Autor Tema: GRAS - kroz istoriju  (Posjeta: 35923 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #15 u: 29 04, 2020, 21:36:11 poslijepodne »
Svaka čast na izvlačenju ovih slika, vrijedi ih (ponovo) vidjeti

U vezi ovog crvenog Ikarusa, ili ova oznaka nije IK-161B već samo 161 ili je polovan došao u Sarajevo, a prije toga je vozio u Beogradu. Ili je trebao biti u Beogradu ali se prodaja okrenula za Sarajevo...

Offline Manas

  • Vozač Autobusa
  • Legenda
  • *
  • Postova: 1154
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #16 u: 29 04, 2020, 23:29:43 poslijepodne »
Mislim da je ta oznaka B predstavljala verziju sa MANovim motorom al opet nisam siguran.

Ovi zglobni su se prestali proizvodit 1987., a prema podacima ovi u GRAS su stigli 1990. pa je vrlo moguce da su bili polovni.
« Zadnja izmjena: 29 04, 2020, 23:33:56 poslijepodne od Manas »

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #17 u: 29 04, 2020, 23:59:30 poslijepodne »
Davno sam u nekoj autobuskoj grupi na fb (mislim "Ikarbus autobusi") pitao šta znači to B, rekoše da su tu oznaku nosili autobusi koji su namijenjeni za Beograd...

Offline amfan

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 161
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #18 u: 30 04, 2020, 00:09:39 prijepodne »
Ne, ne, oznaku za MAN motor predstavlja sami model, IK-161. IK-160 bio je model s Rabinim motor. Prije nego što nastavim, morate znati da je, po mom ukusu, Ikarus imao izuzetno glupo (d)označavanje modela. Tako je model IK-160 (Raba motor) kasnije preimenovan u IK-161R (gdje je R označavalo Rabu). Ovo "B" u modelima vjerojatno nije označavalo Beograd (bilo ih je s B oznakom svugdje, pa tako i u Splitu), već jednostavno "B" model, drugačiji od prethodnog. Razlike između običnog i B bile su baš minijaturne, tipa drugačije grijanje ili nešto slično. Nikakve suštinske razlike nije bilo. Mislim da je zglobni model s Raba motorom zapravo prvo označavan kao IK-160, pa IK-160B pa onda opet IK-160. Takva je situacija bila u Splitu. Popriličan nered.


Ne znam odakle podatak da su se takvi modeli prestali proizvoditi 1987., ali svakako nije točan. Tek te godine (ili krajem prethodne) je izašao model s MAN-ovim motorom, a ovakve Ikarusi radili su se debelo u sredinu 90-ih.
« Zadnja izmjena: 30 04, 2020, 00:10:51 prijepodne od amfan »

Offline Manas

  • Vozač Autobusa
  • Legenda
  • *
  • Postova: 1154
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #19 u: 30 04, 2020, 19:48:04 poslijepodne »
Hvala na ispravci i informacijama. Je li GRAS prije rata kupovao samo nova vozila?

Offline amfan

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 161
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #20 u: 01 05, 2020, 05:28:18 prijepodne »
Od druge polovice 60-ih u pravilu da, vjerojatno uz koju iznimku. Nova (domaća) vozila bila su norma kod svih gradskih prijevoznika do raspada Jugoslavije.

Offline Milcho

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 176
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #21 u: 06 05, 2020, 15:49:42 poslijepodne »
IK-161 je oznaka. Bilo je 5 komada, rat preživjela 2 u Sarajevu, i najmanje 1 u Kiseljaku kojeg je prisvojio Centrotrans

Mislim da B nije označavalo Beograd jer smo imali IK-108B i IK-115B

Poslije facelifta iz 1988 smo imali IK-111R (mislim da je u pitanju redizajnirani IK-115B) a 1990 su nabavljeni modeli IK-111 i IK-161 sa MAN motorima.

Offline amfan

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 161
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #22 u: 06 05, 2020, 18:43:56 poslijepodne »
U popisu voznog parka na gradskiprevoz napisao si IK-161B, zato sam ja Petersenu tako i prenio. ;)

Offline Milcho

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 176
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #23 u: 07 05, 2020, 17:05:17 poslijepodne »
A i to je moja greška.

Ja sam inače u početku mislio da su B modeli sa kockastim farovima. Davno je to bilo.

Offline Milcho

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 176
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #24 u: 07 05, 2020, 17:15:02 poslijepodne »
Hvala na ispravci i informacijama. Je li GRAS prije rata kupovao samo nova vozila?

Zadnji polovni autobusi su bili 1963 noviji londonci, koji su odmah bili remontovani i ofarbani u GSP zelenu.
Tramvaji, Vašingtonci 1962
Trolejbusi, 1985. 520 prototip Sanosa S200tr koji je bio u Beogradu 1982-1985. Mislim da je i 628 bio prvo neko vrijeme u Beogradu.

Što se kombija tiče mislim da je prvi polovnjak ikad onaj crveni Isuzu što je kupila općina Hadžići, zatim Temsa.

Offline amfan

  • Mlađi član
  • *
  • Postova: 161
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #25 u: 08 05, 2020, 13:37:45 poslijepodne »
Ti londonci (Leyland 7RT) došli su 1964. - izvezeni od svibnja do srpnja te godine.

Offline Manas

  • Vozač Autobusa
  • Legenda
  • *
  • Postova: 1154
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #26 u: 21 05, 2020, 13:52:18 poslijepodne »
Dolazak legendarnih MANova 1998. godine.



bih-x.info

Offline The_Dubster

  • Administrator
  • Legenda
  • *
  • Postova: 11115
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #27 u: 20 06, 2020, 21:53:53 poslijepodne »


izvor fb Avtobusi Slovenija

Offline The_Dubster

  • Administrator
  • Legenda
  • *
  • Postova: 11115
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #28 u: 06 10, 2020, 09:16:54 prijepodne »
Slika preuzeta sa klixovog foruma

Offline Marko_BL417

  • Legenda
  • *
  • Postova: 7350
    • Profil
Odg: GRAS - kroz istoriju
« Odgovori #29 u: 06 10, 2020, 17:03:26 poslijepodne »
Koji je ovo autobus?