Banjaluka će prevoznicima plaćati 60.000 KM za seoske linijeOlakšica za mještane naselja Pobrđe, Šibovi i Trla: Produžena trasa gradske linije 13BSada malo informacija iz GU:
Prema informacijama koje sam uspio dobiti od nadležnih iz Odsjeka za saobraćaj, redukovani režim vožnje je zadržan zbog zahtijeva prevoznika jer se, tako mi je rečeno, njima ne isplati voziti po onom starom red vožnje.
Postojeći pravilnici koji uređuju javni gradski i prigradski prevoz putnika se ne mogu primjenjivati jer su stari po 10 i više godina i to dodatno otežava situaciju kontrole i formiranja novih redova vožnje. Nije im poznato kada će ponovo biti raspisan javni poziv za izradu studije javnog prevoza, i misle da se sa njom ništa neće promijeniti.
Nisu razmatrali niti jedan zahtjev koji se tiče dodavanja novih, ili izmjene postojećih, polazaka na određenim linijama, nisu ni odgovarali na dopise koji su im poslati ispred nekoliko mjesnih zajednica.
Inspekcijski organi rade poprilično traljav posao, inspektori nisu upoznati sa važećim ugovorom i pravilnicima, pa tako se u većini situacija sve završava na usmenoj opomeni.
U Odjeljenju za saobraćaj i puteve nemaju pojma koja vozila imaju saglasnost za obavljanje usluge javnog prevoza putnika, u jednom momentu su imali situaciju da je 30 autobusa bilo u prometu bez saglasnosti. Po ugovoru, prvo ide saglasnost, pa tek upotreba, ali kod nas može i drugačije.
Za iduću godinu su planirali tražiti 3.000.000 KM za subvencije, iako dobro znaju da neće imati nikakvo poboljšanje na terenu ako nastave sa dosadašnjom praksom.
Ponuda prevoznika da ih Grad plaća po pređenom kilometru je i dalje otvorena, međutim u GU ne žele da pronađu sredstva za taj model, a vidimo kako Sarajevo želi i može pronaći sredstva za JP -
Prihvaćena inicijativa za ugovor sa EIB-om radi unapređenja javnog prijevoza u Sarajevu