli pet novih Kobri, a prije toga novembar 2011. kad je stiglo 9 King Longova.

Nedavno sam se vraćao iz Trna jednim King Logom (mislim 1293), u Zalužanima crklo nešto oko vazdušnog oslanjanja, morali smo svi preći u drugi bus. Drugi bus, takođe King Long (mislim da je 1291) je imao zvuk motora kao Mercedes pa nije isključeno da mu je mijenjan motor.

Po meni je upravo nabavka tih King Lingova spustila Autoprevoz na zemlju jer su se relativno rano počeli kvariti, pa su iz se Autoprevoza urazumili i počeli kupovati evropske PROVJERENE marke
« Zadnja izmjena: 21 06, 2022, 18:50:38 poslijepodne od Marko_BL417 »

Offline Ognjen07

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 157
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #331 u: 22 06, 2022, 11:01:31 prijepodne »
Kritika je možda, to jeste sigurno pregruba riječ. Jasno je da su King Longovi kupljeni jer se za nešto manje pare mogu kupiti nova vozila i sa tim se dobija na boljem prosjeku starosti voznog parka te samim tim se dobija na bodovima pri izboru novih linija. Kritika je vezana za to što se ovakva provjerena i kvalitetna vozila prije nisu krenula kupovati, a očigledno je da sam se pogrešno izrazio.

Offline makljen1123

  • Član
  • *
  • Postova: 485
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #332 u: 22 06, 2022, 11:38:03 prijepodne »
Morali su kupovati nova vozila jer su bili AD društvo..Vise to nije AP pa su poceli sa polovnjacima.Da su im bilo sta bili od pomoci novi autobusi  ne bi sigurno izgubili najjacu liniju br.1

Offline Ognjen07

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 157
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #333 u: 22 06, 2022, 13:36:05 poslijepodne »
Pa dobro, ima tu jos stvari kada se priča o raspodijeli linija, a autobusi su samo jedan dio toga. King Longovi jesu zaista losiji busevi i to se sada sve odbija od glavu. Ali ne smijemo isključiti činjenicu da su mogli malo ranije početi nabavljati ovakve tipove autobusa kao ovaj od nekidan. Isto nije sporno da se nešto stariji Manovi odlično drže sve ove godine te da to nikad nisam osporio.

Offline SyntaxBL

  • Novi član
  • *
  • Postova: 77
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #334 u: 22 06, 2022, 18:31:02 poslijepodne »
Meni nikako nije jasno zašto Pavlović ne ide u podmlađivanje svog voznog parka imajući u vidu da ipak oni drže najviše gradskih linija, a sa druge strane imamo Bočac koji drži upola manje gradskih linija i aktivno ulaže u svoj vozni park.

Elem, opet najavljuju obustavu saobraćaja, pominju se i raskidi ugovora.
https://mondo.ba/Info/Drustvo/a1150186/Banjalucki-prevoznici-najavili-novi-protest.html

Offline Ognjen07

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 157
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #335 u: 22 06, 2022, 23:35:56 poslijepodne »
Pa zašto oni to ne rade, samo oni znaju. Da li će to možda biti masovna nabavka vozila, mada teško poučeni sadašnjim iskustvima,  niko ne zna. Mi se nadamo najboljem. Vrijeme je pred nama i čekamo da vidimo sta će se desiti.

Što se tiče obustave saobraćaja sigurno je da će prevoznici pokušati povećati cijene karata po svaku cijenu, te nas ne treba iznenaditi ako nekad u skorijoj budućnosti ne bude i većih, odnosno vremenski dužih obustava saobraćaja.

Koliko sam primijetio prevoznici su proglasili letnji red vožnje koji je stupio na snagu 20.6.2022.


Spajanje dva posta u jedan, jer su napisani u roku od 1h.
Moderator: Slavisa
« Zadnja izmjena: 23 06, 2022, 01:48:40 prijepodne od Slavisa »

Offline SyntaxBL

  • Novi član
  • *
  • Postova: 77
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #336 u: 27 06, 2022, 13:54:28 poslijepodne »
Od petka Banjaluka ostaje bez javnog prevoza?

Citat:
U ovom trenutku, izvijesno je, od 1. jula Banjaluka neće imati javni prevoz. Takav epilog najavio je gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković nakon sastanka koji je trebao biti održan sa predstavnicima Gradske uprave, prevoznika i odborničkih klubova Skupštine grada, na kojem se nisu pojavili predstavnici skupštinske većine koju predvodi SNSD.

“Imamo saglasnost DEMOS-a i SPS-a oko novog cjenovnika, dio odbornika koji je u petak bio neodlučan danas se nije pojavio”, rekao je Stanivuković ističući da mu se čini da pojedini o ovom pitanju i ne žele pregovarati.

“Ja od 1. jula ove ljude ni svojim autoritetom, ničim ne mogu da natjeram da nastave sa odvijanjem javnog prevoza”, rekao je Stanivuković ističući da grad ne može da preuzme na sebe posljedice povećanja cijena goriva u iznosu od 100% u odnosu na decembar prošle i januar ove godine.

“Skupštinska većina traži da grad preuzme 4 miliona na sebe, mi imamo trenutno 200 hiljada. 3.8 miliona ne postoji u budžetu. Ako bismo pristali na to sada iduće godine bismo morali naći u budžetu osam miliona maraka”, rekao je Stanivuković.

Novu šansu za rješenje Stanivuković nudi sutra kada poziva predstavnike skupštinske većine na sastanak, ali i u srijedu kada će se odlučivati o stavljanju prijedloga novog cjenovnika na dnevni red Skupštine grada.

“Ako neko kategorički odbija rješenje, pravi se da problem ne postoji onda vi povećavate gotovost da dođete do rješenja”, rekao je Stanivuković najavljujući mogućnost da se rješenje problema potraži i pred prostorijama onih koji rješenje odbijaju.

U ovom trenutku za novi cjenovnik u Skupštini grada Banjaluka 14 ruku podržava novi cjenovnik od potrebnih 16, zbog čega je Stanivuković pozvao Ujedinjenu Srpsku i Socijalističku partiju da podrže rješenje koje bi očuvalo odvijanje javnog prevoza u gradu na Vrbasu, ali i radna mjesta prevoznika.

Procedure izmjene cjenovnika su takve da kada se složi Gradska uprava na to saglasnost mora da da i Skupština grada, rekao je Dejan Mijić predsjednik Udruženja saobraćaja i veza Republike Srpske i direktor jednog od preduzeća koji vrše usluge javnog prevoza u Banjaluci.

“S obzirom na to da nema cjenovnika mhesečnih karata za jul mi od 1. jula nećemo voziti na gradskim i prigradskim linijama”, rekao je Mijić. Nije htio da komentariše potez skupštinske većine ističuću kako je zainteresovan jedino za rješenje problema koji prevoznici imaju, a zbog kojeg bi mogli ugasiti svoja preduzeća i otpustiti radnike.

Izvor: N1 INFO - Od petka Banjaluka ostaje bez javnog prevoza?

Offline SyntaxBL

  • Novi član
  • *
  • Postova: 77
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #337 u: 28 06, 2022, 00:58:20 prijepodne »
Pričali smo ovdje o plaćanju prevoznika po pređenom kilometru, navodno su prevoznici ponudili, kako prethodnoj tako i ovoj administraciji, da Grad preuzme naplatu karata i da prevoznike plaća po pređenom kilometru i na osnovu kategorije linije, što su oni odbili jer su potrebna velika ulaganja u samom startu i zbog neizvjesnosti povrata.  Ovakav potez od GU je skroz besmislen, šta vi mislite? Postoje li neki drugi modaliteti za rješavanje ove situacije?
« Zadnja izmjena: 28 06, 2022, 01:01:11 prijepodne od SyntaxBL »

Offline Ognjen07

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 157
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #338 u: 29 06, 2022, 11:43:50 prijepodne »
Izbeštaj sa "terena" 28.6:

Autoprevozov King long gbr 1293  bio je u kvaru. Stajao je na stanici prije pruge u Zalužanima kada se ide iz pravca grada. Problem je izgleda opet sa vazdušnim jastucima, ili kako se to već stručno kaže. Kažem opet jer je Marko rekao da je prije neki dan taj isti bus imao očigledno isti problem. Bus je stajao negnut na desnu stranu, dok su majstori radili nešto oko njega, a servisno vozilo ke stajalo nedaleko od busa.
Takođe bi bilo korisno napomenuti da je vozilo bilo na liniji 2.

Druga stvar se riče Bočcovog Mercedesa C1 falcelit. On izgleda ima sličan problem kao King long. Dakle stajao je u garaži  na potpuno ravnom asfaltu dok je buo nagnut na stranu vozača.
Čini se da je sličan kvar bio u pitanju.

Treća stvar vezana je takođe za Bočac. Ovog puta se radi se Mercedesu druge generacije, odnosno C2. Stajao ja malo sakriven u garaži pa se nije moglo sve detaljno vidjeti. Čini se da je skinut prednji branik, što se i ne čini previše strašno, možda je puklo neko crijevo ili slično. Ipak, kada se malo bolje zagleda, čini se da je lijeva strana šajbe malo zagorila,  kao da je izbio požar na vozilu, što bi zaista bila prava šteta s obzirom na to da je to vozilo 2014. godište i zasigurno najbolje i najkvalitetnije u gradu.

Napomenuću da je ovo sve moje mišljenje vezano za prethodne 3 situacije. Nisam stručnjak za mahaniku i kvarove autobusa pa ako sam negdje napravio neku grešku zamolio bih za razumijevanje. Ako neko zna nešto više vezano za ovih par slučajeva bilo bi poželjno da ovdje malo konslultujemo vezano za to.

Takođe ću pitati da li bi se mogla otvoriti nova tema na forumu, odnosno tema gdje bi "obavještavali" koji su busevi na kojim linijama svakog dana.

Offline The_Dubster

  • Administrator
  • Legenda
  • *
  • Postova: 11176
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #339 u: 29 06, 2022, 15:49:46 poslijepodne »
Vezano za temu, ako će vam biti lakše pratiti tako - otvorite.

Mada ako već slikate buseve, kad ih postavite u temu uglavnom se vidi koji je bus na kojoj liniji, ali eto vi odlučite. Nemojte samo da se tema pretvori u privatnu temu za lupanje i nabijanje broja postova.

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #340 u: 29 06, 2022, 15:57:52 poslijepodne »
Bo bi se trebalo bar 80-90% autobusa ispratiti preko cijelog dana svaki dan u kontinuitetu da bi tema ispunila svoju svrhu

Offline Ognjen07

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 157
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #341 u: 30 06, 2022, 11:14:49 prijepodne »
Kada malo bolje razmislim  to bi se možda i moglo uraditi za Autoprevoz zbog garažnih brojeva ali bi bilo suludo pamtiti tablice ostalih autobusa Bočca, Pavlović i ostalih.

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #342 u: 30 06, 2022, 12:23:42 poslijepodne »
Sve gradske i prigradske linije u Banjaluci sutra prestaju sa vožnjom

https://bigportal.ba/banjalucki-prevoznici-ne-odustaju-sutra-autobusi-najvjerovatnije-staju/

Offline The_Dubster

  • Administrator
  • Legenda
  • *
  • Postova: 11176
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #343 u: 30 06, 2022, 14:10:06 poslijepodne »
biće interesantno ovo ispratiti....

nažalost opet ispaštaju građani...

Offline Slavisa

  • Global Moderator
  • Legenda
  • *
  • Postova: 1425
    • Profil
Odg: GP Banja Luka - Razno/Diskusije
« Odgovori #344 u: 30 06, 2022, 19:27:44 poslijepodne »
Izbeštaj sa "terena" 28.6:

Autoprevozov King long gbr 1293  bio je u kvaru. Stajao je na stanici prije pruge u Zalužanima kada se ide iz pravca grada. Problem je izgleda opet sa vazdušnim jastucima, ili kako se to već stručno kaže. Kažem opet jer je Marko rekao da je prije neki dan taj isti bus imao očigledno isti problem. Bus je stajao negnut na desnu stranu, dok su majstori radili nešto oko njega, a servisno vozilo ke stajalo nedaleko od busa.
Takođe bi bilo korisno napomenuti da je vozilo bilo na liniji 2.

Druga stvar se riče Bočcovog Mercedesa C1 falcelit. On izgleda ima sličan problem kao King long. Dakle stajao je u garaži  na potpuno ravnom asfaltu dok je buo nagnut na stranu vozača.
Čini se da je sličan kvar bio u pitanju.

Kao prvo: za Autoprevoz i njihove King Long-ove nema šta pričati sasvim je normalna pojava vidjeti u gradu da su se pokvarili i da su majstori oko njih.

Kao drugo: nemoj letjeti pred rudu, upoređuješ vozilo koje se u sred obavljanja posla na linijskom prevozu pokvarilo i vozilo koje je stajalo par dana u garaži, i ispostilo zrak. To je sasvim normalno da nakon nekog stajanja mora da se spusti jedna strana ili prednji, zadnji dio.

I još da ti kažem ja koji sam svaki dan na ulicama grada Banja Luke, rijetko kada sam vidio nekog Mana ili Citara nebitno kojeg da su ostali u kvaru na putu
I naravno najčešće to budu Cobre i King Long-ovi


Treća stvar vezana je takođe za Bočac. Ovog puta se radi se Mercedesu druge generacije, odnosno C2. Stajao ja malo sakriven u garaži pa se nije moglo sve detaljno vidjeti. Čini se da je skinut prednji branik, što se i ne čini previše strašno, možda je puklo neko crijevo ili slično. Ipak, kada se malo bolje zagleda, čini se da je lijeva strana šajbe malo zagorila,  kao da je izbio požar na vozilu, što bi zaista bila prava šteta s obzirom na to da je to vozilo 2014. godište i zasigurno najbolje i najkvalitetnije u gradu.

Kao treće: Opet letiš pred rudu i pišeš dezinformacije, molim te prije nego što napišeš dobro promisli šta ćeš napisati.

Branik jeste skinut i lijevi far sa njim, u pitanju su sano radovi na prednjem dijelu vozila.
Čista nebuloza je da kad se malo bolje zagleda da se vidi šajba kako je izgorila.

Kao četvrto: počneš pisati tekst u kojem misliš da je to nešto oslovljeno sa "mislim da je to u pitanju" i pola teksta ide u tom smjeru, a druga polovina je totalno obratna i tvrdiš da je to što si na početku teksta samo mislio.

Bo bi se trebalo bar 80-90% autobusa ispratiti preko cijelog dana svaki dan u kontinuitetu da bi tema ispunila svoju svrhu

Slažem se sa Markom, nema potrebe za tom temom jer nas je ako se ne varam 5 u BL aktivnih forumaša, to bi se samo prvih par dana pratilo poslije bi se zapustilo i eto bez veze otvorene teme.
Nije to sve lako kao što izgleda, da nas je više aktivnih iz BL možda bi se i moglo nešto ovako ne vjerujem.